Истината е, че всички модели на Фиат, които са печелили "Кола на годината" са били с години напред в дизайна и оборудването си. Надеждността и защитата от корозия никога не са били фактор в тази класация. Сравнявани са единствено комфорт, дизайн, оборудване и наличие на нови и напредничави технологии. Всичко това разделено на цената на нов автомобил, разбира се.
Чудесен пример е Фиат Типо, който спокойно се сравнява по гореизброените критерии с Голф 3, но излиза на пазара 4 години преди него. Фиат 124 на практика няма конкуренция във времето си и бележи нова епоха в дизайна. По това време Опел са на мода с "Рекорд", а Фолксваген все още не могат да се освободят от костенурката. БМВ 1600 изглежда като сапунерка, Мерцедес дори не си помислят за компактен клас автомобил.
Разликата е, че ние оценяваме автомобилите по съвсем други критерии. За нас е важно колко ресурс е останал в автомобила след приключване на планирания му жизнен път. Всъщност често казваме "нов" на 8-10 годишен автомобил
Така погледнато, няма пряка връзка между титлата "Автомобил на годината" и реалната стойност на даден модел за нас като крайни потребители в България. "Добра кола" е разтегливо понятие и всеки го пречупва през собствените си критерии.
Или поне такова е личното ми мнение...