 |
|
Дата и час: Вто Сеп 09, 2025 2:18 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Призив "Запалени къси светлини"
Автор |
Съобщение |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
 Re: ЗА БРАТ ДЖОН
dim написа: АБЕ,БРАТ ДЖОН,АКУМУЛАТОР СЕ ПИШЕ С 2 "У"-ТА! НИЩО ЛИЧНО... ПОЗДРАВИ!
Правилно!!! Извинявам се на всички четящи за грешката!!! А за dim 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Сря Окт 05, 2005 4:27 pm |
|
 |
Uho
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
brat_John написа: Генераторите на автомобилите са изчислени за определена мощност и те си я отдават независимо от консуматорите, които са включени. Когато броя на въпросните консуматори нарастне, тогава необходимата допълнителна мощност се "взема" от акумулатора. А след това генератора има за задача да дозареди акумулатора. По тази причина зимно време бързо се изтощават акумулаторите - включени светлини, отопление на задното стъкло, вентилатор на парното на 4, volumeto na max и т.н. И като се кара на кратки разстояния не остава време за зареждане на акумулатора. Да не говорим сутрин на студено колко от капацитета на същия отива за запалване :roll: и ако пък се наложи да се повърти повечко тогава ..... :cry:
Brat_John, не си прав. Ако е така, тогава за какво служи реле-регулатора?
То управлява тока на възбудителната намотка на генератора. Колкото е по-голям тока, толкова е по-високо напрежението и респективно отдадения ток. От друга страна, ако генератора постоянно генерира - къде ще отиде този ток  , той не може да се изпари или да излезе през ауспуха.
При повече включени консуматори РР се опитва да потдържа изходното напрежение на генератора в определени граници. В този случай се увеличават магнитните сили действащи върху ротора (май  ) и от там се увеличава съпротивлението върху двигателя. Това от своя страна води до увеличен разход. Но това увеличение не би трябвало да е много голямо. Все пак максималната мощност на стандартен генератор е ~ 1kW, което е ~1,3 hp. Ако двигателят ти е 60 hp, то тогава мак. разхода ще ти се увеличи с 60/1.3 спрямо стандартния. Това все пак това е чисто теоретична постановка 
|
Сря Окт 05, 2005 6:36 pm |
|
 |
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
колега pinko168 от тази статия не става ясно за връзката м/у натовареноста на веригата на генератора и повишената трудност на въртене на ротора му (може и аз да съм малко "бавен"  ) според мен той просто си е правил някакви експерименти човека, а и не ми ясно за какво говори цитирания от теб тук:
"ACTUAL amount of power (expressed in electrical units)" какво е това електрически единици, ако правилно си го превеждам? защото ако има в предвид ватовете, те не са ли единица за мошонст?
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Чет Окт 06, 2005 9:54 am |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Съвсем очевидно е, че съпротивлението на генератора зависи от товара. В противен случай, прилагайки една и съща механична сила, ще можем да получаваме произволно голяма ел. мощност - а това разбира се е невъзможно.
Впрочем, всеки от вас може да направи прост експеримент. Вземете малко електродвигателче от играчка. Завъртете ротора му с пръсти. Ще забележите, че се върти леко. След това свържете изводите му накъсо с парче проводник - сега трябват значителни усилия за да се завърти ротора, и оставен свободно, спира веднага.
|
Чет Окт 06, 2005 12:06 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Uho написа: Brat_John, не си прав. Ако е така, тогава за какво служи реле-регулатора? То управлява тока на възбудителната намотка на генератора. Колкото е по-голям тока, толкова е по-високо напрежението и респективно отдадения ток. От друга страна, ако генератора постоянно генерира - къде ще отиде този ток  , той не може да се изпари или да излезе през ауспуха. При повече включени консуматори РР се опитва да потдържа изходното напрежение на генератора в определени граници. В този случай се увеличават магнитните сили действащи върху ротора (май  ) и от там се увеличава съпротивлението върху двигателя. Това от своя страна води до увеличен разход. Но това увеличение не би трябвало да е много голямо. Все пак максималната мощност на стандартен генератор е ~ 1kW, което е ~1,3 hp. Ако двигателят ти е 60 hp, то тогава мак. разхода ще ти се увеличи с 60/1.3 спрямо стандартния. Това все пак това е чисто теоретична постановка 
Не можах да разбера за какво не съм прав?  Аз се мъчих да обясня бързото разреждане на акумулатора зимата. По повод работата на генератора положението е следното:
Реле - регулатора (РР) управлява подмагнитването на генератора (за да подържа напрежение около 14V) в зависимост от консумираната мощност т.е. при включени много консуматори РР увеличава подмагнитването и съответно се увеличава усилието от страна на двигателя за въртенето на ротора на генератора (т.е. генератора товари двигателя) и това води до преразход на гориво. Съответно и обратното при минимален брой консуматори са намалява от РР подмагнитването на генератора и двигателя върти ротора му по-лесно. Когато има недостиг на мощност (от генератора) същата се компенсира от акумулатора. Затова зимно време при включени много консуматори и каране само в градски условия т.е. къси разстояния и ниски обороти се получава разреждане на акумулатора и преразход на гориво, както са го сметнали там от зелената партия в Германия ли беше? Искам да уточня, че преразхода на гориво не е само зимно време, а при голяма консумация на ток. Представете си една мноооого яка уредба - да речем 4 х 250W  За това на тези момчета не им стига тога от генератора и търсят по-мощен. И естествено това е за сметка на повече гориво 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Чет Окт 06, 2005 12:28 pm |
|
 |
Milko
Кара балканче
Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 2:05 pm Мнения: 40 Местоположение: София
|
ще зема да карам и вечер без фарове, че и без това имам торнадо в резервоара :evil: , а сега като чета че ще дигна разхода с 1,9 литра, ще потърся свещи или нещо от сорта 
|
Чет Окт 06, 2005 1:54 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Milko написа: ще зема да карам и вечер без фарове, че и без това имам торнадо в резервоара :evil: , а сега като чета че ще дигна разхода с 1,9 литра, ще потърся свещи или нещо от сорта 
Ако човек много се задълбочи ще се окаже, че няма за какво да живее :twisted: така, че карай си колата и си мисли за хубави неща 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Чет Окт 06, 2005 2:26 pm |
|
 |
Uho
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 1:12 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
brat_John написа: Не можах да разбера за какво не съм прав?  ...
По принцип генератора е предвиден да поеме всички консуматори (или почти) вградени фабрично в колата. Ако си сложиш 4х250 уредба, обикновенно ти препоръчват да си смениш и генератора. А това, че акумулатора по-бързо се разрежда през зимата, се дължи по-скоро на неблагопричтните условия на работа, от колкото на карането на фарове.
|
Чет Окт 06, 2005 5:48 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Uho написа: По принцип генератора е предвиден да поеме всички консуматори (или почти) вградени фабрично в колата. Ако си сложиш 4х250 уредба, обикновенно ти препоръчват да си смениш и генератора. А това, че акумулатора по-бързо се разрежда през зимата, се дължи по-скоро на неблагопричтните условия на работа, от колкото на карането на фарове.
Капацитета на акумулатора пада при студ. Това, което е написано на него важи за температура на околната среда 20 градуса. Разреждането се дължи на карането на къси разстояния и невъзможността да се зареди отново. Ако добавим към това и консуматори, които генератора не може да поеме, то картинката става пълна.
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Пет Окт 07, 2005 12:06 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |