Дата и час: Пет Мар 29, 2024 10:09 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Фиат Стило прегрява - ПРОБЛЕМА РЕШЕН 
Автор Съобщение
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 3:31 pm
Мнения: 10
Местоположение: София Област
UNREAD_POST Фиат Стило прегрява - ПРОБЛЕМА РЕШЕН
Здравейте ,

имам следния проблем. От около един месец карам Фиат Стило 1.9JTD 115hp. До сега я бях карал само на градско и температурата се държеше добре (стрелката на 12 часа). Обаче преди два дни се наложи да карам извънградско . Отначало (първите 70 км) докато бях пуснал парното на топло и да вее на 1 всичко беше ок.Колата се затолпи и го спрях. След малко на едно изкачване забелязах че стрелката е почти стигнала до червеното, спрях колата слязох и проверих какво става под къпака. Перката виеше на втора степен а антифриза почти вреше. Тръбите за и от радиатора бяха топли , това значи че термостата си беше отворил нормално. Изчаках малко докато перката свали на първа степен и стрелката застане пак на 12 часа. Нямах избор освен да се кача на колата и да я подкарам (най-близкия град беше на 50 км), но в случея реших да пусна пак парното, с надеждата че ще помогне и наистина помогна изминах окло 200 км в това положение (парното на топло, вее на 1 долу в краката и леко отворен прозорец) и стрелката за водата стоеше мирно на 12 часа. На няколко пъти си направих експеримента да спра парното за да видя дали ще загрее ,за около 30 сек задъраше на 12 часа и пак започвашв да се покачва , за да не спирам колата се налгаше да пускам парното на 4 за да свали температурата на 12 часа и пак го намалях на 1 .Така последните 100 км ги минах на пуснато парно на степен 1 и скорост 100 км/ч по магистрала и първокласен път , и постоянно температура на таблото (стрелката на 12 часа).

Та въпроса ми е следния : КЪДЕ Е ПРОБЛЕМА !!!

п.с. Възможно ли е да е водната помпа или евентуално необезвъздушена система. ?

_________________
Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002


Последна промяна batvladko на Чет Апр 05, 2007 10:50 pm, променена общо 1 път



Нед Мар 11, 2007 4:04 pm
Профил
UNREAD_POST 
Един познат имаше същия проблем, само дето му се случи лятото и беше супер гадно при 35 градуса да кара с пуснато парно. В края на краищата, смени радиатора и нещата се оправиха, но по-нататък не знам какъв точно му беше проблема.


Нед Мар 11, 2007 4:17 pm
UNREAD_POST 
Да не е прекалено мръсен радиатора ?
Или пък да се е повредил термостата и да не отваря напълно. С оглед на това че перката ти върви и променя степените следва, че термодатчика (той следи температурата в радиоатора и контролира перката) е ок!
Възможно е да е въздух, но ме съмнява, защото по-новите коли имат някакъв клапан за обезвъздушаване.


Нед Мар 11, 2007 6:18 pm
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 3:31 pm
Мнения: 10
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Мен ме съмнявам ,че е водната помпа. Защото е логично че като не варти водата или поне я върти бавно не успява да се ухлажда в по-натоварените режими ,а като пусна парното реално аз охлаждам два радатора (основния и тоя на парното) и затова топлообмена от двата радиатора не позволява да загрее.

_________________
Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002


Нед Мар 11, 2007 6:27 pm
Профил
UNREAD_POST 
И как ще вдигнеш оборотите на водната помпа? Много е малка вероятността турбинката да превърта на оста на водната помпа, но ... Едно отваряне ще ти струва само гарнитурата :money:
Защо ли при 100 км/ч ми се струва че няма натоварване на двигателя, така че да загрява така?


Нед Мар 11, 2007 7:31 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
Така описан проблема е или в замърсен, запушен радиатор, или термостат, който не отваря до край!!!
На Брава JTD, перките се управляват от компютъра, чрез датчика за температурата, който се намира на термостата.
Съответно термостата ако не отвори, а при него е също 100 градуса, перките ще се включат, без да върти много или въобше вода през радиатора.
Провери си термостата!!!

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Нед Мар 11, 2007 7:36 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Много странно - в града не загрява, извън града загрява. Каквото и да е, би трябвало да е обратно, освен ако не се е повредило след като си тръгнал извън града... Сега в града пак ли не загрява?!?
Перките се използват обикновено при ниски скорости и големи натоварвания. При каране извън града охлаждането става обикновено от естествената насрещна струя въздух. Според мен единственият вариант е да нямаш достъп на насрещен въздух - или много замърсен ВЪНШНО радиатор, или нещо препречва достъпа на въздух. Ако в града не загрява - нямаш никакъв проблем с охладителната система!!!


Нед Мар 11, 2007 8:06 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
Има логика в града да не загрява а на извънградско да загрява.
След двигателя основния източник на топлина е турбото. Като колата се кара с около 120 км примерно, оборотите са от рода на 2200-2400, при което търбината се върти значително и отделя доста повече топлина. Тази топлина, ако термостата не отваря до край, не може да се отдаде през радиатора.
Ако се кара градско при обороти до към 1500 турбината отделя значително по-малко топлина и съответно при неотварящ термостат охлаждането е достатъчно.
Надявам се да сте ме разбрали.
А и винаги може да се провери лесно термостата.

1 п.п. Предполагам знаете, че при JTD двигателя няма охладител на маслото - радиатор, а охлаждането на маслото става чрез водата.

2 п.п. Правил съм си експеримент с това - градско - при обороти до 1500, първоначалното загряване ми е от порядъка на 6-7 км или 20-25 минути. При обороти до към 3500 загряването на автомобила става за около 1км, или 2-3 минути. Както се вижда разликата е огромна.

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Нед Мар 11, 2007 8:34 pm
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 3:31 pm
Мнения: 10
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Ако наистина управлението на перката е от компютъра (и датчика който е на термостата) то тогава е възможно наистина вода да не минава през радиатора или поне е малко и пускането на перките да ме лъже че термостата е отворил. А и настина аз в града карам с около 1500-000 оборота и то непостоянно така че колицата успява да се охлади. Самия радиатор на Стилото е трудно достъпен за пипане така че ще трябва да я вкарам в сервиза да я поледнат по обстойно.

Така поне май останаха две възможности : запушен радиатор или проблем с термостата.


п.п. Голямата ми мъка е че съм в чужбина (Чехия) а тук майсторите са едни мудни и таксата на час им е убийствена.Така че исках да изолирам максимално проблема.

Ще се радвам на още мнения

_________________
Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002


Нед Мар 11, 2007 9:01 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
BO написа:
Има логика в града да не загрява а на извънградско да загрява.
След двигателя основния източник на топлина е турбото. Като колата се кара с около 120 км примерно, оборотите са от рода на 2200-2400, при което търбината се върти значително и отделя доста повече топлина. Тази топлина, ако термостата не отваря до край, не може да се отдаде през радиатора.
Ако се кара градско при обороти до към 1500 турбината отделя значително по-малко топлина и съответно при неотварящ термостат охлаждането е достатъчно....


Колега, турбината няма почти нищо общо с термостата. Той е на системата за охлаждане на двигателя. Вярно е, че турбината се нагрява силно, но тя не влияе на термостата

Искам да попитам колегата със стилото дали пуши колата. Греенето може да бъде предизвикано от недобър горивен процес в цилиндрите

_________________
_______
146 JTD


Нед Мар 11, 2007 11:11 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
Ехх именно за това съм поставил първия послепис.
Колега да ти обясня на бързо как влияе турбината на греенето на двигателя, а не на термостата.
Турбината както знаеш лагерува чрез маслени (плъзгащи) лагери. Това масло, което служи за мазане също така служи и за охлаждане на турбото - впрочим на тази турбина това и е единственото охлаждане. Маслото, което силно загряло илизащо от турбото преди да влезне в картера минава през маслоохладител, който маслоохладител представлява един кръгил цилиндър, през който циркулира водата. Съответно това е в първия кръг на водната магистрала и водата при неработещ термостат не може да мине през охлаждащия радиатор на колата.
Ако караш колата в прекалено високи обороти, турбината е в максималния си работен процес, при което естествено и оттдава максимална топлина. Излизащото масло което минава през този охладител може да достигне от порядъка на 120-160 градуса. При работа на търбината в режим, когато не е "изпъната" до максимум, това масло е от порядъка между 60 и 100 градуса - така, че сам си прави изводите.

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Нед Мар 11, 2007 11:26 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
ОК. Признавам, че не бях прочел послеписа ти :? Дали наистина това се дължи изцяло на маслото от турбото? Все пак дебита му през лагерите на турбината не е много голям :roll:
при всички положения, да караш колата в обороти до 3500 преди да е загряла не е никак добре за двигателя, предполагам знаеш за неравномерните температурни разширения ;)

_________________
_______
146 JTD


Нед Мар 11, 2007 11:43 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
trustworthy написа:
ОК. Признавам, че не бях прочел послеписа ти :? Дали наистина това се дължи изцяло на маслото от турбото? Все пак дебита му през лагерите на турбината не е много голям :roll:
при всички положения, да караш колата в обороти до 3500 преди да е загряла не е никак добре за двигателя, предполагам знаеш за неравномерните температурни разширения ;)


Важното е да се помага :beer:

Дано все пак на колегата не му останат тези 2-3 поста във форума, а се задържи за постоянно и да каже как се е справил с проблема, за да можем да продължим всички да си помагаме с максимално точни мнения :grandpa:

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Нед Мар 11, 2007 11:49 pm
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 3:31 pm
Мнения: 10
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Със сигурност няма да са последните ми постове. А за газовете от колата -перфектни са .Не може човек да разбере, че кара дизел. А и разхода и е перфектен 7.5 на градско и 5 на извънградско.
Във вторник съм на сервиз и да се надяваме , че ще имам решение на проблема.

_________________
Fiat Stilo 1.9 JTD 115hp - 2002


Пон Мар 12, 2007 12:09 am
Профил
UNREAD_POST 
Пич така като чета постовете ти и все едно виждам това, което на мен ми се случи и завърши доста гадно в петък вечер.
Тук си виждам точно моя проблем, но ти си реши сам.

Значи преди месец и нещо бях настъпил колата извънградско и тя взе да загрява повече от нормалното и водата вреше и аз спрях и изчаках да изтине. След това пак я запалих и реших да се върна 50 км и да видя какво ще правя. Да обаче като я карах с около 90-100 км/ч нямаше никакъв проблем. На другия ден реших да тръгна към София (тръгнах от Русе), но бавничко - с до 90 км/ч. Закарах я на Киро-Алфата и той ми каза, че имало въздушна възглавница.
Следващия един месец карах Бравата само в София и я юрках - нямаше никакви проблеми, температурата си беше перфектна. В петък реших да тръгна за Русе и карах по магистралата с 130-140 км/ч. Преди първия тунел погледнах случайно стрелката на температурата, която се беше установила на две стрелки разстояние от червения сектор. Аз спрях и видях, че перките невъртят, а радиатора беше студен, а маркучите надути и антифриза излизаше от капачката. Вече влезе в червения сектор и реших да я пусна по инерция да се охлади. И като минах около 3-4 км само спускане, температурата се нормализира и тогава спрях и я огъсих. Антифриза беше изхвърлен и аз налях вода и обезвъздуших и реших да се върна към София - да, ама не. Само за един тунел разстояние колата пак тръгна да се изкачва и аз спрях веднага. С помощта на един пич с автовоз колата беше докарана в София.
В събота Киро-Алфата разглоби главата и резултата беше спукване.

Опичай си акъла пич, защото така като ти чета постовете по моя път си тръгнал.


Пон Мар 12, 2007 12:47 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg