
Нов начин за справяне с трафика в София
Мега план с кръстовища на 3 нива срещу трафика
Изграждането на кръстовища на три нива беше предложено от инж. Койчо Бояджиев на днешното съвместно заседание на комисиите по транспортна инфраструктура и на устройство на територията, предаде БТА.
Според автора на проекта с изграждането на 40 такива кръстовища ще се облекчи движението по предвидените от него 12-скоростни входно-изходни магистрали и три градски скоростни ринга.
Като входно-изходни градски магистрали с непрекъснат режим на действие се предлага да бъдат обособени сега съществуващите трасета на бул. "Цариградско шосе", бул."Черни връх", бул."България", бул. "Цар Борис Трети", "Ломско шосе", бул."Владимир Вазов" и бул."Рожен".
Инженер Бояджиев предлага да се построят и други четири скоростни магистрали, които не съществуват в момента. Трасета ще свържат автомагистрала "Люлин" с центъра, жк "Младост" с Далечен югоизточен обход, Княжево с бул. "П. Славейков" и жк "Младост" с центъра по бул. "А. Сахаров" и бул. "Д. Цанков".
Три ринга без кръстовища със светофари по тях предлага още Бояджиев. Първият минава по бул. "Цар Борис Трети", бул. "Т. Каблешков", покрай Южния парк, по Източната тангента, по бул. "Д-р Петър Дертлиев" през "Овча купел" и достига отново до бул. "Цар Борис Трети". Вторият започва от бул. "Цар Борис Трети", продължава по булевардите "Ив. Е. Гешов", "Н. Вапцаров", "Ситняково", надлез "Надежда", по бул. "Константин Величков" и стига до бул. "Цар Борис Трети". Третият е от бул. "Цар Борис Трети" и продължава по бул. "Пенчо Славейков", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", бул. "Ген. Д. Николаев", бул. "Сливница", ул. "Опълченска", бул. "Ген. М. Скобелев" и стига до пробива на бул. "Пенчо Славейков".
Инж. Бояджиев предлага още изграждането и на два частични ринга. Ринговете и магистралите да се пресичат чрез кръстовища на три нива. Според него за изграждането на такъв тип кръстовища е необходима много по-малка площ от стандартните в такива случаи пътни детелини. За нововъведението са необходими 1600 кв. м., а за детелините - 40000 кв. м., каза Бояджиев. Според сметките му кръстовищата на три нива ще струват по 10 000 000 млн. евро всяко.
Според Деляна Сеченска от дирекция "Архитектура и градоустройство" /ДАГ/ на Столичната община обаче този проект връща плановете за развитието на града назад. Разработеният от "Софпроект" и ДАГ нов общоустройствен план на София е резултат на десетгодишен труд и проучвания, посочи тя. Според плана трябва да се премине от радиално-кръгова на тангенциална мрежа на транспортната инфраструктура.
Основната идея, която трябва да се дебатира от Столичния общински съвет е "дали ще се върви към град за автомобили или към град за хората", изтъкна Сеченска. Автомобилите трябва да бъдат изведени от централната част, добави тя.
Двете комисии на СОС се обединиха около становището да се иска експертно мнение от специалисти от УАСГ. На следващото съвместно заседание "Софпроект" трябва да представи транспортно-комуникационния план според общоустройствения план, решиха още съветниците.
Изглежда ми доста добра идея АКО се реализира естествено
