Дата и час: Съб Юли 05, 2025 10:10 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Евтино устройство повишава ефективността на ДВГ 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Евтино устройство повишава ефективността на ДВГ
Евтино устройство повишава ефективността на двигателите с вътрешно горене
October 3, 2008

Изображение

Rongjia Tao и неговият екип са създали устройство, което значително подобрява ефективността на двигателите с вътрешно горене, особено дизеловите. То представлява малко приспособление, което се монтира към двигателя, непосредствено преди горивния инжектор.

Устройството създава електрическо поле, което намалява вискозитета на горивото, така че то се впръсква в горивната камера във вид на капки с по-малки размери. В резултат на това изгарянето е по-пълно и по-чисто в сравнение с обикновените инжектори.

В продължение на 6 месеца устройството е тествано в реални условия и е доказано безспорно, че води до икономия на гориво.

„Очакваме нашето устройство да намери приложение при всички видове двигатели с вътрешно горене, настоящи и бъдещи, както и да може да се ползва при всички видове гориво – дизел, бензин, биодизел, самолетно гориво. Следващи подобрения по него могат да доведат до още по-значими резултати от доказаните в момента.”- се казва в доклада на екипа.

Изображение

На първата схема е показан принципът на действие: горивото преминава през две метални решетки преди да достигне горивния инжектор. Когато към тях се подаде напрежение, създаденото електрическо поле /около 1 kV/mm/ зарежда отрицателно капките гориво. Установено е, че когато посоката на електрическото поле е обратна на посоката на движение на горивото, икономията е по-голяма.

Изображение

Бензинът и дизеловото гориво представляват смеси от молекули с различни размери. Може да се приеме условно, че големите въглеводородни молекули са твърди частици, разтворени в течност /сместта от нискомолекулните компоненти на горивото/. Под влияние на електрическото поле големите молекули агрегират и образуват молекулни клъстери. Точно това е причината за намаляване на вискозитета на горивната смес.

Намаленият вискозитет води до по-фино диспергиране на горивото в горивната камера. Експерименти са били проведени с два вида дизелови двигатели – на Cornaglia Iveco и Mercedes-Benz 300D, diesel sedan. При двигателят на Мерцедес резултатите са по-добри и е доказано безспорно удължаване на пробега с 20,4% при един и същ разход на гориво.

Изображение

източник:
GreenTech-BG


Пет Окт 03, 2008 4:06 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg