Дата и час: Чет Юли 17, 2025 12:30 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Punto I (176) 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Май 30, 2005 11:32 am
Мнения: 84
Местоположение: София, Западен парк
UNREAD_POST Punto I (176)
Това е една статийка от рубриката "Автомобилът на старо: плюсове и минуси" на в-к Авто пазар, бр. 22 [354], от 29.05.2004, с автор Димитър Димитров.

"Дълги години заклетите фиатаджии очакваха най-сетне да се случи чудо и за любимата им марка да дойдат по-добри времена. Те настъпиха през есента на 1993 г., когато дебютира Punto. Наследникът на Uno успя да промени коренно имиджа на италианския концерн, пострадал сериозно през 80-те след серия неуспешни модели. Новакът моментално спечели сърцата на купувачите и специалистите едновременно, при това не само с традиционно недостижимия за конкуренцията дизайн или темпераментните двигатели, а и с качеството на изработката.
Статистиките сочеха, че за първи път от десетилетия повечето собственици на Punto с готовност и радост биха повторили покупката си. Причина за това, естествено, бе изненадващата надеждност на Punto, който бе оценен подобаващо и от специалистите, като през 1995-а спечели титлата "Автомобил на годината". Може би най-меродавно доказателство за качествата на новака обаче бяха продажбите. За съвсем кратко време 3 000 000 европейци избраха компактния Punto, като даже сред капризните и глезени германци се намериха 250 000 желаещи да карат Punto.
Макар да се категоризира към субкомпактния клас, "точката", както се превежда името на модела от италиански, разполага с изключително практична и просторна каросерия, която създава илюзията за по-гопеми вътрешни разпери от външните габарити. Ергономията също е на качествено ново равнище от Uno, който сам по себе си бе една от най-удобните градски коли на 80-те. От предшественика си Punto е наследил маневреността и лесното управление. Кара се леко и сигурно, а благодарение на предното предаване преодолява уверено мокри и заснежени пътища.
Окачването е малко твърдо, но когато автомобилът е натоварен с двама-трима пътници, возията става комфортна. Леката каросерия не затруднява дори базовия двигател, с работен обем 1 100 смЗ и неговите 55 к.с. осигуряват прилично ускорение при скромен разход на гориво. Най-малкият мотор рядко харчи повече от 7-8 л. на 100 км пробег. Най-добре на Punto обаче пасва двигателят с обем 1 242 смЗ и мощност 60 коня. Задоволява се с около половин литър повече бензин, но е много по-еластичен и удобен за дълъг път. Някои почитатели на модела даже го предпочитат пред по-мощния агрегат с мощност 75 к.с., който няма неговия темперамент и гълта повече бензин. За предпочитане е да се избягва най-наточената версия СТ. Нейните 133 коня превръщат "точката" в истински звяр на пътя и са в състояние да направят за смях доста по-престижни и скъпи автомобили, но обикновено такива екземпляри са амортизирани до краен предел.
В Италия дизелът е на почит и затова Punto се екипира с атмосферен и турбовариант на 1.7-питровата "печка", доразработена от предшественика Uno. Разходът им на гориво обаче не е особено по-нисък от бензиновите агрегати, което обезсмисля по-гопямата инвестиция на дизеловите модификации. Разходите по поддръжката на "печка" също са по-високи, което оправдава покупката е само при много голям годишен пробег. Punto помогна на италианците да докажат, че най-сетне са преодолели завинаги най-големия проблем на автомобилите си - корозията. Каросерията притежава отлична обработка срещу ръжда. Почти всички детайли по купето са поцинковани. Единствено слабо място си остава задното ауспуно гърне. Както при повечето автомобили, карани предимно в градски условия, то се нуждае от замяна след не повече от три години експлоатация. Срокът е актуален и за съединителя. Трафикът В града не му позволява да издържи повече от 50 000 км пробег. Още по-податпиви на амортизация са спирачните накладките на спирачките. Животът им рядко надхвърля около 30 000 км, като се износват и предните, и задните. Малко повече издържат дисковете и барабаните на спирачната система. Статистиките сочат, че някои модификации на Punto, произведени през 1993-1994 г., често страдат от прегоряла гарнитура на цилиндровата глава и скъсан ангренажен ремък. Последствията след такава авария могат да бъдат катастрофални за двигателя и затова смяната на ремъка между 105 и 120 хил. км е абсолютно задължителна.
За жалост Punto е наследил някои от проблемите на предшественика си със скоростните кутии. При студено време, например, първа предавка се включва много трудно, а синхроните на пета се износват. Тези недостатъци обаче са по-скоро конструктивни, отколкото вследствие ниско качеството на изработката."
Справка за модела:Ноември 1993 - Punto заменя Uno на поточните линии. За задвижване се предлагат бензинови двигатели с мощност от 55 до 133 к.с. и дизел със 70 коня.
Юни 1994 - Bertone започват производството на кабриоверсия. Откритият вариант се екипира с мотори с мощност 59 или 90 к.с
Януари 1995 - В серийното оборудване е включен еърбег за водача.
Август 1995 - Мощността на 1.2-питровия двигател нараства от 59 на 60 к.с.
Януари 1997 - Еърбегьт за пътника също е вкпючен В стандартната екипировка.
Април 1997 - Мощността на топверсиятв GT е намалена на 131 к.с. Започва монтирането и на дизел с 63 к.с., а кабриото получа моторизации с 60 и 85 коня.
Септември 1999 - На автосалона във Франкфурт дебютира второто поколение на Punto.

_________________
Изображение
Bravo 80 SX 1.2


Чет Окт 06, 2005 8:47 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
Код:
[b]Последствията след такава авария могат да бъдат катастрофални за двигателя и затова смяната на ремъка между 105 и 120 хил. км е абсолютно задължителна. [/b]


Работата е там, че този мотор е без никакви сериозни последици при скьсване на агр. ремьк и нещата опират само до смяна на ремька!!!

_________________
FIAT-SPORT


Пон Окт 10, 2005 8:53 pm
Профил WWW
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
UNREAD_POST 
hit-ko написа:
Код:
[b]Последствията след такава авария могат да бъдат катастрофални за двигателя и затова смяната на ремъка между 105 и 120 хил. км е абсолютно задължителна. [/b]


Работата е там, че този мотор е без никакви сериозни последици при скьсване на агр. ремьк и нещата опират само до смяна на ремька!!!

те тея капути тва за минус ли го смятат че то на моторите с верига дават тя да се сменя на 120-150хил

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Пон Окт 10, 2005 9:48 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пет Юли 01, 2005 10:13 pm
Мнения: 18
Местоположение: Полски Тръмбеш, с. Чепръчане
UNREAD_POST 
информацията за "подобренията" също не е вярна:

'стандартен еърбег от 1995та' и 'стандартен за пътника от 1997ма' -> това е вярно само за ELX моделите.
месеца с новите двигатели не е април , а юни;
освен това, тогава са подобрени окачването и шумоизолацията за всички модели (голям + според мен)


Вто Окт 18, 2005 2:56 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 05, 2004 1:32 am
Мнения: 570
Местоположение: Обект 9
UNREAD_POST 
А някой знае ли, какво е това :arrow: Пунто ED, че днес видях едно такова :?:

_________________
146E e 188 e 350
https://www.fiat-uno.org/


Вто Окт 18, 2005 7:46 pm
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg