
Евтино устройство повишава ефективността на ДВГ
Евтино устройство повишава ефективността на двигателите с вътрешно горене
October 3, 2008
Rongjia Tao и неговият екип са създали устройство, което значително подобрява ефективността на двигателите с вътрешно горене, особено дизеловите. То представлява малко приспособление, което се монтира към двигателя, непосредствено преди горивния инжектор.
Устройството създава електрическо поле, което намалява вискозитета на горивото, така че то се впръсква в горивната камера във вид на капки с по-малки размери. В резултат на това изгарянето е по-пълно и по-чисто в сравнение с обикновените инжектори.
В продължение на 6 месеца устройството е тествано в реални условия и е доказано безспорно, че води до икономия на гориво.
„Очакваме нашето устройство да намери приложение при всички видове двигатели с вътрешно горене, настоящи и бъдещи, както и да може да се ползва при всички видове гориво – дизел, бензин, биодизел, самолетно гориво. Следващи подобрения по него могат да доведат до още по-значими резултати от доказаните в момента.”- се казва в доклада на екипа.
На първата схема е показан принципът на действие: горивото преминава през две метални решетки преди да достигне горивния инжектор. Когато към тях се подаде напрежение, създаденото електрическо поле /около 1 kV/mm/ зарежда отрицателно капките гориво. Установено е, че когато посоката на електрическото поле е обратна на посоката на движение на горивото, икономията е по-голяма.
Бензинът и дизеловото гориво представляват смеси от молекули с различни размери. Може да се приеме условно, че големите въглеводородни молекули са твърди частици, разтворени в течност /сместта от нискомолекулните компоненти на горивото/. Под влияние на електрическото поле големите молекули агрегират и образуват молекулни клъстери. Точно това е причината за намаляване на вискозитета на горивната смес.
Намаленият вискозитет води до по-фино диспергиране на горивото в горивната камера. Експерименти са били проведени с два вида дизелови двигатели – на Cornaglia Iveco и Mercedes-Benz 300D, diesel sedan. При двигателят на Мерцедес резултатите са по-добри и е доказано безспорно удължаване на пробега с 20,4% при един и същ разход на гориво.
източник:
GreenTech-BG