Дата и час: Нед Юли 13, 2025 12:49 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
АБС за Брава 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm
Мнения: 230
Местоположение: Варна
UNREAD_POST АБС за Брава
Имам Брава 1.6 , но без монтиран АБС. Дали е възможно да се направи нещо ако се обиколят моргите (сервизите) или е невъзможно. Трябва ли да се препрограмира електрониката?


Съб Сеп 17, 2005 6:58 pm
Профил
UNREAD_POST Re: АБС за Брава
bright написа:
Имам Брава 1.6 , но без монтиран АБС. Дали е възможно да се направи нещо ако се обиколят моргите (сервизите) или е невъзможно. Трябва ли да се препрограмира електрониката?


Препрограмиране на съществуващата електроника не се налага, а трябва нова. Трябва ти контролер за ABS, датчиците и разпределителя на спирачките който се монтира в двигателя (не знам то§но как се казва). Отпред датчика се управлява от назъбено колело което ако не се лъжа е част от карето и може да се наложи смяна на каретата.


Съб Сеп 17, 2005 7:26 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm
Мнения: 230
Местоположение: Варна
UNREAD_POST а колко би струвало начинанието?
Дали ще се побера в 1000лв, иначе няма смисъл. Някой въобще правил ли го е? Преди време ми бяха казали че във фирмен сериз на Бош монтирали АБС на произволен автомобил, но не знам дали е възможно.


Нед Сеп 18, 2005 9:02 am
Профил
UNREAD_POST Re: а колко би струвало начинанието?
bright написа:
Дали ще се побера в 1000лв, иначе няма смисъл. Някой въобще правил ли го е? Преди време ми бяха казали че във фирмен сериз на Бош монтирали АБС на произволен автомобил, но не знам дали е възможно.


Най-скъпото е контролера. Скъпи може да са и датчиците ако ще купуваш нови, но 1000 мисля че биха те оправили.


Нед Сеп 18, 2005 10:53 am
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm
Мнения: 230
Местоположение: Варна
UNREAD_POST Къде се намира централата за АБС
Днес сменях зимни гуми и погледнах че от спирачките на Бравата излиза кабел? Това кабел за АБС-а ли е или е датчик за износване на спирачните дискове? И още отделно устройство ли е централата за АБС или е в ECU-то? Питам защото не ми свети лампа на таблота че има АБС и не знам дали е монтиран в колата или причинта е в предпазител, неизправна крушка и т.н.

_________________
Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената


Сря Ное 16, 2005 5:45 pm
Профил
UNREAD_POST 
Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен :) Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.

P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.


Сря Ное 16, 2005 7:00 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm
Мнения: 230
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
Vladim написа:
Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен :) Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.

P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.

Благодаря за изчерпателното обяснение! Отказвам се да правя каквото и да е!

_________________
Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената


Чет Ное 17, 2005 10:37 am
Профил
UNREAD_POST 
Моля! :) Във всеки случай нищо не и пречи да поразпиташ светнати майстори (много малко са за съжаление) по въпроса. А пък, ако имаш ходене по автоморгите може да питаш за чарколяци. Ако опираше въпроса само до електрониката, датчиците и блока с електромотора и винтилите щеше да се вместиш в 1 000лв. но смяната на чарколяци по ходовата част ще вземе много пари. Успех в разучаването! :wink:


Чет Ное 17, 2005 10:56 am
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 17, 2005 12:59 pm
Мнения: 230
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?

_________________
Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената


Пет Ное 18, 2005 11:31 am
Профил
UNREAD_POST 
bright написа:
Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?

Според мен това изказване влиза в категирията "пълни глупости".
При такова "набиване", разбирам "рязко натискане" на спирачките, ако АБС-а работи последицата
би трябвало да бъде колелата да не блокират (повличат), а автомобилът да спре плавно и обратното.
Такъв тест правих на служебното БМВ и нямаше никаква "поредица от удари",
пък АБС-а си работи, т.е. колата спира плавно без блокиране на колелата.


Пет Ное 18, 2005 11:53 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пон Юни 13, 2005 4:05 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
UNREAD_POST 
kiro_of_the_day написа:
bright написа:
Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?

Според мен това изказване влиза в категирията "пълни глупости".
При такова "набиване", разбирам "рязко натискане" на спирачките, ако АБС-а работи последицата
би трябвало да бъде колелата да не блокират (повличат), а автомобилът да спре плавно и обратното.
Такъв тест правих на служебното БМВ и нямаше никаква "поредица от удари",
пък АБС-а си работи, т.е. колата спира плавно без блокиране на колелата.


Съжалявам че се включвам толкова късно, но чак сега прочетох тази тема.
Та майсторът правилно е казал, макар и с недотам изтънчени думи, че при силно натискане на спирачния педал се усещат многократни удари върху спирачния педал. Възможно е да има и ABS-и, при които възпрепятстването на блокирането на колелата да става без удари, но аз лично не съм чувал за такива.
Принципът на ABS-a е следния: При рязко натискане на спирачния педал колелата за миг блокират, датчиците на колелата регистрират това блокиране и подават сигнал към клапанче за спиране подаването на спирачна течност към съответното колело. В резултат на това колелото се отблокира, но пък отново трябва да се пусне спирачна течност, за да продължи ефективно спирането. Тук на помощ идва електрическата помпа на ABS-a, която поддържа постоянно налягане около 140 атмосфери (което налягане се поддържа постоянно докато колата е на контакт и моторчето на помпата се включва само да допомпа малко когато е задействан ABS-a). Тази помпа подава спирачна течност под налягане към вече отблокираното колело, то отново блокира, след което отново се спира притока на спирачна течност. Именно това многократно включване и изключване на клапана на спирачната течност се отразява като тракане в педала на спирачките. Това не е вредно, просто си е част от механизма на действие на ABS-a.

_________________
Fiat Marea 1.8, 113 к.с., 1996 г.


Чет Яну 05, 2006 8:10 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg