Дата и час: Нед Юли 13, 2025 6:45 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Още малко разсъждения относно ламбда сонда и емулатор 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
brat_John написа:
От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.


Не, всъщност се регулира подаването на горивото, чрез промяна на времето на отваряне на дюзите. Това с регулирането на въздуха, касае само оборотите на празен ход и се регулира именно чрез следене на оборотите, когато дроселната клапа е напълно затворена. Тъй като механизма на регулиране на празния ход не е свързан с горивната система, то продължава да си работи и при работа на газ.
Пак да повторя, проблема идва от това, че ECU-то не може да управлява дюзите, когато колата работи на газ.


Сря Сеп 28, 2005 11:27 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
johnfound написа:
brat_John написа:
От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.


Пак да повторя, проблема идва от това, че ECU-то не може да управлява дюзите, когато колата работи на газ.


ECU-то ги управлява, но получава грешна информация от ламбда сондата и от там вече това, което прави за управлението или казано иначе за подържането на съотношението гориво/въздух не е вярно.

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Чет Сеп 29, 2005 12:00 am
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
brat_John написа:
ECU-то ги управлява, но получава грешна информация от ламбда сондата и от там вече това, което прави за управлението или казано иначе за подържането на съотношението гориво/въздух не е вярно.


Е, добре, айде нека да е на твоето...


Чет Сеп 29, 2005 12:06 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Аз имам АГУ с система за ламбда контрол. Като измеря напрежението на ламбда сондата при газ то също варира в границите 0.1-0.8 V, както е и при бензина. Защо изгарянето на газта да не е като при бензина. И в двата случая се смесват въглеводороди с О2 в определено съотношение и от остатъчния О2 се следи за правилното горене.
Някъде във форума имаше тема за настрайка на газовата уредба по показанията на ламбда сондата. И там се акцентираше на средно напрежение на сондата от порядъка на 0.3-0.5 V, както е и при бензина.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Чет Сеп 29, 2005 8:31 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
brat_John написа:
johnfound написа:
brat_John написа:
От напрежението, което ламбда сондата подава към ECU-то процесора си прави сметката дали да увеличи или намали достъпа на въздух към двигателя.


Пак да повторя, проблема идва от това, че ECU-то не може да управлява дюзите, когато колата работи на газ.


ECU-то ги управлява, но получава грешна информация от ламбда сондата и от там вече това, което прави за управлението или казано иначе за подържането на съотношението гориво/въздух не е вярно.


ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Вто Окт 04, 2005 8:57 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Petko написа:
ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.


Да, при газта въздуха за нормалното изгаряне е повече, но кислорода от този въздух изгаря, така или иначе и затова показанията на ламбда сондата при стехиометрична смес са си същите като при бензин.


Вто Окт 04, 2005 4:47 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
johnfound написа:
Petko написа:
ECU то не може да управлява газта, но това се върши от системата за ламбда контрол и нейния компютър, така че резултата е същия. Процеса на горене се контролира чрез постъпващото количество газ. Както стана дума за нормалното горене при бензина съотношението въздух гориво е 14.7/1, а при работата на газ е по-голямо 27-28/1.Много вероятно е по-тази причина да има и разлика в остатъчния кислород, който да е различен от този при горенето на бензина и от там да се променят показанията на ламбда сондата.


Да, при газта въздуха за нормалното изгаряне е повече, но кислорода от този въздух изгаря, така или иначе и затова показанията на ламбда сондата при стехиометрична смес са си същите като при бензин.


Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Пон Окт 10, 2005 8:50 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Petko написа:
Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така.


Щом при бензин си работи, едва ли е заминала сондата. Да не би превключвателя газ-бензин да прекъсва нещо? (например нагревателя на ламбда сондата - тогава показанията на газ трябва да се появят след няколко минути ако е студена колата.)
Между другото каква е ламбда сондата: Циркониева или Титанова? Защото, ако си спомням добре, само циркониевите работят като източник на напрежение, докато титановите представляват съпротивителен датчик, който иска външно захранване...


Пон Окт 10, 2005 1:58 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
johnfound написа:
Petko написа:
Направих проба - при работа на бензин ламбда сондата си дава нормално напрежение вариращо между 0.2 и 0.7V. След като превключа на газ напрежението пада до 0V и става дори отрицателно. Дали е нормално при работа на газ или е заминала ламбда сондата. При бензин не прави така.


Щом при бензин си работи, едва ли е заминала сондата. Да не би превключвателя газ-бензин да прекъсва нещо? (например нагревателя на ламбда сондата - тогава показанията на газ трябва да се появят след няколко минути ако е студена колата.)
Между другото каква е ламбда сондата: Циркониева или Титанова? Защото, ако си спомням добре, само циркониевите работят като източник на напрежение, докато титановите представляват съпротивителен датчик, който иска външно захранване...


Ламбда сондата е с четири проводника. Двата са за подгряване, единия е изходния сигнал, но не знам четвъртия за какво е. Не мога да кажа какав модел е сондата, дали генерира напрежение или е променливо съпротивление, но изходния сигнал е напрежение, което следва да се мени от 0.2 до 0.8V. По книгите пише, че не трябва да пода до 0 V, а за отрицателно е невъзможно. Но това го прави само на газ. Най добре е да се закачи на осцилоскоп, но това отрицателно напрежение на газ и нормално на бензин :?: , направо ме обърква. Прових опити да си настройвам АГУ то по показанията на ламбда сондата.Чрез винта за празен ход на изпарителя, го докарвам на показания от 0.4-0.5V, но ми се качва разхода до 12-13/100. Като го намаля, напрежението на сондата става отрицателно, но разхода пада до 9/100. Голяма разлика във вървенето няма. Направо си е за :shock:

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Вто Окт 11, 2005 8:50 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Petko написа:
Чрез винта за празен ход на изпарителя, го докарвам на показания от 0.4-0.5V, но ми се качва разхода до 12-13/100. Като го намаля, напрежението на сондата става отрицателно, но разхода пада до 9/100. Голяма разлика във вървенето няма. Направо си е за :shock:


Ами щом това е възможно, значи всичко е наред с ламбда сондата. Според мене проблема с настройката е, че я правиш на празен ход, а сместа със сигурност се променя при различните режими на двигателя. Освен това, устройството за ламбда контрол регулира потока от тройника, а не от винта за празния ход. За да получиш по-представителни данни е добре да закачиш волтметъра отвътре в колата и да видиш как се менят стойностите по време на движение.
Ламбда сондата между другото е устройство крайно чувствително - при малка промяна в горивната смес, напрежението се мени много.

ПП: Сондата очевидно ти е циркониева, а четвъртият проводник е маса за сигнала.


Вто Окт 11, 2005 9:12 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
johnfound написа:
Според мене проблема с настройката е, че я правиш на празен ход, а сместа със сигурност се променя при различните режими на двигателя. Освен това, устройството за ламбда контрол регулира потока от тройника, а не от винта за празния ход. За да получиш по-представителни данни е добре да закачиш волтметъра отвътре в колата и да видиш как се менят стойностите по време на движение.


Напълно съм съгласен, но съм установил, че ако не докарам на празен ход такова напрежение от сондата, в следващите режими не се включва ламбда контрола и напрежението не може да достигне нормалните стойности. Вярно, че до сега съм го изпробвал на място с изфорсирване на двигателя до достигане на различни обороти, но не знам, колко е реално. Ще опитам и с волтметъра при реално ситуация и тогава пак ще мисля.Правил съм следния експеримент - махам стъпковото моторче на ламбда контрола и слагам обикновен тройник. Колкото и да развивам тройника, ако чрез регулиране на празния ход не е докарано напрежение 0.4-0.5 волта, напрежението от ламбда сондата е отрицателно и ламда сонтрола не се задейства

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Вто Окт 11, 2005 10:01 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Пак по мойте екперименти с ламбда сондата.Вчера при работа на газ тя започна да ми отчита напрежения >2V и калкото да намалявам количеството на подаваната газ не спадна по малко от 1V. Като превключа на бензин - нормално 0.2-0.7V. Тука има нещо нередно и без осцилоскоп няма да мине.Все повече започвам да се съмнявам в изправността на сондата, обаче нормалната и работа на бензин ме обърква. Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива. На празен ход на бензин се наблюдава неустойчива работа на двигателя-оборотите играят нагоре-надолу, усещат се но не с големи амплитуди.Не знам дали това е нормално. Ако не е нормално значи ламбда сондата си заминава.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Пет Окт 14, 2005 8:34 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Petko написа:
Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива.


Имай предвид, че при нормалната си работа ламбда сондата работи в схема с обратна връзка - тоест компютъра променя сместта на входа на двигателя, двигателя изгаря сместта, ламбда сондата измерва остатъчния кислород, а компютъра следи ламбда сондата и решава как да промени сместта. Поради времевото закъснение, което се получава от промяната на сместта до получаването на изходните газове, компютъра никога не може да закове сместта на оптималното равнище, а постоянно я променя между леко обогатена и леко обеднена. Затова и сигнала от сондата не е постоянно напрежение, а се променя много бързо между две различни нива. Когато мериш с волтметър, мериш средната стойност на този сигнал. Най-добре ще е да намериш някакъв осцилоскоп и да погледнеш какво наистина става при газ и при бензин...
Между другото, закъснението на сигнала при газ би трябвало да е още по-голямо, защото докато инженциона може да промени впръскваното гориво още на следващия такт на цилиндъра, то газовата уредба трябва да запълни с променена смес целият газов тракт - маркучи и всмукателен колектор и т.н.


Пет Окт 14, 2005 9:11 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Petko написа:
Пак по мойте екперименти с ламбда сондата.Вчера при работа на газ тя започна да ми отчита напрежения >2V и калкото да намалявам количеството на подаваната газ не спадна по малко от 1V. Като превключа на бензин - нормално 0.2-0.7V. Тука има нещо нередно и без осцилоскоп няма да мине.Все повече започвам да се съмнявам в изправността на сондата, обаче нормалната и работа на бензин ме обърква. Има вероятност ECU то много прецизно да регулира подаваното гориво и да докарва що годе нормали нива. На празен ход на бензин се наблюдава неустойчива работа на двигателя-оборотите играят нагоре-надолу, усещат се но не с големи амплитуди.Не знам дали това е нормално. Ако не е нормално значи ламбда сондата си заминава.


И според мен нямаш никакъв проблем с ламбда сондата. Както бях писал, тук работата опира до химия. Остатъчните продукти след изгарянето на еднакво количество бензин и газ не са еднакви - имам предвид кислородните атоми. И от там различното показание на ламбда сондата. Така е според мен.
Петко, благодаря за описанието на маршрута до фирма Олимпик - беше много точно описан. Между другото от два дни съм с газова уредба. За съжаление във фирамата нямаха симулатори на ламбда сонда и съответно не ми сложиха. И естествено сега и при мене се появиха същите симптоми както и други колеги са писали т.е. започна от време на време да ми свети лампата на инжекциона на таблото. За сега съм забелязал следните положения:
- светва на ниски обороти след като съм спрял на светофар
- свети между 90 и 100 когато върна педала на газта
но се е случвало да светва и при други скорости, но обикновено, когато не подавам газ и след като "настъпя" след кратко изгасва.
Иначе от Търново до Русе - 105км - 7 литра газ :wink:

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Пет Окт 14, 2005 11:12 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 29 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg