mit
Кара балканче
Регистриран на: Пет Ное 05, 2004 12:54 am Мнения: 40 Местоположение: София
|
 Fiat Grande Punto - голямата надежда на Италия
Fiat Grande Punto - голямата надежда на Италия
от Любомир СТАНИСЛАВОВ
След години лутане и проблеми „Фиат“ най-после се обърна към най-силните страни в света история - италиански дизайн, просто конструиран и удобен автомобил. FIAT Grande Punto бе официално представен от кмета на Торино, всекидневникът „ЛаСтампа“ излезе в брой с над сто реклами на новото Punto, повече от всички останали материали във вестника. Новият модел е първият изцяло разработен след смяната на ръководството на компанията, роден е за рекордните 22 месеца.
На практика Grande Punto не е наследник на бестселъра Punto, който ще продължи да се произвежда както досега. Новият фиат е извинение към клиентите на Stilo, предлага приблизително същото вътрешно пространство при далеч по-скромни външни габарити и с по-италиански дизайн. Предната част направо е одрала кожата на чистокръвния спортист Maserati 3200 GT. Виновник за приликите е маестро Джорджето Джуджаро. Заради него новият фиат прилича на скъп спортен автомобил, обут в „джанти седемнайски“. Но си е масов модел от компактния клас, където обикновено ексклузивността отсъства.
Отзад дизайнът е развитие на формите от предходното поколение. Стоповете са качени още по-високо. Макар да не се афишира, другият „родител“ е моделът Stilo, от него Punto е заел най-доброто - модерните технологии и високото ниво на безопасност. Тук електрониката е в по-умерени количества, а интериорът е семпъл и комфортен, изработен от качествени материали. Спортното излъчване отвън е пренесено и в интериора, първото, което забелязвате, са страничните огледала, напомнящи за болид от F1.
Формата на Grande Punto е еднообемна, което обяснява големите триъгълни прозорци пред предните врати. Допълнително удобство е двузоновият климатик, който рядко може да бъде срещнат във возило от сегмент В, както и част от предлаганите екстри - круиз контрол, парктроник, сензор за дъжд и налягането в гумите, все неща, заети директно от най-луксозния клас. Обемът на багажника е златната среда - 275 л, всъщност точно колкото при Maserati 3200 GT.
Задвижването на новото Punto отново подсказва прагматично мислене, икономичните и модерни дизелови двигатели са повече от бензиновите. Спортната версия на модела се задвижва именно от турбодизел с работен обем 1.9 (Multijet) и с мощност 120 к.с. (има и версия със 130 к.с.). С него характерът на автомобила личи метри след старта, но шумът и вибрациите са силно редуцирани в сравнение в конвенционалното Punto. Причината е в две автоматични системи на директното пълнене Common Rail. На късата отсечка по магистралата за Милано Grande Punto разви 190 км/ч, а бордовият компютър продължаваше да показва среден разход на гориво под 6 литра на километър.
Grande Punto е екипиран с всички възможни системи за безопасност, които познавате. Има централен компютър, който получава информация от сензори и решава коя система точно да се активира. Успехът на новия модел е от решаващо значение за концерна ФИАТ, който се надява до края на годината да излезе на печалба - за първи път от години. „Италианската компания „Фиат“ ще се върне към печеливши позиции в четвъртото тримесечие, благодарение на новото поколение Punto“, каза изпълнителният директор на фирмата Серджио Маркионе. През този месец производителят разкри тригодишен индустриален план с инвестиция от 9.6 млн. евро, в която се включва представянето на новото Punto.
„Компанията се движи във възходяща тенденция, а резултатът на Punto в края на годината ще бъде много важен“, коментира за пресата Маркионе. На въпрос дали 2005 г. ще бъде годината, в която балансът на „Фиат“ ще излезе на печалба след дълги години на червено, той отговори: „Последното тримесечие на 2005 г. ще бъде този период.“
„Фиат“ очаква продажбите на 80 000 автомобила до края на годината. Анализаторите също очакват марката да се върне към нетна печалба в края на годината. През второто тримесечие на годината компанията отчете нетна печалба от 217 млн. евро, докато през същия период на 2004 г. бе на загуба с 246 млн. евро.
Технически характеристики:
FIAT Grande Punto 1.9 Multijet
Компактен автомобил във версии с 5 и 3 врати, дебют - Франкфурт 2005 г.
ДВИГАТЕЛ (ЕСЕ стандарт)
Редови, 4-цилиндров, 8 клапана, турбокомпресор Common Rail; раб. обем 1910 куб.см; диам. и ход на буталото 82.0 x 90.4 мм; макс. мощност 120 к.с. при 4000 об./мин.; макс. въртящ момент 280 Нм при 2000 об./мин.; степен на сгъстяване 18.0:1.
ТРАНСМИСИЯ
Предно задвижване, 6-степенна механична предавателна кутия.
ХОДОВА ЧАСТ
Окачване отпред - независимо, MacPherson, амотрисьори, антиролбар със сферични връзки; отзад - торсион с напречна греда, хидравлични амортисьори.
Спирачки, мм (диам. отпред) - 284 (вентилирани, дискови), отзад, (диам.) - 264 (дискови).
РАЗМЕРИ
Дължина 4030 мм, широчина 1687 мм, височина 1490 мм, колесна база 2510 мм, следа отпред/отзад - 1473 /1466 мм, обем на резервоара 45 л, обем на товарното пространство 275 л, маса 1205 кг.
ДИНАМИКА
Максимална скорост 190 км/ч; ускорение от 0 до 100 км/ч 10 сек.
Комбиниран разход на гориво 5.6 л/100 км.
Емисии СО2 149 г/км.
БАЗОВА ЦЕНА: 11 111 евро (за Италия с ДДС)
_________________ Mit®
|