
Смяна радиаторчето на парното-Пунто 1
И аз започнах тази операция по смяната на радиатора. Демонтирах таблото. Направих няколко снимки....
ГОТОВОО!!! УСПЯХ !!!!
Последователност на работа:
1. Демонтирате капаците на вентилацията с шестостенен ключ, включително радиото (снимка 1) и на волана долния капак 3 винта шестостен .
2. Демонтирате волана (снимка 1)
-еарбег-а с шестостенен ключ
-отвивате гайката на волана с тръбен ключ 24 и го снемате
-махате горния капак - 2 винта шестостен
-с еврейска звезда отвивате 3 винта на плъзкача (за клаксона и еарбег-а)
-демонтирате дръжките за светлините и чистачките с шестостенен ключ (1 винт от долната страна, само се разхлабва)
3. Демонтирате таблото
-отвивате с шестостенен ключ винтовете под стъклото, 2 под говорителите (предварително свалени)
и 1 под капачка по средата на таблото (снимка 2 и 3)
-отвивате с шестостенен ключ винтовете от долната страна на таблото. 2 в крайщата и 2 по
средата (от двете страни на централната конзола) (снимка 4)
- отваряте жабката. Отваряте и 2-та капака в нея. В десния има винт и го развивате с тръбен ключ 13 (снимка 6)
- със същият ключ развивате 1 винт точно под волана и 1 от лявата страна (не съм сигурен за
последният дали съществува)
- освобождавате от таблото всички бушони. Централните 3 винта с тръбен ключ 10 и тези в жабката 2 винта със същият ключ.
- постепенно изваждате таблото (може да е прилепнало , разклатете умерено), като същевременно го освобождавате от прикачените към него
кабели
-изнасяте таблото извън колата (снимка 7)
4. Сваляне на топлинно-вентилационния модул.
- демонтирате малкото табло за управление на клапите и вентилатора. Държи се на една пластина и е свързан с 2 кабела и 3 жила.
-от страната на купето отвивате 2 гайки над отоплителния модул и 1 над вентилатора, с тръбен ключ 10
-от страната на двигателя отвивате 1 гайка зад отоплителния модул, скрита зад изолацията и 1 гайка зад вентилатора (внимавайте да не го сгрешите с други около тях както аз направих)
с тръбен ключ 10 и демонтирате маркучите от стария радиатор
-демонтирате модула, които вероятно е леко залепнал към излоацията
-може да разделите отоплителния модул от ветилаторния, но не е задалжително, но пак е удобно.
-Отоплителния модул сам по себе си НЯМА НУЖДА да се разглобява на 2 части !!!
5. Така достигате до съкровището- заветният радиатор. Държи се на 2 винта за кръстата отверка. Сменяте го и процедурите по обратният път.
Успех !
Операцията е описана и в полски сайт, ето линк
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zrobtosam_nagrzewnica.htm