 |
 |
 |
|
Дата и час: Нед Сеп 07, 2025 11:45 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
 въртящ момент vs мощност
каква е разликата и/или приликата между тези две несъмнено важни характеристики на всеки двигател и как всека от тях влияе на динамичните показатели на автомобила...?
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Пон Май 16, 2005 11:24 am |
|
 |
ivo098
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 7:52 pm Мнения: 431 Местоположение: София 19 Люлин
|
най-общо казано конските сили са функция на въртящият момент и оборотите на двигателя, въртящия момент е свързан с ускорението, а конските сили с максималната скорост...
има много материали по темата, потърси в www.google.com
_________________ Fiat Bravo GT
Последна промяна ivo098 на Пон Май 16, 2005 3:17 pm, променена общо 1 път
|
Пон Май 16, 2005 12:14 pm |
|
 |
1.4SXBravo
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Пет Фев 18, 2005 2:54 pm Мнения: 38 Местоположение: София
|
Ако позволите малко физика:
Значи въртящият момент /M/ по принцип е сила по рамо F*d. В случая би могло да се приеме с известно приближение че това е силата на буталото, умноженa по ексцентрицитета на коляновия вал. Основната мерна единица е N*m
Мощността /P/ по принцип е равна на скоростта по силата, Но в случая при положение че имаме въртеливо движение, то тя е равна на въртящия момент, умножен по ъгловата скорост /оборотите/. Основна мерна единица W
Та мощността P=M*оборотите. Ако ползвате основните мерни единице от система SI, а именно N - нютон за сила, m - метър, 1/sec за оборотите ще получите мощността в W ватове. А ако умножите P [kW] с 1.36 ще получите мощността на колата в кончета.
Та това е в общи линии.
|
Пон Май 16, 2005 1:09 pm |
|
 |
Immortal
|
и както някой беше написал в друг форум:
въртящият момент определя КАК да ускорява колата,
а мощността - ДО КОЛКО да ускорява.
Затова оня ден като се возих на едно Мондео 90 к.с. (турбодизел) ми се струваше че дърпа доста повече от Темпрата (108+ к.с.) - и не само ми се струваше, а си беше така... 
|
Вто Май 17, 2005 9:38 pm |
|
 |
Ferrari
|
Immortal написа: и както някой беше написал в друг форум: въртящият момент определя КАК да ускорява колата, а мощността - ДО КОЛКО да ускорява. Затова оня ден като се возих на едно Мондео 90 к.с. (турбодизел) ми се струваше че дърпа доста повече от Темпрата (108+ к.с.) - и не само ми се струваше, а си беше така... 
А "двувалката" как го прави 
|
Сря Май 18, 2005 2:07 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |
|