Дата и час: Вто Сеп 09, 2025 2:25 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Fiat Grande Punto - голямата надежда на Италия 
Автор Съобщение
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Пет Ное 05, 2004 12:54 am
Мнения: 40
Местоположение: София
UNREAD_POST Fiat Grande Punto - голямата надежда на Италия
Fiat Grande Punto - голямата надежда на Италия

от Любомир СТАНИСЛАВОВ

След години лутане и проблеми „Фиат“ най-после се обърна към най-силните страни в света история - италиански дизайн, просто конструиран и удобен автомобил. FIAT Grande Punto бе официално представен от кмета на Торино, всекидневникът „ЛаСтампа“ излезе в брой с над сто реклами на новото Punto, повече от всички останали материали във вестника. Новият модел е първият изцяло разработен след смяната на ръководството на компанията, роден е за рекордните 22 месеца.
На практика Grande Punto не е наследник на бестселъра Punto, който ще продължи да се произвежда както досега. Новият фиат е извинение към клиентите на Stilo, предлага приблизително същото вътрешно пространство при далеч по-скромни външни габарити и с по-италиански дизайн. Предната част направо е одрала кожата на чистокръвния спортист Maserati 3200 GT. Виновник за приликите е маестро Джорджето Джуджаро. Заради него новият фиат прилича на скъп спортен автомобил, обут в „джанти седемнайски“. Но си е масов модел от компактния клас, където обикновено ексклузивността отсъства.
Отзад дизайнът е развитие на формите от предходното поколение. Стоповете са качени още по-високо. Макар да не се афишира, другият „родител“ е моделът Stilo, от него Punto е заел най-доброто - модерните технологии и високото ниво на безопасност. Тук електрониката е в по-умерени количества, а интериорът е семпъл и комфортен, изработен от качествени материали. Спортното излъчване отвън е пренесено и в интериора, първото, което забелязвате, са страничните огледала, напомнящи за болид от F1.
Формата на Grande Punto е еднообемна, което обяснява големите триъгълни прозорци пред предните врати. Допълнително удобство е двузоновият климатик, който рядко може да бъде срещнат във возило от сегмент В, както и част от предлаганите екстри - круиз контрол, парктроник, сензор за дъжд и налягането в гумите, все неща, заети директно от най-луксозния клас. Обемът на багажника е златната среда - 275 л, всъщност точно колкото при Maserati 3200 GT.
Задвижването на новото Punto отново подсказва прагматично мислене, икономичните и модерни дизелови двигатели са повече от бензиновите. Спортната версия на модела се задвижва именно от турбодизел с работен обем 1.9 (Multijet) и с мощност 120 к.с. (има и версия със 130 к.с.). С него характерът на автомобила личи метри след старта, но шумът и вибрациите са силно редуцирани в сравнение в конвенционалното Punto. Причината е в две автоматични системи на директното пълнене Common Rail. На късата отсечка по магистралата за Милано Grande Punto разви 190 км/ч, а бордовият компютър продължаваше да показва среден разход на гориво под 6 литра на километър.
Grande Punto е екипиран с всички възможни системи за безопасност, които познавате. Има централен компютър, който получава информация от сензори и решава коя система точно да се активира. Успехът на новия модел е от решаващо значение за концерна ФИАТ, който се надява до края на годината да излезе на печалба - за първи път от години. „Италианската компания „Фиат“ ще се върне към печеливши позиции в четвъртото тримесечие, благодарение на новото поколение Punto“, каза изпълнителният директор на фирмата Серджио Маркионе. През този месец производителят разкри тригодишен индустриален план с инвестиция от 9.6 млн. евро, в която се включва представянето на новото Punto.
„Компанията се движи във възходяща тенденция, а резултатът на Punto в края на годината ще бъде много важен“, коментира за пресата Маркионе. На въпрос дали 2005 г. ще бъде годината, в която балансът на „Фиат“ ще излезе на печалба след дълги години на червено, той отговори: „Последното тримесечие на 2005 г. ще бъде този период.“
„Фиат“ очаква продажбите на 80 000 автомобила до края на годината. Анализаторите също очакват марката да се върне към нетна печалба в края на годината. През второто тримесечие на годината компанията отчете нетна печалба от 217 млн. евро, докато през същия период на 2004 г. бе на загуба с 246 млн. евро.

Технически характеристики:
FIAT Grande Punto 1.9 Multijet
Компактен автомобил във версии с 5 и 3 врати, дебют - Франкфурт 2005 г.

ДВИГАТЕЛ (ЕСЕ стандарт)
Редови, 4-цилиндров, 8 клапана, турбокомпресор Common Rail; раб. обем 1910 куб.см; диам. и ход на буталото 82.0 x 90.4 мм; макс. мощност 120 к.с. при 4000 об./мин.; макс. въртящ момент 280 Нм при 2000 об./мин.; степен на сгъстяване 18.0:1.

ТРАНСМИСИЯ
Предно задвижване, 6-степенна механична предавателна кутия.

ХОДОВА ЧАСТ
Окачване отпред - независимо, MacPherson, амотрисьори, антиролбар със сферични връзки; отзад - торсион с напречна греда, хидравлични амортисьори.
Спирачки, мм (диам. отпред) - 284 (вентилирани, дискови), отзад, (диам.) - 264 (дискови).

РАЗМЕРИ
Дължина 4030 мм, широчина 1687 мм, височина 1490 мм, колесна база 2510 мм, следа отпред/отзад - 1473 /1466 мм, обем на резервоара 45 л, обем на товарното пространство 275 л, маса 1205 кг.

ДИНАМИКА
Максимална скорост 190 км/ч; ускорение от 0 до 100 км/ч 10 сек.
Комбиниран разход на гориво 5.6 л/100 км.
Емисии СО2 149 г/км.

БАЗОВА ЦЕНА: 11 111 евро (за Италия с ДДС)

_________________
Mit®


Вто Окт 11, 2005 11:58 am
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg