 |
|
Дата и час: Пет Май 09, 2025 4:41 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Кога да сменим предавките за максимално ускорени?
Автор |
Съобщение |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
 Кога да сменим предавките за максимално ускорени?
Пускането на тази тема е подтикната както от моето любопитство, така и от темата "4500 оборота ?! дизел , ВРЕДИ ЛИ ?!". Във въпросната тема се изказаха няколко мнения за това при какви обороти е най-добре да превключим за максимално ускорение.
Ето какво мисля аз: от една страна дори при бегъл поглед на графиката на въртящия момент се вижда, че 80-90% от максимума му е достъпен в диапазона 2000-3000 об./мин. (говоря за ТД100, при JTD доста по-рано и малко по-късно). Тоест ако искаме на използваме максимума на въртящия момент на двигателя, ще превключваме на около 3000, като на следващата предавка ще се озовем на около 2000 и отново двигателя е във вихара си. Но мисля че нещата не са толкова прости. Защото това което ни интересува нас е въртящия момент на колелата. А той зависи (освен от момента на двигателя) от предавателното число, което дава трансмисията. И според мен тук идва дилемата: дали да задържим на по-ниска предавка, макар че двигателя не дава 100% от себе си или да стоим в диапазона на максималния въртящ момент, но губейки от по-високата предавка. Предполагам истината както винаги е в някаква "златна среда", разбира се ако теорията ми е вярна. Очаквам коментари и мнения по темата. Мисля че е важна (поне за мен) и ще даде някаква светлина относно поведението ни като шофьори, когато желаем максимума от любимите ни дизелови двигатели (да бе, с тия цени на нафтата  )
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Вто Май 20, 2008 8:03 pm |
|
 |
ishen
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Съб Авг 11, 2007 8:56 am Мнения: 37 Местоположение: София 19 Люлин
|
Споделям какво съм видял.Автобус "Blue bird"при достигане на 2000(точно)оборотите му рязко падат.Незнам дали е автоматична или полу е скоростната кутия.
_________________ Fiat Marea 1.9 TD100 97
|
Пет Май 23, 2008 11:36 am |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Автобусните двигатели са със значително по-ниски обороти. При тях мисля че максималните са 2.5к-3к. А и автоматичните скоростни кутии превключват икономично или спортно в зависимост от положението и начина на натискане на педала. Не вярвам автобусния шофьор да дава газ "до ламарината". Очаквах по-голям интерес към темата, но понеже никой не написа мнение се поразрових. Оказа се, че не е много просто да се разбере, кои са оптималните точки на превключване. Направих някой изчисления и с известна доза неточност (в следствие неточното сваляне на данните от графиката на мощноста) стигнах до извода че за двигателя ТД 100 максимално ускорение се получава при превключване около 4000 об/мин. като на първа предавка са около 4300.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Пет Май 23, 2008 2:22 pm |
|
 |
shark
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 8:11 pm Мнения: 86 Местоположение: Бургас
|
Колега какъв интерес очакваш да има. Ти говориш за ускорение а за да се ускарява трябва яко натискане на педала а това води до голям разход на гориво а дизела стана 2.50лв.  Направо пускаи нова тема за икономично каране!!! 
_________________ FIAT Punto 1.8 HGT 131 кс FIAT Bravo 1.9 TDI 100 кс FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс FIAT Marea 1.9 TDI 100 кс
|
Нед Май 25, 2008 10:52 am |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
Икономичното каране е ясно - ключовее на кучето, една карта за градския и така....  Във връзка с икономичното каране попрочетох някой неща за дизел + пропан-бутан, но нещата не изглеждат розово за ТД100.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Нед Май 25, 2008 11:41 am |
|
 |
toocool
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Чет Фев 28, 2008 5:32 pm Мнения: 34 Местоположение: София 16 Студентски
|
Какво точно си прочел за дизел + пропан-бутан ???
Сподели знанията с нас 
_________________ http://footbalinfo-toocool.blogspot.com - актуална информация за мачовете от ШЛ, Англия , Испания и др.
------------------------------------------------------------
Fiat Punto 1.9 JTD - 80 hp
|
Вто Май 27, 2008 11:26 pm |
|
 |
КИМИ
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm Мнения: 671 Местоположение: ВР
|
Начина за икономично ускорение е:
спортно ръчкане1, 2- ра, 3- та до 75км/ч и веднага после се олабва да се държи на градко 50- 60.
Истината е в краткото време за ускоряване и по- високия разход при бързо ускоряване се компенсира от по- бързото достигане на желаната скорост. 
|
Вто Май 27, 2008 11:47 pm |
|
 |
Nero_
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 21, 2007 12:19 pm Мнения: 203 Местоположение: София 16 Студентски
|
КИМИ написа: Начина за икономично ускорение е: спортно ръчкане1, 2- ра, 3- та до 75км/ч и веднага после се олабва да се държи на градко 50- 60.Истината е в краткото време за ускоряване и по- високия разход при бързо ускоряване се компенсира от по- бързото достигане на желаната скорост. 
Това би могло да е приложимо единствено вечер (или при слаб трафик) на някой булевард със зелена вълна или на извънградско. В реални градски условия, това което се получава е следното:
1-ва ръчка, 2-ра ръчка...... еееххх... пак червено. Светва зелено: първа ръчка, втора ръчка ...... еееееййй тоя таксиджия намери къде да спира..... първа ръчка, втора ръчка..... еееее за вас предимство няма ли..... и накрая първа - ръчка, втора - ръчка и накрая 10л/100 * 2.60лв/л= ръчка здраво в джоба! Това е моето мнение по въпроса, но темата не е за това.
_________________ Fiat Bravo SX 1.9 TD 100 '99 климатроник
|
Сря Май 28, 2008 12:25 am |
|
 |
Crusible
Кара кола
Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm Мнения: 344 Местоположение: София 19 Люлин
|
По темата малко. За мен, дали ще ръчкаш на бензин или дизел, принципът е един и същ - стрелката винаги до "лютеницата" (в моя случай до към 4000-4200). Ако превключиш по-рано, след това дори да си в турбо режим, турбината ще тръгне да пълни въздух от по-ниско налягане, щот не е все едно да ускоряваш на една предавка от 2000об. и от 2300об.
|
Сря Май 28, 2008 10:04 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |