 |
|
Дата и час: Пон Юли 14, 2025 3:36 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Abarth.
|
 Re: Тунинг на Tipo
Selqatin написа: asus написа: Искам да попитам има ли възможност да се вдигнат конете на Tipo 1.6 моно инжекцион 75 коня с аналоговото табло?
Колега,този двигател е със същия блок като Пунто 90/спортинг който е с 90 коня,единсвеното че пунтото е пълна инжекция и е с друг разпределителен вал,но конверсията на пълна инжекция ще излезе доста солено,по добре го направи карбуратор-типо 1,4 карбуратор ще ти свърши работа,ма не знам дали смукателните колектори са еднакви :? Мене ако питаш един Webber от Ritmo 105TC ще му свърши перфектна работа :twisted: Но както написах по нагоре изпускателна система,едно K&N-че и само omv super 100 :twisted: Карбуратора може да се пипне доста,подменят се жигльори и т.н. Mitko написа: Това е вярно само за атмосферка. При турбо процентите са вече 35. 1.9 JTD двигателя се помпа с цели 30 коня.
Е на JTD-то няма как да му се сложи карб :mrgreen: Говорех конкретно за типото Mi  И аз мислех да ги правя тия врътки с карбуратор,изпускателна система,спортен филтър,но се отказах,защото разхода доста ше скочи(за да върви една кола си иска гориво...а при тия цени на бензина...).
|
Вто Юни 20, 2006 11:51 pm |
|
 |
Ferrari
|
Не лош вариант е custom изпълнение на пълен инжекцион.
|
Сря Юни 21, 2006 7:26 am |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
t_i_t_o написа: Веднъж в един сайт попаднах на много прост "тунинг" - слага се резисторен делител (или потенциометър) на ламбда сондата, така ЕКУто се лъже за нивото на изгорелите газове и пуска повече гориво, и така колата започва да върви повече но естествено и разхода се вдига... т.е. това е равносилно на чип тунинг който пуска повече гориво (по-богата смес). Ако с бутон цялата работа се сложи на удобно място може да се включва само при нужда.
Това звучи много добре. Знаеш ли колко е съпротивлението на резистора?
|
Сря Юни 21, 2006 8:32 am |
|
 |
Ferrari
|
geshabeli написа: t_i_t_o написа: Веднъж в един сайт попаднах на много прост "тунинг" - слага се резисторен делител (или потенциометър) на ламбда сондата, така ЕКУто се лъже за нивото на изгорелите газове и пуска повече гориво, и така колата започва да върви повече но естествено и разхода се вдига... т.е. това е равносилно на чип тунинг който пуска повече гориво (по-богата смес). Ако с бутон цялата работа се сложи на удобно място може да се включва само при нужда. Това звучи много добре. Знаеш ли колко е съпротивлението на резистора?
На практика може да има резон в тази работа. Сондата не се изолира, но се кара да дава сигнал като за обеднена смес и така ЕКУ да налива. Трябва да се прецени обаче за да не се получи давене в някой режими на двигателя.
|
Сря Юни 21, 2006 8:41 am |
|
 |
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
t_i_t_o написа: т.е. това е равносилно на чип тунинг който пуска повече гориво (по-богата смес).
Кой ти го каза това, колега? Абсолютно не е задължително, а при положение че не си сменил дюзи, регулатор на налягане, променени горивни камери и 1-2 други неща , не е и вярно! Чипа не пуска допълнително гориво ( освен при някои custom чипове съобразени с определени доработки на мотора), а променя параметрите на работа на ДВГ. С други думи премахва нарочно занижените настройки на ECU-то на ДВГ.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Сря Юни 21, 2006 8:58 am |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Това за чип тунинга е ясно. Ясно е също че не всеки чип тунинг е успешен.
Да, но от къде еку-то разбира кога да подава повече гориво и кога не?
Не е ли точно от ламбда сондата + други параметри?
|
Сря Юни 21, 2006 9:07 am |
|
 |
Ferrari
|
geshabeli написа: Това за чип тунинга е ясно. Ясно е също че не всеки чип тунинг е успешен. Да, но от къде еку-то разбира кога да подава повече гориво и кога не? Не е ли точно от ламбда сондата + други параметри?
В ЕКУ има една таблица с параметри. Там е и времето за отваряне на инжектора, но това време е съобразено с няколко неща. Освен ламбда на него влияе и МАР или MAF (в зависимост от инжекциона), положението на дросела и температурата на водата и въздуха.
|
Сря Юни 21, 2006 9:33 am |
|
 |
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
BlueStorm написа: t_i_t_o написа: т.е. това е равносилно на чип тунинг който пуска повече гориво (по-богата смес). Кой ти го каза това, колега? Абсолютно не е задължително, а при положение че не си сменил дюзи, регулатор на налягане, променени горивни камери и 1-2 други неща , не е и вярно! Чипа не пуска допълнително гориво ( освен при някои custom чипове съобразени с определени доработки на мотора), а променя параметрите на работа на ДВГ. С други думи премахва нарочно занижените настройки на ECU-то на ДВГ.
Ъъъъъ колега, според теб ЕКУ-то как "променя параметрите на работа на ДВГ" - като управлява КОЕ??? климатика, фаровете, страничните огледала, мигачите (ми ако човечеца няма климатик и огледалата не са му ел.) :mrgreen: :mrgreen: грешен отговор... ми подаването на гориво бе колега!!! е и предварението пипа ама само от него не става. Айде със здраве.
П.С. не съм се интересувал за конкретна схема или стойности, но ако някой го интересува вероятно чичко Гугъл ще му каже 
_________________ Brava 1.6 16v
|
Сря Юни 21, 2006 9:36 am |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Чичко Гугъл мълчи. Точно за това питах за стойност на резистора.
Иначе http://www.atb-tuning.de/shop/Chiptunin ... l-6012.htm
http://www.car-tuningchip.de/bild/fiat/fiatA.html
Предлагат 6-8 коня отгоре за 260 евро.
|
Сря Юни 21, 2006 9:56 am |
|
 |
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
t_i_t_o написа: BlueStorm написа: t_i_t_o написа: т.е. това е равносилно на чип тунинг който пуска повече гориво (по-богата смес). Кой ти го каза това, колега? Абсолютно не е задължително, а при положение че не си сменил дюзи, регулатор на налягане, променени горивни камери и 1-2 други неща , не е и вярно! Чипа не пуска допълнително гориво ( освен при някои custom чипове съобразени с определени доработки на мотора), а променя параметрите на работа на ДВГ. С други думи премахва нарочно занижените настройки на ECU-то на ДВГ. Ъъъъъ колега, според теб ЕКУ-то как "променя параметрите на работа на ДВГ" - като управлява КОЕ??? климатика, фаровете, страничните огледала, мигачите (ми ако човечеца няма климатик и огледалата не са му ел.) :mrgreen: :mrgreen: грешен отговор... ми подаването на гориво бе колега!!! е и предварението пипа ама само от него не става. Айде със здраве. П.С. не съм се интересувал за конкретна схема или стойности, но ако някой го интересува вероятно чичко Гугъл ще му каже 
Ъъъъъ колега, да си чел преди да започнеш да пишеш тук!!! :mrgreen: :mrgreen: Хайде със здраве 
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Сря Юни 21, 2006 10:06 am |
|
 |
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
BlueStorm написа: Ъъъъъ колега, да си чел преди да започнеш да пишеш тук!!! Хайде със здраве Предлагат 6-8 коня отгоре за 260 евро.
Ок ще потърся и аз. Ако намеря нещо ще се обадя.
_________________ Brava 1.6 16v
|
Сря Юни 21, 2006 10:13 am |
|
 |
asus
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 1:14 pm Мнения: 166 Местоположение: София, Младост 2
|
Благодаря на вси4ки за из4ерпателните отговори ,но май като гледам просто 6те си намаля леко главата за да има по голяма детонация и 6те си сложа плазмен катализатор >това 6те стигне за 10-12% прираст разбира се най ве4е за къси отсе4ки. 
|
Сря Юни 21, 2006 10:22 am |
|
 |
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
[quote="asus"]....за да има по голяма детонация ....quote]
бате, от все сърце те умолявам - недей да си увеличаваш детонациите в двигателя, по какъвто и да било начин 
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Сря Юни 21, 2006 10:54 am |
|
 |
Selqatin
Фиат маниак
Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:14 am Мнения: 667 Местоположение: Божурище
|
 Re: Тунинг на Tipo
Abarth. написа: Мене ако питаш един Webber от Ritmo 105TC ще му свърши перфектна работа :twisted: Но както написах по нагоре изпускателна система,едно K&N-че и само omv super 100 :twisted: Карбуратора може да се пипне доста,подменят се жигльори и т.н.
Ритмото е двувалка,а типото едновалка,и са напълно различни двигатели,така че слагането на такъв карбуратор нема да е лесна,че требва се препрява нещо :?
_________________ _______________________________________
0885261834
|
Сря Юни 21, 2006 11:36 am |
|
 |
asus
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 1:14 pm Мнения: 166 Местоположение: София, Младост 2
|
Charlie за6то да не си увели4авам детонацията какво има6 предвид да не гръмне ли ? :-)
|
Сря Юни 21, 2006 1:12 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |