Дата и час: Вто Сеп 09, 2025 8:19 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Епопеята на едно Stilo 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Епопеята на едно Stilo
Така, дойде момента да опиша за какво плаща застраховки българинът и какво получава насреща.
Историята започва в далечната 2005-та година, датата е 21 ноември, когато аз с моето семейство катастрофираме на самолетната писта около Ботевград.
http://www.bot.bg/?t=vcontent&id=845
Властеимащият и позиционирал се на пистата местен митничар Йоно Йонков решава че може да пресича магистралата пред очите на органите на пътна полиция и пред идващата верига тирове. Аз, като изпреварващ тировете от втора лента последен виждам пресичащият Мерцедес на митничара, който се появявява от предницата на първия от колоната тир. за разстоянието от 25 метра (дължината на Тира) аз намалявам от 120 км/ч и отнасям багажника на Мерцедеса, който едвам пъплеше (имаше вид на дрогиран!). Стоящите на 50 метра полицаи виждат катастрофата и на 30-тата секунда са при нас. Правят протокол, съставят му акт на Йонко за отнемане на предимство и ...5 точки. Въпреки челния удар колата бе в чудесна кондиция и се прибрахме до столицата на собствен ход, като на места скоростта стигаше 120 км/ч. На вид - трагедия.
Аз още тогава подозирах че оставам за Коледа без кола, но и в най-смелите си представи не съм очаквал че ще имам кола близо 4 месеца след катастрофата. Щетите бяха - предна броня, калник, фар, преден капак - пластмаси по двигателя, акумулаторна кутия, въздуховоди, въздушен филтър, двата предни еърбега и блокирали от пиропатроните предни колани.
Това е видимото.
Получавам от моя застраховател ДЗИ направление за ремонт в техен сервиз Евел с възлагателно писмо и регресна щета от гражданската на виновния - ЗД Витоша. С две думи цялата цена на ремонта се поема от другата застрахователна компания. И се започва печалбарството, което в крайна сметка се оказва на мой гръб.
Сервиза прави двата огледа, описва частите, взима цените от "АутоИталия" - най-скъпите разбира се, като доставния срок е 20 дена. Проформа фактурата за частите е на цена от 12 хил. лева и одобрение за нея получава още в същия ден. Тук роля играя аз използвайки контактите ми в ДЗИ, за да съкратя максимално срока на ремонта.
Но вместо да поръча частите от Аутоиталия за 20 дена, сервиза прави поръчка по същия опис към "Александър Ауто" на цена от 5700 лева, НО ЗА СРОК ОТ 35 РАБОТНИ ДНИ. Поръчкта е направена на 20 декември и чакането им не само че превишава срока от 70 дена, но и не е изпълнена на 100 процента.
Разликата от 50 дена (доставния срок между двата дилъра на части) на мен ми струва страхотна сума за осигуряване на превоз на семейството ми, но носи близо двойна печалба на сервиза.
на 28-ми, когато аз съм в Белгия получавам SMS че започва ремонта...три месеца колата ми седя пред сервиза в студа без изключен акумулатор, като дори електролита в него е замръзнал.
вчера получих официалната покана от сервиза че колата ми е ремонтирана и да заповядам да я получа. цената вероятно е надхвърлила 15 хиляди, направо все едно си купих нова. Но не!
Липсват части, капак на акумулатора, един въздуховод, спестени водачи на бронята, счупен тампон на двигателя и скъсан маншн на скоростния лост. Последния го забеляза жена ми днес, тъй като се вижда единствено от нейната страна - два среза от 5 сантиметра. Тампона открива сервиза, където закарах колата за реглаж на предницата, тъй като явно имаше измествания.
Макар че това би трябвало да е задължение на сервиза. Все пак кола след челен удар би трябвало да се прегледа основно за геометрията. Този от Евел преценил че щом е на ход, значи е добре (баси логиката!) и дори не ас си направили труда да я замерят. показвам му маншона и тампона и той ми казва че щом не са описани в огледите (къде ли са гледали?), не може да ги дописва за части ... следователно аз да си ги купя.
На всичкото отгоре чакали още детайли (въздуховода и капака на акумулатора), които в най-добиря случай ещ дойдат в края на месеца.
Т. е. ремонта още не е финализиран, а аз през това време трябва да отида на компютър, да изчистят грешките от еърбезите, двигателя, ASR-а, ESP-то и охладителната течност, тъй като таблото ми свети като коледна елха, а от пищене не можеш да се ориентираш даил нещо въобще работи като хгората.
В петък съм във Вантотрейд на диагностика, и тогава ще съм напълно наясно със състоянието на колата.
Та....
За 4 месеца имам не само недовършен автомобил и съм наигран от сервиза с 50 дена от срока за ремонта. В ощите застрахователни условия на пълното ми каско няма посочен срок за ремонти, но все пак след като цената на ремонта е калкулирана на 20 дена, защо трябваше да бъда измъчван още 50 дена?
Явно защо - печалбата на сервиза.
Утре съм в ДЗИ при ликвидатора, за изясняване на качеството, срока и ликвидиране отношенията ми с тях.
Опазил ни господ от катастрофи, застрахователи и сервизи, които безкрупулно печелят на наш гръб.
Плащам застраховка "пълно каско" за 12 месеца, а ползвам колата с 3 месеца по-малко.
Защо ли е така?


