Дата и час: Нед Сеп 07, 2025 11:45 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
въртящ момент vs мощност 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm
Мнения: 679
Местоположение: Кюстендил
UNREAD_POST въртящ момент vs мощност
каква е разликата и/или приликата между тези две несъмнено важни характеристики на всеки двигател и как всека от тях влияе на динамичните показатели на автомобила...?

_________________
Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)


Пон Май 16, 2005 11:24 am
Профил ICQ
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 7:52 pm
Мнения: 431
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
най-общо казано конските сили са функция на въртящият момент и оборотите на двигателя, въртящия момент е свързан с ускорението, а конските сили с максималната скорост...
има много материали по темата, потърси в www.google.com

_________________
Fiat Bravo GT
Изображение


Последна промяна ivo098 на Пон Май 16, 2005 3:17 pm, променена общо 1 път



Пон Май 16, 2005 12:14 pm
Профил
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Пет Фев 18, 2005 2:54 pm
Мнения: 38
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Ако позволите малко физика:

Значи въртящият момент /M/ по принцип е сила по рамо F*d. В случая би могло да се приеме с известно приближение че това е силата на буталото, умноженa по ексцентрицитета на коляновия вал. Основната мерна единица е N*m

Мощността /P/ по принцип е равна на скоростта по силата, Но в случая при положение че имаме въртеливо движение, то тя е равна на въртящия момент, умножен по ъгловата скорост /оборотите/. Основна мерна единица W

Та мощността P=M*оборотите. Ако ползвате основните мерни единице от система SI, а именно N - нютон за сила, m - метър, 1/sec за оборотите ще получите мощността в W ватове. А ако умножите P [kW] с 1.36 ще получите мощността на колата в кончета.

Та това е в общи линии.


Пон Май 16, 2005 1:09 pm
Профил
UNREAD_POST 
и както някой беше написал в друг форум:
въртящият момент определя КАК да ускорява колата,
а мощността - ДО КОЛКО да ускорява.

Затова оня ден като се возих на едно Мондео 90 к.с. (турбодизел) ми се струваше че дърпа доста повече от Темпрата (108+ к.с.) - и не само ми се струваше, а си беше така... :)


Вто Май 17, 2005 9:38 pm
UNREAD_POST 
Immortal написа:
и както някой беше написал в друг форум:
въртящият момент определя КАК да ускорява колата,
а мощността - ДО КОЛКО да ускорява.

Затова оня ден като се возих на едно Мондео 90 к.с. (турбодизел) ми се струваше че дърпа доста повече от Темпрата (108+ к.с.) - и не само ми се струваше, а си беше така... :)


А "двувалката" как го прави :naughty:


Сря Май 18, 2005 2:07 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg