Re: Антифриз по стелката на шофиора?!?!?!
Прикачени файлове:
отоплителното радиаторче на Брава или Браво.doc
lud_s_bravo написа:
Здравейте колеги, днес си мих колата и като дигнах стелката на шофиора какво да видя? отдоло подгизнала с антифриз?!?! от къде по****** сее взел? питах един приятел. Той каза, че бил спукан рядятора на климатроника затова са ми са се затъмнявали и стъклата... предложете нещо...
На Брава радиаторчето за парно се сменя без да се сваля цялото предно табло. Свалят се малко пластмасички около него, което не е проблем. Работи се в МНООООГО неудобно положение от долната дясна част. С глава се подпираш в краката на дясната седалка и така работиш. Изисква много време, аз го сменях цял ден, силни нерви и за помощник човек който е с по-тънки (и здравички) пръсти, защото от лявата страна има един кръстат болт PZ2 (ако не се лъжа), който се развива само с накрайник за винтоверт от 5см. дължина и е страшно неудобно място. . Необходимо е задължително да се сменят "О" пръстените за да не се повтаря цялото упажнение наново. По време на смяната се кършат йогийски стойки и се споменава до 9-то коляно
Прикачения файл са на колега от форумите, не се сащам неговото име за да го цитирам за което съжалявам, но аз си го смених по тези напътствия и успях. Успех на всички
П.С. ето как се обезвъздушава след това
Обезвъздушаване на охладителната система на 1,6 16
Първо намери къде са двете пробки за обезвъздушаване. Едната е на охлаждащия радиатор с перката, отпред пред двигателя, в горния десен ъгъл, от страната на пътника. Другата е между двигателя и купето някъде по средата ще видиш два гумени маркуча които влизат в купето. Единият има П-образна чупка, на чупката е другата пробка за обезвъздушаване.
1. Развиваш двете пробки и капачката на разширителния съд
2. Започваш бавно да наливаш антифриз в разширителния съд. Бавно за да може да запълни въздушните междини в двигателя и по маркучите.
3. В един момент от по-ниската пробка, която е на маркуча между двигателя и купето започва да излиза антифриз. Наливаш бавно докато спрат да излизат мехурчета въздух. Затваряш пробката, след малко пак ще я отвориш. Като завиваш пробките имай предвид че са пластмасови и внимавай да не повредиш резбата на която се завиват.
4. Продължаваш да наливаш и в един момент започва да излиза въздух и от горната пробка. Наливаш по-бавно докато престанат да излизат мехурчета. Затваряш пробката. Доливаш до горната черта на казанчето с антифриз.
5. Палиш двигателя и водната помпа започва да върти антифриза.
6. Внимателно и бавно развиваш долната пробка - на маркуча към парното. Не я развиваш до края ами само колкото да започне да сълзи антифриз от нея. Ако има въздух заедно с антифриза започват да излизат и мехурчета. Следиш нивото в казанчето да не падне под долната граница !!! Двигателят работи, антифризът се върти и увлича мехурчетата които излизат през полуотворената пробка. Ако случайно развиеш прекалено много пробката ще изтече антифриз, веднага угаси двигателя и долей антифриз. Всичко това става за няколко минути и двигателят не е загрял. След като престанат да излизат мехурчета а сълзи антифриз затваряш пробката.
7. Заемаш се с втората пробка на радиатора. Тя е по-високо и затова се обезвъздушава втора по ред. Абсолютно същата процедура както първата пробка, в точка 6. Постоянно следиш нивото в казанчето и доливаш ако трябва.
8. Правилният начин е да се обезвъздуши и още на едно място. В разширителният съд влиза едно тънко маркуче. Вади се другият му край и там се обезвъздушава. Аз това не съм го правил, разчитам че системата сама ще изкара въздуха от това маркуче към разширителния съд. Така нареченото само-обезвъздушаване.
Ами общо взето това е.
Аз ти препоръчвам да си караш колата един ден, целта е поне веднъж да загрее докато се включи първата степен на перката, и малко да развърти антифриза и ако още има останали мехурчета да ги увлече към казанчето. Ако не си сложил пластмасите на радиаторчето на парното погледни дали от някъде не капе-сълзи-тече. Това се гледа на възможно максимално загрял двигател защото антифризът се е разширил и ако пропуска от някъде ще се види по-лесно. На следващия ден при студен автомобил може пак да повториш точка 5,6 и 7 и ако все пак има мехурчета въздух да ги изкараш. Това в сервиз няма да ти го направят обаче ти може все пак да си направиш проверка, за да си сигурен че всичко е наред.
И може няколко дни да си следиш температурата - нормално ли загрява колата.