|
|
Дата и час: Пет Ное 01, 2024 5:35 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
TD100 power up ?!
Искам да попитам какви са варинатите за подобряване на възможностите на мотора ТД100? Не говоря за скъпоструващи крайности, като подмяна на валове, бутала, турбокомпресор и т.н. Ако може някой да ми разясни как стои въпроса със запалителната и горивната система. Помпата електронно ли се управлява или подаването на гориво автоматично се определя от въздуха? Един човек ми каза, че ако помпата не се управлява електронно, ако се вдигне налягането на турбото, горивоподаването ще се повиши без да се слага чип или да се преработва нещо. Вярно ли е това твърдение и важи ли за този мотор? Надявам се на изчерпателни отговори. Благодаря предварително!
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пон Мар 31, 2008 7:41 pm |
|
|
BODZOO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm Мнения: 167 Местоположение: София
|
Ми колега аз на мойто Браво сам му правил 4 интервенций
1-ва от турбото до края права тръба без гърнета 54мм.
2-ра надуване на турбото на 1.5бара
3-та предваренйе на помпата
4-та има един винт на самата помпа капсолован които се развива 3 4 оборота според зависи
даде ми разход градско 15 16 нафта но задминавах 1.9JTD с кола колаи половона зависи от тръгването
_________________ Bravo JTD
|
Вто Апр 01, 2008 12:28 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
По точка 2 въпроса ми е дали е нужен някакъв чип след вдигането на налягането? А по точка 4 - какво точно прави този винт?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Апр 01, 2008 2:38 pm |
|
|
BODZOO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm Мнения: 167 Местоположение: София
|
При ТД-то сичко е механично по двигателя чип няма как да стане
само ако смениш турбото с такова от ЖТД с променлива геометрия ти трява електронен бууст
а въпросния винт е на входящата нафта като надуеш турбото го въртиш до като не
почне да пуши черно защото след надуването на турбото ще ти е малко нафтата и ще ти е бедна сместа
а разликата след това е доста осезаема повярваи ми
_________________ Bravo JTD
|
Вто Апр 01, 2008 11:40 pm |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
до седмица ще пробвам да кача малко налягането да видим как ще му понесе. Колега BODZOO имал ли си проблеми с маркучите - да изкачат, да се пукат и т.н.?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пет Апр 04, 2008 3:16 pm |
|
|
BODZOO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm Мнения: 167 Местоположение: София
|
Не колега не сам имал никакви проблеми с маркучите издържа до 3 бара налягане оргиналните спокоино
и осхте нещо да ти кажа бях откачил егр-клапана и има ефект но после говорих с човек по запознат от мене
и тои каза: този клапан осфен че играе роля на екология по някои път играе и роля на уест геит тоест ако му
доиде повече налягане обруща посоката и разтоварва двигателя и предодвратява от фатален краи на колата
нали яд ме е че се ударих иначе можеше да се видим и да направиш кругче да установиш 4-те разлики от твоита и моита кола
успех с интервенцийте ти пожелавам и пиши да кажеш как е дали ти е харесало
_________________ Bravo JTD
|
Нед Апр 06, 2008 12:29 am |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
наистина много жалко и за колата и за това че няма как да видя резултата от това което възнамерявам да правя. EGR-а на мен ми е изолиран с метална пластина поставена на изхода му. Така я взех колата. Иначе го почистих, но пак го оставих затапен. Това че играе като уест гейт не съм го чувал. А иначе не спъва ли малко вървежа? А и много лесно се задръства имайки предвид какви боклуци минават през него. С налягането не искам да рискувам прекалено. Нещо около 1.3-1.4 бара ми се върти из главата, но най-добре ще стане с тестване. Като се закачи един път манометъра и вече ще го мислим с майстора. Да ти кажа леко ме притеснява състоянието на турбото. Бая масълце пуска през него и тръбите и кулера са ми омаслени. Също забравих да кажа че ми препоръчаха ми да си сложа пръскалки на кулера да го обливат с вода. Имало голям ефект! Ти твоята на застрахователя ли я подари?
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Апр 06, 2008 12:40 am |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
забравих да питам: това че си с тръба от край до край не ти ли създава проблеми с ламбдата? Чел съм, че давала грешни данни заради високата скорост на газовете. А в купето не е ли прекалено шумно особено на дълъг път
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Апр 06, 2008 12:43 am |
|
|
itan75
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 10:08 pm Мнения: 34 Местоположение: Бургас
|
Nero_ написа: наистина много жалко и за колата и за това че няма как да видя резултата от това което възнамерявам да правя. EGR-а на мен ми е изолиран с метална пластина поставена на изхода му. Така я взех колата. Иначе го почистих, но пак го оставих затапен. Това че играе като уест гейт не съм го чувал. А иначе не спъва ли малко вървежа? А и много лесно се задръства имайки предвид какви боклуци минават през него. С налягането не искам да рискувам прекалено. Нещо около 1.3-1.4 бара ми се върти из главата, но най-добре ще стане с тестване. Като се закачи един път манометъра и вече ще го мислим с майстора. Да ти кажа леко ме притеснява състоянието на турбото. Бая масълце пуска през него и тръбите и кулера са ми омаслени. Също забравих да кажа че ми препоръчаха ми да си сложа пръскалки на кулера да го обливат с вода. Имало голям ефект! Ти твоята на застрахователя ли я подари? Здравейте и от мен колеги .щЕ се радвам много,ако някой от вас е прочел мойта тема " И АЗ във Фиатовския отбор",защото явно имаме да разгадаваме общи въпроси,които и мен много ме вълнуват .По темата и аз отлично знам,че ЕГР-а във никакъв случай не може да играе ролята на уестгейт,особенно пък на турбини с променлива геометрия и този майстор май е слушал много легенди от градския фолклор .Лошото в не само този случай е че особенно по-незапознати с устройството на автомобила,потребители,юзери,хора и т.н. чуват някаква абсолютно грешна информация и почват да се самоубеждават,че това е точно така и става точно като Лъжата изречена 100 пъти,която накрая станала истина! Но това не бива да е така колеги и затова,аз поне винаги се допитвам,до колкото мога повече хора,майстори,форуми и все пак може да се направи накрая едно разумно заключение,ако наистина е подкрепено със солидни факти. Колега,дизеловите мотори нямат ламбда сонда и затова тя няма как да се прецака,като сложиш права тръба на мястото на катализатора.Това пък с обливането на кулера с вода пак е една много сериозна Легенда от градския фолклор,която е достойна за уважение.Даже някои стигат по-далеч и са си направили системка да пръскат кулера не с вода ми със спирт,защото както знаеме спирта има способноста да отнема много топлина,но надали ще има много голям ефект и дали ще ти даде повече от 1 максимум 2 конски сили отгоре аз лично съм готов да споря и да подкрепя със факти казаното .Така помисли и ти:задачата на интеркулера е да охлади постъпващия във двигателя въздух от 120градуса до около 80градуса.Самото загряване на този всмукан от турбинката въздух се получава при топлообмен от топло тяло към по-студено,което гласи и втория закон на термодинамиката и на който принцип,ако нямаше топлообмен във ДВГ не би била нужна охладителна уредба и КПД-то на особенно дизеловия двигател би достигнало до около 60% защото все пак има някакъв топлообмен към атмосферата.С две думи изгорелите газове,които излизат от цилиндъра на дизеловия двигател с нормален или без турбонадув са с температура около 650-700градуса,и като стигнат до топлия охлюв на турбото вече са се разширили и охладили като температурата и е достигнала до около 300-350градуса,което все пак не е малко.Тези 350градуса загряват колелото на топлия охлюв до приблизително същата температура,което от своя страна понеже са на една ос и то от метал тази температура се предава и наколелото на студения охлюв,обаче вече тя е спаднала драстично и температурата на колелото което има достъп непрекъснато до свеж въздух с който зарежда двигателя и се охлажда с него неговата температура е около 150градуса,при което с контакта на въздуха всмукан от турбото и предварително минал през въздушния филтър се загрява до 120 градуса и кулера го доохлажда до около 80градуса,защото наистина съдържанието на Кислород при 120градусов въздух е едно,а при 80 градусов съвсем друго! Чи мисълта ми беше да изпържиш колкото можеш колата на дълъг път,на отсечки,на планинско или където си пожелаеш и ще се убедиш,че кулера си остава достатъчно студен за да може ръката да понася спокойно допира с него за по-дълго време,а не както при водния радиатор да не можеш да го барнеш.За това,аз лично съм експериментирал,защото всичко в този живот става с екперименти,опити,знания и при едни може да се получи даден ефект,при друг със абслолютно същия двигател,може да не е така. В конкретния случай охлаждането на кулера би имало желания ефект,ако турбината правеше надув около айде да не кажа 3 атмосфери,но поне 2,5,което при нашите двигатели,няма как в никой случай да стане.
_________________ Fiat Marea Wikend JTD 105-99г.
|
Нед Апр 06, 2008 7:32 am |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Здравей колега и добре дошъл! Хайде сега по темата... ЕГР-а защо ти си го затапил от двете страни? Не е ли достатъчно само от страната на всмукателния колектор? Вакумното маркуче и "мръсната" страна да си правят каквото си искат... или греша. За отдушника на картерните газове не знам... попринцип нищо хубаво няма в него май, предполагам е сложен с цел екология. И само да вметна че при моето Жигули (21011) си влиза тръбата след въздушния филтър, а не отива в атмосферата. Не съм се замислял да го изолирам. Той така или иначе работи на ниски обороти и едва ли ще има отношение към поведението на двигателя. Единствено ще си спестя мръсотиите. Това за пръскането на кулера ми го каза въпросния майстор при който смятам да вдигна малко налягането. Той кара Голф4 2л бензин с турбо и каза че имало осезаем ефект. Освен това ми каза да си поддържам кулера чист. За кабелчето което искаш да извадиш за да си смениш филтъра, няма проблем за компютъра стига да не си на контакт (а най-добре с откачен акомулатор).
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Апр 06, 2008 1:38 pm |
|
|
itan75
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 10:08 pm Мнения: 34 Местоположение: Бургас
|
Nero_ написа: Здравей колега и добре дошъл! Хайде сега по темата... ЕГР-а защо ти си го затапил от двете страни? Не е ли достатъчно само от страната на всмукателния колектор? Вакумното маркуче и "мръсната" страна да си правят каквото си искат... или греша. За отдушника на картерните газове не знам... попринцип нищо хубаво няма в него май, предполагам е сложен с цел екология. И само да вметна че при моето Жигули (21011) си влиза тръбата след въздушния филтър, а не отива в атмосферата. Не съм се замислял да го изолирам. Той така или иначе работи на ниски обороти и едва ли ще има отношение към поведението на двигателя. Единствено ще си спестя мръсотиите. Това за пръскането на кулера ми го каза въпросния майстор при който смятам да вдигна малко налягането. Той кара Голф4 2л бензин с турбо и каза че имало осезаем ефект. Освен това ми каза да си поддържам кулера чист. За кабелчето което искаш да извадиш за да си смениш филтъра, няма проблем за компютъра стига да не си на контакт (а най-добре с откачен акомулатор). Колега благодаря за отделеното внимание все пак.Значи ЕГР-а целия клапан заедно със гофрираната тръбичка,която е обвита с азбест съм ги разкарал и ги хвърлих на боклука,защото най мразя да има по колата ми части и то ненужни,в случая които не вършат никаква работа,а самото им присъствие от естетическа гледна точна или че ще изглежда грозно след тяхното отстраняване не ме засяга.По принцип,колкото по-малко части има в една кола-толкова е по-надеждна тя .За отдушника на картерните газове-няма плътен мотор дори и да е чисто нов и винаги има една плътна маслена пелена,която с цел пак екология и да не капе евентуално по някоя капка масло на някой паркинг,прави кръговрат в двигателя и основно цапа турбопътищата,всмукателния колектор,всмукателните портове на главата и най-вече прави нагар по ръбовете на всмукателния клапан и е една от основните причини да прегаря,но това по често се случва с изпускателните клапани.Иначе ДА извел съм трите маркуча,които отиват в една черна кутия,която абсорбира маслените пари,която и ТЯ отиде директно в кофата за боклук,а маркучите естествено си купих нови по дълги и ги пуснах около стартера почти до Земята да слизат единствено и с цел да не ми цапоти мотори,а не с цел примерно тунинг.Много мразя като видя неподдържани и мръсни мотори,а двигателя е като сърцето при човека и при всеки собственик то тупти с индивидуален за него пулс,пряко отразяваш отношението на собственика към него.Лично що касае мене ,аз искам моя мотор да е чист отвсякъде-отвътре най-вече,но и отвън! А за управляващия клапан на ЕГР-а явно не си ме разбрал правилно.Айде да го кажа така за да ме разберат възможно повече приятели! Значи всичко отиде на боклука,ЕГР-Клапан,който стои на изпускателния колектор,заедно с гофираната тръба,която отвежда мръсотията обратно в мотора и на тяхно място със изрязал ламарини с дебелина около 3-4мм и заедно със клингеритени гарнитурки намазани с червен силикон съм запушил тези отвори.Кабела естествено го откачих като си сменях горивния филтър при изключена минусова клема на акумулатора.Мисълта ми беше друга-интересува ме айде така да го кажем,че може да има възможност да продам този управляващ клапан(електрически-вакумния) и дали мотора може да работи с откачен вече от него кабел тъй-като той дефакто вече няма да го има на моя мотор? щЕ набие ли грешка компютъра с времето? Така или иначе този клапан си остана да ми боде като трън очите всеки път като отворя капака на двигателя и много искам да го изтръгна от там с всите му карантии,та само ми кажете моля ви за грешката в компа-дали той ще си го търси????
_________________ Fiat Marea Wikend JTD 105-99г.
|
Нед Апр 06, 2008 6:31 pm |
|
|
BODZOO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Май 19, 2006 2:22 pm Мнения: 167 Местоположение: София
|
Прочетох сичко и само ше кажа че темата е за ТД100
не за ЖТД с турбини с променлива геометрия също така има една лампа която е за претоварване турбото
тя свети като е затапен егр клапана защото се претоварва и няма от каде да излезе малко или много
налягането .
Относно прускането на кулера сам пробвал с спирт 2 дюзи от инжекцион и мога да ти кажа че при скорот от 100 км
с едно прускане от 5 сек. вдига 20км от горе без да пипаш нищо (да подадеш газ) а температурата е мерена след кулера
и е около 30 35 градоса тва сам го пробвал на мойта и сам сигорен .
ЖТД мотора е 105 коня и е като бензинов почти си пулни обуротомера
до като при ТД-то наи много 4000 оборота в движение и 4300 на място
а аз с моита бангия бог да я прости ЖТД-то го правих на паздер това е от мен
_________________ Bravo JTD
|
Нед Апр 06, 2008 10:34 pm |
|
|
kiselo
Кара детска количка
Регистриран на: Пон Яну 16, 2006 2:16 am Мнения: 14 Местоположение: Варна
|
BODZOO написа: Прочетох сичко и само ше кажа че темата е за ТД100 не за ЖТД с турбини с променлива геометрия също така има една лампа която е за претоварване турбото тя свети като е затапен егр клапана защото се претоварва и няма от каде да излезе малко или много налягането . Относно прускането на кулера сам пробвал с спирт 2 дюзи от инжекцион и мога да ти кажа че при скорот от 100 км с едно прускане от 5 сек. вдига 20км от горе без да пипаш нищо (да подадеш газ) а температурата е мерена след кулера и е около 30 35 градоса тва сам го пробвал на мойта и сам сигорен . ЖТД мотора е 105 коня и е като бензинов почти си пулни обуротомера до като при ТД-то наи много 4000 оборота в движение и 4300 на място а аз с моита бангия бог да я прости ЖТД-то го правих на паздер това е от мен
е как 4300 на място...моята брава като бутам газта си скача в червеното след цифричката 5...на ход не съм наблюдавал че съм съсредоточен на пътя
_________________ Фиат Брава 1.9 TD100
Фиат Типо 1,9 TD 90hp
|
Нед Апр 13, 2008 10:10 am |
|
|
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
BODZOO написа: Ми колега аз на мойто Браво сам му правил 4 интервенций 1-ва от турбото до края права тръба без гърнета 54мм. 2-ра надуване на турбото на 1.5бара 3-та предваренйе на помпата 4-та има един винт на самата помпа капсолован които се развива 3 4 оборота според зависи даде ми разход градско 15 16 нафта но задминавах 1.9JTD с кола колаи половона зависи от тръгването
Колега BODZOO ако може да ми разясниш стъпки 3 и 4, защото човека който щеше да извършва процедурата е любител на VW и помпата на Фиата му беше доста непозната и не успя да открие как да ги извърши тези процедури. Можеш ли да ми обясниш точно къде се намира този винт и как се променя предварението (и каква е идеята да го променям, нали то се управлява електронно). Освен това ползването на Boost Controler не е ли по-лесно от натягане на уейст гейта. Благодаря предварително!
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Май 11, 2008 1:15 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|