 |
|
Дата и час: Чет Юли 17, 2025 4:14 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Няма друга такава простотия !!!
Автор |
Съобщение |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
 Няма друга такава простотия !!!
Може и да е пускано вече, но не се сдържах
Александър Хранов
можете да прочетете в брой 40/2002 на в. АВТОПАЗАР:
FIAT Bravo - надеждите останаха напразни
Трудните години за италианците продължават
Цели седем години италианският концерн FIAT измъчваше дори заклетите фенове с твърде несполучливия модел FIAT Tipo. Това даваше много добри предпоставки за наследниците - FIAT Bravo и FIAT Brava. Новото семейство в компактния клас можеше дори да изпревари очакванията. 36 месеца конструкторите от Торино работиха неуморно, за да представят нещо по-различно, нещо по-добро. Уви! След шест години производство рекапитулацията не е в тяхна полза. Може би защото летвата, издигната от конкуренцията - Volkswagen с Golf, Opel с Astra, Ford с Escort и Peugeot с 306, беше много висока. Или пък ултрамодерната за времето си каросерия твърде бързо започна да овехтява. Най-вече защото качеството на сглобката и на отделните детайли бе доста посредствено, типично по италиански. Дори основният враг на всички автомобили от Апенините - корозията, изглежда, не е съвсем победена. На само две-тригодишни екземпляри FIAT Bravo по пода на каросерията се забелязват наченки на ръжда. А след още две? FIAT Bravo със своята каросерия с две врати изглежда по-елегантен от посестримата си FIAT Brava, която пък с 16-те си сантиметра по-дълго купе и увеличен обем на багажника (100 литра повече) е по-практичният избор. Наистина е малко странно, че далеч по-скромният FIAT Punto предлага подобни възможности. За шофьора и пасажера до него мястото е достатъчно, отзад е тясно дори за не много едри пътници. Комфортът при пътуване, особено при лоша пътна настилка, нормална за нашите географски ширини, е отвратителен. На всичко отгоре пластмасовите детайли, с които е оборудвана вътрешността на купето, дрънчат и тропат, сякаш всеки момент автомобилът ще се разпадне.
Въпреки сравнително богатия избор от предлагани двигатели много се затруднявам да ви препоръчам някой от тях. Базовият агрегат с ходов обем 1400 куб. см, 75 к.с. по три клапана на цилиндър, въпреки че конструкцията е съвсем нова и модерна, не удовлетворява. За италианския си нрав е твърде флегматичен, липсва му еластичност (най-вече между 80 и 120 км/ч), а освен това харчи доста гориво на дълъг път. Съвсем естествено е двулитровата "острилка" - 20 клапана, пет цилиндъра, мощност 147 к.с., да е на другия полюс. Но тя едва ли играе някаква роля на пазара на употребявани возила, още повече че тези екземпляри, които достигат до нас, ще бъдат тотално "изсмукани" по европейските магистрали. Въпреки че италианците по икономическа причина - нафтата и там е много по-евтина от бензина - държат на дизеловите двигатели, не са се престарали и в тази дисциплина. Двата предлагани мотора са с ходов обем от 1900 куб. см, и са с турбокомпресори. Разликата в мощността, 100 срещу 75 к.с., идва от монтирането на охладител за въздуха на турбото. Въпреки това и двата агрегата са на космически години назад от конкуренцията. Сякаш италианските инженери не са чували нищо за директно впръскване на гориво, принципа Comtop Pail или не дай си боже помпа-дюза. В крайна сметка може би добрият компромис между експлоатационни качества и разход на гориво е представеният през пролетта на 1996 година нов двигател на концерна с ходов обем 1600 куб. см, 16 клапана и мощност 103 к.с. У нас обаче едва ли ще се открие лесно на пазара. Списъкът на дефектите, полазили като хлебарки семейството на Fiat Bravo и Fiat Brava, е обемист и дълъг. А това означава изключително внимание за купувачите на автомобили с марка Fiat. Двигателите, от най-малкия до най-мощния, често търсят помощта на специалните сервизи заради прегряване. Най-малкото при тези случаи е замяната на гарнитурата на цилиндровата глава. Дължи се основно на дефектирал термостат, протекла водна помпа, не дърпащ течност радиатор, отказал датчик, включващ вентилатора за охлаждането. По-лошо и най-вече по-скъпо става, ако се скъса чувствителният гумен агренажен ремък или пък прескочил зъб. Последствията са катастрофални за кесията на собственика - изкривени клапани, пробити бутала, счупена биела. Затова се препоръчва на всеки 20 000 км ремъкът да се дорегулира и обтяга, а на 50 000 км обезателно да се подмени. Трудно подлежи на проверка и поддръжка електронният модул, командващ запалването и впръскването на гориво от инжекционна. Когато двигателят започне да прекъсва по цялата гама от обороти помага единствено замяна - срещу повече от 1000 DM. След 50 000 км пробег почти сигурно е, че трябва да се сменят и предните спирачни дискове - парчето е 300 DM. Тогава е времето внимателно да прегледате и гумените маншони на полуоските. Невниманието струва скъпо - по 500 DM за едно каре. При двигателите с обем 1400 куб. см често дефектира сервото на спирачките, а до фабричните промени през пролетта на 1997 г. педалът на амбреажа скърца злобно, а дискът не издържа дълго. При същия модел, произвеждан до май 1996 г. лостът на скоростите се превключва трудно и често се нуждае от реглаж. В сравнение с тези дефекти като детска песен изглежда рано свършилата акумулаторна батерия (2-3 години), незареждащото динамо (алтернатор), отказало централно заключване на вратите, скърцащи седалки.
След всичко казано дотук, твърде лесно може да се разбере почти дословно значението на старата английската поговорка: "Не съм толкова богат, че да купувам евтино". Въпреки, че с цената си от над 10 000 DM семейството на Fiat Bravo/Brava дори не е евтино...
Историята
Май 1995 г. Представяне на новия компактен хетчбек на Fiat: Bravo /3 врати/ и Brava /5 врати/. Четири бензинови двигателя: 1400 куб. см, 12V, 75 к.с., 1600 куб. см, 16V, 90 к.с., 1800 куб. см, 16V, 113 к.с., петцилиндров - 2000 куб. см, 20V, 147 к.с.
Февруари 1996 г. Нов двигател с обем 1600 куб. см, 16 клапана, мощност 103 к.с., серийно се монтира еърбег за спътника и шофьора.
Октомври 1996 г. Два дизелови двигателя: 1900 куб. см, турбо, 75 к.с., 1900 куб. см, турбо с охлаждане на въздуха, 100 к.с.
Януари 1997 г. Монтиране на бензиновия двигател с обем 1400 куб. см и мощност 80 к.с.
Февруари 1997 г. Спира производството на стария двигател с обем 1600 куб. см и мощност 90 к.с.
Октомври 1998 г. Нов дизелов мотор с директно впръскване (JTD) - мощност 105 к.с.
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Юни 20, 2006 9:27 am |
|
 |
Ferrari
|
Пускано е не веднъж. Моя коментар си е същия - това е превод от поръчкова статия в немско автосписание. Може да видите колко неточности има.
|
Вто Юни 20, 2006 9:31 am |
|
 |
Mescalin
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 12:38 pm Мнения: 195 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
тази статия преди около 3 месеца за малко не ме отказа да си купя Бравото , но колеги от форума я развенчаха набързо.
|
Вто Юни 20, 2006 9:36 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
и може ли този човек да е главен редактор на Авто Труд???
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Юни 20, 2006 9:47 am |
|
 |
kiro_of_the_day
|
sev написа: и може ли този човек да е главен редактор на Авто Труд???
България, а не Щатите са страната на неограничените възможности!
|
Вто Юни 20, 2006 9:50 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
да вземем да го поканим на драйв-тест
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Юни 20, 2006 10:00 am |
|
 |
kiro_of_the_day
|
sev написа: да вземем да го поканим на драйв-тест
Простака и простотията са почти непобедими! Единственото лечение е да ги игнорираш!
Това - от моя опит.
|
Вто Юни 20, 2006 10:25 am |
|
 |
Korun
|
Цитат: Може би защото летвата, издигната от конкуренцията - Volkswagen с Golf, Opel с Astra, Ford с Escort и Peugeot с 306,
Точно пък от тази конкуренция :?
Тва няма да го дочета, определено е голяма боза :evil:
|
Вто Юни 20, 2006 10:31 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
Korun написа: Цитат: Може би защото летвата, издигната от конкуренцията - Volkswagen с Golf, Opel с Astra, Ford с Escort и Peugeot с 306, Точно пък от тази конкуренция :? Тва няма да го дочета, определено е голяма боза :evil:
най-големия конкурент е Escort
няма такъв смях
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Юни 20, 2006 10:39 am |
|
 |
krum_ktk
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Ное 02, 2005 2:46 pm Мнения: 55 Местоположение: София
|
този е луд
освен това е пълно с такива по всякакви списания и предавания за коли. ПРОСТО БАНДА НЕКОМПЕТЕНТНИЦИ.
неможе хора дето незнаят къде е примерно делкото на колата, да ми пишат статии.
тази специално е много стара, ама и сега е пълно с такива подобни,
И НЕЩО ЗА ПИШЕЩИТЕ ЗА АВТОМОБИЛИ БРАТЯ :
И НИЕ ИМАМЕ ИНТЕРНЕТ, И НИЕ ГОВОРИМ ЕЗИЦИ, СПРЕТЕ ДА НИ ПРЕВЕЖДАТЕ СТАТИИ И ЕСЕТА ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА КОЛИТЕ, ТОВА СИ ГО МОЖЕМЕ И САМИ :twisted:
|
Вто Юни 20, 2006 11:17 am |
|
 |
koolio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Фев 27, 2005 1:40 pm Мнения: 112 Местоположение: София 16 Студентски
|
Тая "статия" е отпреди 5 или 6 години :mrgreen: ! Сещайте се колко Брави се движеха тогава б България и колко "непосредствени впечатления" е имал този т.нар. журналист.
|
Вто Юни 20, 2006 1:17 pm |
|
 |
Ferrari
|
И италианците не били чували за common-rail 
|
Вто Юни 20, 2006 1:30 pm |
|
 |
FIRE 8V
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Ное 05, 2004 1:32 am Мнения: 570 Местоположение: Обект 9
|
Цитат: Цели седем години италианският концерн FIAT измъчваше дори заклетите фенове
Предавам се:36_2_33:
_________________ 146E e 188 e 350 https://www.fiat-uno.org/
|
Вто Юни 20, 2006 5:41 pm |
|
 |
Iwan
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Яну 14, 2006 1:06 am Мнения: 181 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Свалям му шапка на този журналист за гражданската му доблест да информира хората, аз нещастникът осем години да карам ФИАТ и да не знам какво чудо съм карал и продължавам да карам . 
|
Вто Юни 20, 2006 7:39 pm |
|
 |
divaka
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 1:52 am Мнения: 561 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Ами аз и преди писах, но сега пак ще го пусна. Статията е на авто билд и аз я четох преди да си купя бравото, но като знам тъпите шваби колко ограничено мнение имат за чуждите автомобили (не немски) веднага я оставих... ето и линка ако някои иска да разгледа истинската статия и знае немски...Ако не знае просто може да сравни по цените на части накая http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=776
_________________ FIAT BRAVO 1.6 16V
|
Сря Юни 21, 2006 12:25 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |