 |
|
Дата и час: Нед Юли 13, 2025 12:49 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
 АБС за Брава
Имам Брава 1.6 , но без монтиран АБС. Дали е възможно да се направи нещо ако се обиколят моргите (сервизите) или е невъзможно. Трябва ли да се препрограмира електрониката?
|
Съб Сеп 17, 2005 6:58 pm |
|
 |
Ferrari
|
 Re: АБС за Брава
bright написа: Имам Брава 1.6 , но без монтиран АБС. Дали е възможно да се направи нещо ако се обиколят моргите (сервизите) или е невъзможно. Трябва ли да се препрограмира електрониката?
Препрограмиране на съществуващата електроника не се налага, а трябва нова. Трябва ти контролер за ABS, датчиците и разпределителя на спирачките който се монтира в двигателя (не знам то§но как се казва). Отпред датчика се управлява от назъбено колело което ако не се лъжа е част от карето и може да се наложи смяна на каретата.
|
Съб Сеп 17, 2005 7:26 pm |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
 а колко би струвало начинанието?
Дали ще се побера в 1000лв, иначе няма смисъл. Някой въобще правил ли го е? Преди време ми бяха казали че във фирмен сериз на Бош монтирали АБС на произволен автомобил, но не знам дали е възможно.
|
Нед Сеп 18, 2005 9:02 am |
|
 |
Ferrari
|
 Re: а колко би струвало начинанието?
bright написа: Дали ще се побера в 1000лв, иначе няма смисъл. Някой въобще правил ли го е? Преди време ми бяха казали че във фирмен сериз на Бош монтирали АБС на произволен автомобил, но не знам дали е възможно.
Най-скъпото е контролера. Скъпи може да са и датчиците ако ще купуваш нови, но 1000 мисля че биха те оправили.
|
Нед Сеп 18, 2005 10:53 am |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
 Къде се намира централата за АБС
Днес сменях зимни гуми и погледнах че от спирачките на Бравата излиза кабел? Това кабел за АБС-а ли е или е датчик за износване на спирачните дискове? И още отделно устройство ли е централата за АБС или е в ECU-то? Питам защото не ми свети лампа на таблота че има АБС и не знам дали е монтиран в колата или причинта е в предпазител, неизправна крушка и т.н.
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Сря Ное 16, 2005 5:45 pm |
|
 |
Vladim
|
Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен  Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.
P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.
|
Сря Ное 16, 2005 7:00 pm |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
Vladim написа: Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен  Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови. P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.
Благодаря за изчерпателното обяснение! Отказвам се да правя каквото и да е!
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Чет Ное 17, 2005 10:37 am |
|
 |
Vladim
|
Моля!  Във всеки случай нищо не и пречи да поразпиташ светнати майстори (много малко са за съжаление) по въпроса. А пък, ако имаш ходене по автоморгите може да питаш за чарколяци. Ако опираше въпроса само до електрониката, датчиците и блока с електромотора и винтилите щеше да се вместиш в 1 000лв. но смяната на чарколяци по ходовата част ще вземе много пари. Успех в разучаването! 
|
Чет Ное 17, 2005 10:56 am |
|
 |
bright
Кара кола
Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm Мнения: 230 Местоположение: Варна
|
Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?
_________________ Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
|
Пет Ное 18, 2005 11:31 am |
|
 |
kiro_of_the_day
|
bright написа: Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?
Според мен това изказване влиза в категирията "пълни глупости".
При такова "набиване", разбирам "рязко натискане" на спирачките, ако АБС-а работи последицата
би трябвало да бъде колелата да не блокират (повличат), а автомобилът да спре плавно и обратното.
Такъв тест правих на служебното БМВ и нямаше никаква "поредица от удари",
пък АБС-а си работи, т.е. колата спира плавно без блокиране на колелата.
|
Пет Ное 18, 2005 11:53 am |
|
 |
IvoMarea
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 4:05 pm Мнения: 155 Местоположение: София
|
kiro_of_the_day написа: bright написа: Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата? Според мен това изказване влиза в категирията "пълни глупости". При такова "набиване", разбирам "рязко натискане" на спирачките, ако АБС-а работи последицата би трябвало да бъде колелата да не блокират (повличат), а автомобилът да спре плавно и обратното. Такъв тест правих на служебното БМВ и нямаше никаква "поредица от удари", пък АБС-а си работи, т.е. колата спира плавно без блокиране на колелата.
Съжалявам че се включвам толкова късно, но чак сега прочетох тази тема.
Та майсторът правилно е казал, макар и с недотам изтънчени думи, че при силно натискане на спирачния педал се усещат многократни удари върху спирачния педал. Възможно е да има и ABS-и, при които възпрепятстването на блокирането на колелата да става без удари, но аз лично не съм чувал за такива.
Принципът на ABS-a е следния: При рязко натискане на спирачния педал колелата за миг блокират, датчиците на колелата регистрират това блокиране и подават сигнал към клапанче за спиране подаването на спирачна течност към съответното колело. В резултат на това колелото се отблокира, но пък отново трябва да се пусне спирачна течност, за да продължи ефективно спирането. Тук на помощ идва електрическата помпа на ABS-a, която поддържа постоянно налягане около 140 атмосфери (което налягане се поддържа постоянно докато колата е на контакт и моторчето на помпата се включва само да допомпа малко когато е задействан ABS-a). Тази помпа подава спирачна течност под налягане към вече отблокираното колело, то отново блокира, след което отново се спира притока на спирачна течност. Именно това многократно включване и изключване на клапана на спирачната течност се отразява като тракане в педала на спирачките. Това не е вредно, просто си е част от механизма на действие на ABS-a.
_________________ Fiat Marea 1.8, 113 к.с., 1996 г.
|
Чет Яну 05, 2006 8:10 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |