|
|
Дата и час: Пет Ное 01, 2024 6:44 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
nikawr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юли 05, 2007 11:28 am Мнения: 107 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Питане за място на реле
Може ли да ми каже някои, къде се намира релето за помпичката на пръскалките на стъклата?
Проблема ми е следният: когато искам да пусна вода на задното стъкло пръска пак отпред. Според мен релето е залепнало и не обръща поляритета на моторчето, а може и да е друго кажете мнение от какво може да е.
Kолата е Brava 1.4 Sx
_________________ Brava 1.4 12V 98г.
|
Сря Яну 07, 2009 12:47 pm |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Колега, ако ти е запушен двупътния клапан за пръскачката на задното стъкло, се получава точно този проблем за който ти пишеш. И съответно няма нищо общо с релето. Два дни борихме едно Браво докато се усетим къде е проблема. Така че мой съвет е първо да провериш това.
|
Чет Яну 08, 2009 3:36 am |
|
|
nikawr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юли 05, 2007 11:28 am Мнения: 107 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Е каква е логиката да ми пръска само отпред, при това положение?
п.с. колега hann, много глагодаря за схемата на лампата която ми прати !
_________________ Brava 1.4 12V 98г.
|
Чет Яну 08, 2009 11:50 am |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Логиката е следната (ако ти се занимава можеш да опиташ): От помпичката на казанчето излизат два щуцера на които се нахлузват маркучите. При пръскане, в зависимост от това дали се пръска към предното или задното стъкло, се подава различен поляритет на напрежението към моторчето и то върти в едната или в другата посока. Обаче ако запушиш единия щуцер, налягането се повишава и започва да пръска през другия независимо накъде се върти моторчето. Можеш да свалиш буксата на помпичката и да и подадеш напрежение директно от акумулатора с външен кабел (като внимаваш да не окъсиш кабелите и да запалиш колата). Така променяйки поляритета на напрежението (размествайки кабелите) ще си сигурен дали е от реле или проблема е в двупътния клапан на който аз залагам. Успех
|
Чет Яну 08, 2009 5:07 pm |
|
|
nikawr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юли 05, 2007 11:28 am Мнения: 107 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Такааа, нямам двупътен клапан а само една тръбичка (явно предния собственик е побългарил работата)
може ли помпичката да се е задръстила нещо? Някои разглобявал ли я е?
_________________ Brava 1.4 12V 98г.
|
Пет Яну 09, 2009 11:44 am |
|
|
hann
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 10:41 pm Мнения: 180 Местоположение: София 02
|
Просто изхлузи маркучите от щуцерите на помпичката, и накарай някой който е в колата да включи последователно помпичката да пръска на предните, после на задните стъкла. И ще видиш самата помпичка накъде пръска и с нея всичко ОК ли е (съответно с релето което търсеше).
Клапаните се слагат за да не се получи така, че ти да пръскаш на предните стъкла, пък то малко да тече и от пръскалката на задните едновременно. Също така, ако в течността има боклучета, първо се запушват клапаните. При теб не знам... може да е запушена самата пръскалка. И все пак успех с откриването на проблема и пиши после какво се е оказало.
|
Пет Яну 09, 2009 5:05 pm |
|
|
nikawr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юли 05, 2007 11:28 am Мнения: 107 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
запушена е явно помпата, защото пръска само от едното място, а обръща поляритета
някой разглобявал ли е помпичката?
_________________ Brava 1.4 12V 98г.
|
Нед Яну 11, 2009 11:48 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|