Дата и час: Пон Сеп 08, 2025 9:21 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Воден двигател :")=) 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST Воден двигател :")=)
Какво ще кажете в двигатела да не се изполава за горене бензин, пропан-бутан или метан ами чист "H2" (Водород). Както знаем от химията Водорода е изключително калоричен и ще може да работи и с по-високо налягане в цилиндрите без детонации :")) (предполагам де) и все пак ето линк

http://www.spiritofmaat.com/archive/feb ... ns_doc.htm

:"))

п.п. очаквам коментари и мнения


Пон Окт 03, 2005 11:32 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
По лично моя прогноза водорода никога няма да стане масово гориво. (Както и метана между другото)... нито друго газово гориво с критична температура по-ниска от околната (това означава че принципно не може да се втечни при нормална температура). Трудностите при съхраняване са огромни, а самото съхраняване - неефективно. По проблема за водородните резервоари се работи от десетки години, но забележим напредък не е отбелязан.

Тези които искат да видят горивото на бъдещето трябва да гледат за:

1. течност или твърдо тяло при нормална температура.
2. Възстановим източник от растителен произход.

Тоест: спирт - етилов и метилов, растителни масла - слънчогледово, рапично и др.под.

Тези които искат да видят автомобила на бъдещето, обаче, трябва да гледат по-скоро към електро двигателите и свръх-ефективни акумулатори на енергия. Аз лично залагам на маховичните акумулатори...
В края на краищата по-ефективно и ефтино е, енергията да се произвежда на едро в електроцентралите и да се използва там където е нужна.


Вто Окт 04, 2005 2:34 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
А, а отностно цитираната статия - пълна мъгла. Енергията нужна за електролиза на водата е повече отколкото ще се получи при изгарянето на водорода и кислорода, получен при реакцията. Тоест описаната конструкция, всъщност ще се движи от енергията на акумулатора, при това крайно неефективно, заради четворното преобразуване на енергията: електрическа -> химична -> топлинна -> механична. Далеч по-ефективно ще е да свържеш електромотор директно към акумулатора.


Вто Окт 04, 2005 2:42 am
Профил
Кара балканче
Кара балканче

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 2:05 pm
Мнения: 40
Местоположение: София
UNREAD_POST 
moje s voda, predi nqkolko dni gledah po diskovery za edin qponski ostrov deto e celiq park-rezervat, super ekologicheh, i cqloto naselenie kara avtomobili s voda.

principa mai beshe elektroliza, sipvat si voda v rezervoara, sled koeto zarejdat tok ot kontakta v dve pruchki te pravqt elektrolizata, i se dvijeha prilichno s okolo 50 km/h

:P

sry, za latinicata ama pisha ot laptopa :(


Вто Окт 04, 2005 10:17 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm
Мнения: 679
Местоположение: Кюстендил
UNREAD_POST 
Milko написа:
moje s voda, predi nqkolko dni gledah po diskovery za edin qponski ostrov deto e celiq park-rezervat, super ekologicheh, i cqloto naselenie kara avtomobili s voda.

principa mai beshe elektroliza, sipvat si voda v rezervoara, sled koeto zarejdat tok ot kontakta v dve pruchki te pravqt elektrolizata, i se dvijeha prilichno s okolo 50 km/h

:P

sry, za latinicata ama pisha ot laptopa :(

как двигател с вода бе човек?!? това да не е водна мелниаца... :lol:

относно получаването на водород, 1)електролизата не е единсвен начин за получаване на водород, известно е и получаването на водород при химични реакции, както и чрез биологичен (като отпаден продукт на някакви бактерии; 2) дори да приемем че за сега електролизата е единствения начин за получаване на водорот в задоволителни количества, за тази цел може да се използва ел. ток получен от вятъра, слънцето, или др. възобновими източници, и по този начин получаваме 100% екологично гориво, на много задоволителна цена (на практика се плаща само за инвестицията в съораженията, защото енергията от вятъра, слънцето и др. под е на практика безплатна.
при това положение остава само преблема за съхранението, който също има различни начини за решени, като например химически клетки, които съдържат водорода в лесно разпадащи се химически съединения, които при разпада си отделят водород. по този начин се решава проблема с нуждата от резервоар с огромно налягане и т.нт. така че общо казано не съм съгласен с johnfound! аз мисля че водорода също има важно място сред горивата на бъдещето

_________________
Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)


Вто Окт 04, 2005 11:09 am
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 28, 2005 2:14 am
Мнения: 100
Местоположение: София
UNREAD_POST 
и са маняци ако ми кажете тва кво общо има с тунинга или просто потренирахте малко пръстенцата ?

преди много години имаше книга писана за едни хора които са направили воден двигател ... тука и да разсъждавате и да се напъвате с тва къде ще се съдържа тва и къде онова и кви са съставките ... тоя двигател е бил факт само в тесен кръг от хора и после обявен за измислица и по странни обстоятелства изобретателите не са сред живите вече ...
тази икономика нефтодобива има толкова пари наляти и взети от нея че никога магнатите няма да оставят някой да вземе да пусне коли с вода докато не се източи и последната капка нефт ...
ставаш сутринта ... измиваш си очите и с бутилка БАНКЯ (минерална с по високо качество на изгаряне и съответно ше върви повече пистарката) ведро отиваш на работа ... сипваш половин литър и си оставяш другото да имаш да пийнеш и ти и тръгваш ... :D леко ...

и пак да питам - кво общо с тунинга и общоприетото му значение има тая тема ?
някой тука е подкарал воден двигател и е дал едни 11 секунди на божура ли ?

_________________
:: Show me some Madness ::


Вто Окт 04, 2005 1:36 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Snaker написа:
и пак да питам - кво общо с тунинга и общоприетото му значение има тая тема ?
някой тука е подкарал воден двигател и е дал едни 11 секунди на божура ли ?


Хм, че какво общо има тунинга с времето на "божура"... Има и оптичен тунинг например. А в тази тема явно си говорим за "еко-тунинг". :P

А сега за водорода - това е много стара мечта. Още кажи-речи от 19 век. Наистина е много примамливо да се направи кола с водород. Забележете, обаче - не с вода. Защото както написах по-горе, енергетичният баланс е отрицателен - за да разложим водата ни трябва повече енергия, отколкото ще получим като изгорим същият водород. Тоест водорода трябва да се добива по някакъв начин в стационарни установки, и да се пази по някакъв начин в автомобила. Десетки години, на инженерите им се струваше, че ако направят добър двигател с водород, то въпроса с резервоарите е лесно решим, дреболия направо. Да, да, ама не. Десетки години усилия и резултат НУЛА. Оказа се, че съхраняването на разумно големи количества газове е много трудно. Работата е там, че при нормални температури, водорода се намира доста над критичната си температура, така че колкото и да го сгъстяваме, не може да се превърне в течност. Тоест за да съхраняваме разумно голямо количество гориво, трябва да използваме налягания от стотици и хиляди атмосфери, а за да го правим безопасно, трябват много тежки, скъпи и неудобни бутилки. За другите методи - разни лесно разложими съединения, които да отделят водород, съм чел в книги от 60-те години на 20 век, но досега не съм чул за работещ прототип... така че, явно там трудностите са още по-непреодолими.

И докато широко се говори (само) за водородни двигатели, в различните страни тихомълком (дали зад това затъмнение стоят нефтените компании?) се произвеждат алтернативни и доста екологични течни горива, между другото от същите тези нефтени компании. Половин Бразилия кара на етилов спирт произвеждан от захарна тръстика - а етиловия спирт е много екологично гориво. На запад се произвежда т.н. био-дизел - от растителни масла, след бая преработка. Интересното е, че аз имам сведения, че дизеловите двигатели могат да работят отлично с нормално евтино олио, без никаква преработка - за това не се говори много и всеки производител на двигатели ще ви каже че вреди на двигателя, но всъщност май не е така. Само че ако всеки може да си сади слънчоглед и рафинирането на олиото не е много скъпа процедура, то какво ще правят нефтените компании?


Вто Окт 04, 2005 4:40 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST 
"маховичните акумулатори" са били тествани в Англия в края на 19 началото на 20 век доколкото си спомням самоче са били твърде големи, и често маховиците са се кусали и е имало доста трагични случеи, отва е причината да не се използват, относно електрическите двигатели имам доста интересни статии писани от хора които са ги правили и на филм имам демонстрация на такъв сложен в едно SUZUKI SWIFT :")), в същият филм има и показан работещ електролизен двигател

Електролизата съм я тествал схемата има от 5-10A консумация при 12V което е 120W което е по малко от 2 халогенни фара сложени допълнително, и гори доста добре, (несъм я слагал обаче на колата) гледах графики на калоричноста и скороста на разпространение на оганя за различните горива, водорода беше най-калоричното от всички.

Причината за да не я тествам на колата си е техническа, имам опасения че сместа може да се възпламени в смукателнич колектор и от там в цилиндара в които става електролизата, тъй като от цилиндара излиза водород и кислород едновременно и нали се сещате какво може да се получи, ако ниакои има идеиа как може да се попречи на оганя да жлезе ж цилиндара за електролиза да дад
е акул и ако е сигурно ще го изтествам на някоя барака дето е за "Металекс 5"

А темата я пуснах тук защото исках да видя различни мнения по тая тема, има и други вариянти за "free energy" но тази ми се струва доста атрактивна имаики предвид поскупването на горивата :"))


Вто Окт 04, 2005 8:25 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
icecool написа:
Електролизата съм я тествал схемата има от 5-10A консумация при 12V което е 120W което е по малко от 2 халогенни фара сложени допълнително, и гори доста добре, (несъм я слагал обаче на колата) гледах графики на калоричноста и скороста на разпространение на оганя за различните горива, водорода беше най-калоричното от всички.


Електрохимията е много точна наука. Намери някой справочник и/или учебник и сметни, какво количество водород и кислород ще се отделя примерно за 1 час и веднага ще видиш, че е крайно недостатъчно за работата на двигателя за същият този 1 час. А ако направиш това и публикуваш тук изчисленията, и количествата са добри, аз лично ще ти проектирам защитните устройства. :-)

Относно маховичните двигатели, има един професор - Нурбей Гулиа, който от 60-те години на 20-ти век, та до сега се занимава с маховични акумулатори. Има десетки, ако не и стотици патенти за безопасни супер-маховици, специално ориентирани към автомобилостроенето. Ето тук можете да прочетете една негова популярна книжка по въпроса: http://www.n-t.org/ri/gl/ek.htm В нея има и примери за прототипи, работещи по света.

Поздрави.


Сря Окт 05, 2005 8:44 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 4:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: София
UNREAD_POST още по темата
на този адрес http://bulgaria.indymedia.org/newswire/display/4609/index.php има статия за алтернатовните енергии.
малко е offtopic ама не съвсем. в частта за водорода и неговото добиване има интересни неща.

_________________
Tipo 1.6 [149C2046]


Сря Окт 05, 2005 3:44 pm
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg