Дата и час: Нед Юли 13, 2025 11:38 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Свети ли сигналната лампа при авариен режим. 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST Свети ли сигналната лампа при авариен режим.
От известно време си правя експерименти с газовата си уредба и ламбда контрола. Установих, че въпреки че има ламбда контрол самия електронен блок за управление играе ролята на ламбда симулатор, тъй като прекъсва веригата от ламбда сондата към ECU то и при включено АГУ подава постоянно напрежение около 0.45 волта. След поредните включвания и изключвания на сондата усетих, че двигателя промени работата си - трудо пали, на ниски обороти глъхне, не се форсира нормално и др., което ме наведе на мисълта, че е превключил на авариен/сервизен/ режим на работа. При всичко това обаче не светна нито веднъж червената лампа на инжекциона. Не е изгоряла. След рестартиране на системата висичко се оправи. Та въпроса ми беше - не е ли нормално лампата да сигнализира при преминаване ECU та на такъв режим на работа и да остане включена до отстраняването му ?

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Сря Сеп 07, 2005 9:25 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 15, 2004 6:29 pm
Мнения: 128
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST Re: Свети ли сигналната лампа при авариен режим.
Petko написа:
От известно време си правя експерименти с газовата си уредба и ламбда контрола. Установих, че въпреки че има ламбда контрол самия електронен блок за управление играе ролята на ламбда симулатор, тъй като прекъсва веригата от ламбда сондата към ECU то и при включено АГУ подава постоянно напрежение около 0.45 волта. След поредните включвания и изключвания на сондата усетих, че двигателя промени работата си - трудо пали, на ниски обороти глъхне, не се форсира нормално и др., което ме наведе на мисълта, че е превключил на авариен/сервизен/ режим на работа. При всичко това обаче не светна нито веднъж червената лампа на инжекциона. Не е изгоряла. След рестартиране на системата висичко се оправи. Та въпроса ми беше - не е ли нормално лампата да сигнализира при преминаване ECU та на такъв режим на работа и да остане включена до отстраняването му ?

А,сигурен ли си ,че емулатора подава подходящ сигнал към компа?Аз от както сложих емулатора тези признаци за които си писал изчезнаха.Освен това емулатора (поне моя)може да се донастройва(има нещо като потенциометър).Преди да сложа емулатора лампата на ижекциона светеше постоянно и компа мина в сервизен режим-почти не можех да я запаля,ниски обороти,за вървене да не говорим!След рестарта се оправяше но за кратко-50-60 км.

_________________
dr_wolfy's Tipo 1.6 i.e. SX 835C1.000


Сря Сеп 07, 2005 9:49 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 08, 2005 2:19 pm
Мнения: 124
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Понеже не ми е много ясно бихте ли обяснили ако си на газ и без емулатор за ламбда сонда ако ЕКУ трупа грешки това се отразява на паленето и мощноста при бензин или и при газ ???Имам в предвид дали ако е в авариен режим или се е препълнил от грешки това променя предварението на запалването или нещо друго в запалването ??? "Говорят" ли си помежду си ЕКУ и електронното запалване( при мен DIGIPLEX 2 ) .Още съм чувал че вместо емулатор слагат едно реле което при всяко палене прави ресет на ЕКУ ??? Ефикасно ли е така ??

_________________
АЛ.ПЕТРОВ
FIAT UNO 1.5 ie SX
минал школата на Москвич 2140 и Лада 2104


Сря Сеп 07, 2005 10:16 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
При сервизен режим на работа ECU то работи с усреднени стойности на датчиците - нормална температура, средни обороти и т.н. Не знам само дали това усредняване важи само са излезлия /те/ от строя датчици или усреднява всички показатели. Мисълта ми беше защо не се сигнализира това преминаване/да свети постоянно червената лампа/ и дали само при мен е така. Чувал съм, че при някой автомобили "сервизния" режим толкова много се доближава до реалния, че трудно се разпознава. Знае ли някой, дали показателите на ламбда сондата при работа на газ се различават значително от тези при работа на бензин.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Сря Сеп 07, 2005 1:10 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 08, 2005 2:19 pm
Мнения: 124
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Най вероятно се различават доста иначе няма да правят емулатори и да подават сигнала им към компютъра.А вероятно ако само един датчик без значение кой излезе от строя то компютъра преминава в горепосочения режим.Така поне разсъждавам аз ??? И другото което е че датчиците дават инфо а не черпят резултат. Тоест блока се грижи за качеството и количеството на сместа това на практика зависи от честотата и продължителноста на пръскане от инжектора.И когато идва ненормален сигнал от датчик или въобще не идва то блока прави смес както при средни стойности на параметрите без да отчита тяхното влияние. :D

_________________
АЛ.ПЕТРОВ
FIAT UNO 1.5 ie SX
минал школата на Москвич 2140 и Лада 2104


Сря Сеп 07, 2005 1:49 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 15, 2004 6:29 pm
Мнения: 128
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST 
sacho написа:
Понеже не ми е много ясно бихте ли обяснили ако си на газ и без емулатор за ламбда сонда ако ЕКУ трупа грешки това се отразява на паленето и мощноста при бензин или и при газ ???Имам в предвид дали ако е в авариен режим или се е препълнил от грешки това променя предварението на запалването или нещо друго в запалването ??? "Говорят" ли си помежду си ЕКУ и електронното запалване( при мен DIGIPLEX 2 ) .Още съм чувал че вместо емулатор слагат едно реле което при всяко палене прави ресет на ЕКУ ??? Ефикасно ли е така ??

При мен се отразяваше на цялата работа на бензин-от паленето(почти невъзможно) до вървежа(много труден с много газ)!За релето и аз знам,върши работа,но казват ,че с емулатора компа се шашка по-малко(или почти не се шашка).Освен това ,при всяко ресетване на компа,може да ти убегне някоя друга грешка,която така или иначе може да се окаже важна,а ти да се чудиш кво става!

_________________
dr_wolfy's Tipo 1.6 i.e. SX 835C1.000


Сря Сеп 07, 2005 5:38 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Доколкото знам по отношение на показателите на ламбда сондата, компа отчита грешка, само когато са извън граничните стойности, най вече - отворена верига и късо съединение. В останалите случай не отчита грешки. Иначе трябва да е мого "умен" и да съпоставя данните от ламбдата и останалите датчици/температури, обороти, вакум и др/ . Само в такъв случай може да отчита крешка при работещ симулатор, тъй като той подава напрежение от 0.4-0.5 волта което съответства на нормална работа на двигателя.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Сря Сеп 07, 2005 5:54 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 15, 2004 6:29 pm
Мнения: 128
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST 
Petko написа:
Доколкото знам по отношение на показателите на ламбда сондата, компа отчита грешка, само когато са извън граничните стойности, най вече - отворена верига и късо съединение. В останалите случай не отчита грешки. Иначе трябва да е мого "умен" и да съпоставя данните от ламбдата и останалите датчици/температури, обороти, вакум и др/ . Само в такъв случай може да отчита крешка при работещ симулатор, тъй като той подава напрежение от 0.4-0.5 волта което съответства на нормална работа на двигателя.

Не съм сигурен дали е само до волтажа!Сигнала,който се подава от емулатора е променлива с определени параметри!Аз в момента карам с емулатор,компа не трупа грешки,но от време на време лампата на инжекциона светва-значи все пак мисля си не може перфектно да излъже компа!Има и вариант лампата да светва и от това,че самия инжектор не работи-но това са само догадки!

_________________
dr_wolfy's Tipo 1.6 i.e. SX 835C1.000


Сря Сеп 07, 2005 6:28 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
По отношение на инжекторите задължително се слага емулатор, защото на практика тяхното работа се прекъсва от АГУ-то и компютъра трябва да се "излъже". Може ли някой, който полза емулатор на ламбда сондата да измери напрежението от него към компа и дали то се променя в зависимост от режима на работа на двигателя.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Чет Сеп 08, 2005 10:03 am
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Юли 20, 2005 11:48 am
Мнения: 315
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
АЗ ИМАМ ЕМУЛАТОР и лабда контрол но кабелите които излизат от там са доста и незнам кои то4но е ина4е ако знаеш и си от Пловдив ела и го измери:))


Чет Сеп 08, 2005 11:50 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пет Юли 08, 2005 2:19 pm
Мнения: 124
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Както писа някой по горе изхода на сондата е не само напрежение това е правоъгълен импулс или подобен на него който се променя в различни режими и се мени вероятно и неговата амплитуда.Но явно емулатора прави някакви фиксирани импулси които са горе долу сходни.

_________________
АЛ.ПЕТРОВ
FIAT UNO 1.5 ie SX
минал школата на Москвич 2140 и Лада 2104


Съб Сеп 17, 2005 5:19 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Ное 15, 2004 6:29 pm
Мнения: 128
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST 
sacho написа:
Както писа някой по горе изхода на сондата е не само напрежение това е правоъгълен импулс или подобен на него който се променя в различни режими и се мени вероятно и неговата амплитуда.Но явно емулатора прави някакви фиксирани импулси които са горе долу сходни.

Да,точно така е!Искам само да допълня,че разбрах лично при мен от къде идваше дерта с пресвяткането на лампата на инжекциона,въпреки ,че имам емулатор.Значи проблема беше от самия ключ за превключване бензин-газ.След подмяната му всичко се оправи,иначе при превключване газта не се подаваше веднага и колата почти угасваше,въпреки че преди това и подавах газ.Почти веднага след това при потегляне(1-2 км) ми святкаше лампата.Сега всичко е ОК!Няма лампи да светят,колата върви и явно моя емулатор е добре настроен и върши работа!

_________________
dr_wolfy's Tipo 1.6 i.e. SX 835C1.000


Съб Сеп 17, 2005 7:28 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg