|
|
Дата и час: Нед Ное 10, 2024 10:49 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
В началото бе Фиат... (История в картинки за Фиат, ВАЗ и...)
Автор |
Съобщение |
jamie
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm Мнения: 194 Местоположение: София
|
Mitko написа: Буталата на "швейцарката" са с подигнато чело, ако за това става дума. Сгъстяването обаче си е 9.5:1
Има няма 4 "типоразмера" съществуват при 8-клапанните бутала...
Ама карай че темата стана смешна Има онлайн каталози и на Мале, и на Колбеншмид - там си личи добре разликата.
ПП: Като писах за каталози - има една разлика която не е отчетена там (поне в каталога на Колбеншмид). По-старите ФИАТ/ЛАНЧА мотори имат различно разположение на всмукателна/изпускателна част (т.е. по-новите мотори се водят "reversed port design"). От гледна точка на буталата това се изразява в различни врязвания (лунички).
Това което колегата търси е бутало с около 8мм изпъкнало чело, стария дизайн. Ама накрая ще вземе каквото има (стига да е с по-високо чело от неговите буталца).
|
Чет Юли 13, 2006 12:24 pm |
|
|
icecool
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm Мнения: 210 Местоположение: Варна 04 Варненчик
|
jamie, именно за тези по-стари двигатели на Lancia Prisma/Delta 1600 говоря, те са еднакви с тези на Fiat Regata 100/Ritmo105/131 1600TC/....., те са производство реди 1990 година(даже маи преди 1988)
|
Чет Юли 13, 2006 10:36 pm |
|
|
jamie
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm Мнения: 194 Местоположение: София
|
icecool написа: jamie, именно за тези по-стари двигатели на Lancia Prisma/Delta 1600 говоря, те са еднакви с тези на Fiat Regata 100/Ritmo105/131 1600TC/....., те са производство реди 1990 година(даже маи преди 1988)
131 1600ТС НЕ е еднакъв с Ритмо 105ТС например.
Прави разлика - както писах и по-горе - съществуват доста различни бутала за тия мотори !!! Да не говорим че преди 88 съществуват вече и двата типа двигатели - "прав" и "ревърсед" порт....
|
Чет Юли 13, 2006 11:30 pm |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Хоп , чифте Weber DCOE 45 у джоба :mrgreen:
Снимки като си дойде брат ми от морето.
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Съб Юли 15, 2006 12:44 am |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Ето малко снимки от първа ръка
Некадърното сглабяне на двигателя е довело до удара на мотовилка на 2-ри цилиндър със оста , задвижваща маслената и бензинова помпа - снимка
Двамата големи Weber-ски ДЗВЕРА :twisted:
Разните му там ролки , щитчета , планки ... всичко лъснато и/или боядисано
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Чет Юли 27, 2006 10:47 pm |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Дойде ми главата от шлайф - добри новини , само са изчистили остатъците от гарнитурата - идеално права :mrgreen:
Дойдоха ми и буталата с изпъкнало чело , които замених за моите с плоско чело - на АЕ са , но за съжаление са на 84 мм и няма да има шлайф на блока - нови никъде няма :(
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Вто Авг 01, 2006 5:27 pm |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Вчера разкостих колата - мотора и скоростите са долу , вътре купето е изпразнено , започва сериозната работа.
Разбрах някои кофти неща -от удара левия рог е поддал точно между двете шпилки , на които се захваща магарето - направил е гънка в средата, а от магарето напред е изместен вляво , десният рог пък е доста позагнил... На някой да му се намира някоя изостанала дясна страница из мазето, както и десен калник? :roll: Със леви такива се сдобих от едно момче на доста тънки цени, ама нова страница е 90 лв в магазина , калника е към 30... :evil:
btw някой да каже някъде склад , където продават безшевни тръби , както и приблизителни цени?
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пон Сеп 25, 2006 5:58 pm |
|
|
x 1/9
|
иххх луд умора нема !!!!
Кефя ти се на ентусиазма.
Складове с тръби колкото искаш. цените са като в магазина на кремиковци. Провери на Гара Пионер или по Ботевградско шосе... ако не се лъжа и в Люлин имаше един. Според мен не си заслужава да се купува цяла тръба. предполагам на теб ти трябват парчета.
|
Пон Сеп 25, 2006 6:07 pm |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Вто Сеп 26, 2006 11:07 pm |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Ето някои нови дреболии:
дойде ми коланче от Щатите.
А ето с какво се занимавах днес - обших от едната страна гредата с телоподаващото и подсилих чашката на амортисьора на лявата страница , както и я изтърках от транспортния грунд и измазах с Протекта (снимки ТУК , малко надолу)
Онзи ден си накупих всичко необходимо за коша , а именно вече имам: лява и дясна страници , калници , предна маска , гредата , свързваща отпред роговете , магарето на предния мост , кутийките вътре в купето.
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пон Окт 09, 2006 10:00 am |
|
|
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Браво за ентусиазма! Тази лада твоя ли си беше? В смисъл щото можеше просто да намериш някое по-запазено купе. А това с емблемата на опел-недей моля те!
|
Пон Окт 09, 2006 10:00 am |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Ладата от нова е на дядо ми - документално още си се води на негово име... общо-взето отчасти чисто сантиментално я правя , но пък и купе в по-добро състояние надали ще изпадне - това е правено кадърно и с дебела ламарина , ръжда освен по панелите на вратите и отпред по коша , другаде все още не мога да открия
Емблемата на Опел беше шега на приятел , ама нещо правеше заклинания за призоваване на ръжда :evil: :mrgreen:
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пон Окт 09, 2006 10:00 am |
|
|
asus
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 1:14 pm Мнения: 166 Местоположение: София, Младост 2
|
Супер якооо ти си ебати фена много ти се кефя на ентусиазма както виждам и всички по горе ЕВАЛАРКАТА ти правим
Да кажеш как върви после и снимки още
_________________ Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Fiat Tempra 1.8ie DOHC
|
Чет Ное 09, 2006 11:48 am |
|
|
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Тук скоро не съм писал...
Пейст от някой и друг форум:
Цитат: Ето някои нови дреболии: дойде ми коланче от Щатите. А ето с какво се занимавах днес - обших от едната страна гредата с телоподаващото и подсилих чашката на амортисьора на лявата страница , както и я изтърках от транспортния грунд и измазах с Протекта (снимки ТУК , малко надолу) Онзи ден си накупих всичко необходимо за коша , а именно вече имам: лява и дясна страници , калници , предна маска , гредата , свързваща отпред роговете , магарето на предния мост , кутийките вътре в купето. Такаааам... Времето позастудя и реших да се захващам за работа - коша и тръбите отпадат за напролет... Сглобих пробно блока с новите бутала и старите лагери - е не съм очаквал да е толкова добре :roll: - фаските за буталата са от правилната страна (мислех , че са за ревърсед порт) , буталата идват на около 0.5 мм под ръба на блока... абе перфектни са Тези дни ще се разтърся за водачи на клапаните и започвам пластелин тунинг на буталата Ето малко снимки: http://bgphoto.net/photos/9559/o632983491386875000.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983491528593750.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983491708750000.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983491810468750.JPG - някой да помага - искам да запълня тез дупки във изпускателните портове :roll: http://bgphoto.net/photos/9559/o632983493403750000.JPGhttp://bgphoto.net/photos/9559/o632983493850625000.JPG
Бронзови водачи на изпускателните водачи - Тема турбо
Нови лагери
Още снимки на мотора ТУК
На работата по купето ТУК
Ама... парите яко свършихаа :( Набирам волни пожертвувания... :mrgreen:
Иначе нещо удрям на камък с доста от частите... - водачите на всмукателните ми клапани са +0.20 в диаметър заради счупени клапани някъде в миналото, та такива оувърсайз не мога да намеря - айде , това един приятел стругар ще ми помогне и ще ги направим от бронз или по-добре фосфорен бронз
Водна помпа... е нещо не намирам , лагери за оста , движеща маслената и бензинова помпа, хубав фул гаскет кит - да НЕ е Гласиер... Спесо да речем ще ме радва - това май го намерих , ама пара няма... сегменти все имали номинал- аз пък искам 1-ви ремонт и да си пренапасна ключа - по-хубаво уплътняват...
Колкото и тривиално да звучи - 4 зегерки за буталата - при размяната с един познат изгубих моите 4 , пък те отделно без болтове и бутала не се продават...
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пет Ное 10, 2006 10:46 pm |
|
|
x 1/9
|
ти ме удари в земята!
къде беше когато се захванах с Бертонето...
хем щеше да върнем колата към живота, хем пари щеше да изкараш !!!
искрено ти завиждам на ентусиазма
|
Сря Ное 15, 2006 9:23 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|