Сря Мар 15, 2006 9:46 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Пет Яну 21, 2005 3:59 pm
Мнения: 116
Местоположение: Пазарджик
UNREAD_POST 
Защо ли е така?
Защото всичко в тази държава е така ...
и най-лошото е че си плащаме за да е така ...


Сря Мар 15, 2006 11:01 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Ох, само това да беше! :evil: Не знам, докога?? Как пък все в нашата държавица всеки иска да те е.не леко, без да му пука!!! :evil:


Сря Мар 15, 2006 11:35 pm
UNREAD_POST 
Не би ли трябвало в задълженията на застрахователя да има точка, в която да има пояснен срок на изпълнение на ремонтите.
То така можеше да продължи и една година да си чакаме едни келяви части - тогава каво правиме?
На ковачница "Крали Марко" на бул. Сливница да бях дал поръчката щеше да изчука един калник и капак за 1 месец. Не живеем на безлюден остров дето идва корабче веднъж годишно, баси срока, баси доставката. Това Адриатическо море ще е много голямо, пък и гемията на "Алескандър ауто" пак не е имала попътен вятър.
Модела все още се произвежда, не е като да е от 50-те години на 20-ти век.


Сря Мар 15, 2006 11:44 pm
UNREAD_POST 
на сестра ми колата я чакахме да излезе 2 месеца и половина от сервиз "Перфект",накрая ни я дадоха без един мигач защото нямало никъде,за мигача ни додадоха 16лв :shock: ,колата е хонда црх 91г,ремонта е оценен на 2900лв,мигач наистина не намерих никъде освен на едно място за 80лв-но не го взех защото беше оранжев а на мен ми трябва "бял"


Сря Мар 15, 2006 11:55 pm
UNREAD_POST 
Stilo написа:
Не би ли трябвало в задълженията на застрахователя да има точка, в която да има пояснен срок на изпълнение на ремонтите.
То така можеше да продължи и една година да си чакаме едни келяви части - тогава каво правиме?
На ковачница "Крали Марко" на бул. Сливница да бях дал поръчката щеше да изчука един калник и капак за 1 месец. Не живеем на безлюден остров дето идва корабче веднъж годишно, баси срока, баси доставката. Това Адриатическо море ще е много голямо, пък и гемията на "Алескандър ауто" пак не е имала попътен вятър.
Модела все още се произвежда, не е като да е от 50-те години на 20-ти век.


Леле, за тези т.нар."АЛЕКСАНДЪР АУТО" като чуя или прочета ме втриса.Такива некадърници при всичкия ми стаж като шофьор и коли които съм имал не съм виждал.Искрено съжалявам, че си по паднал асоциативно при тях!!!


Чет Мар 16, 2006 12:29 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg