|
|
Дата и час: Пон Май 13, 2024 12:03 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Смяна на поленовия филтър - за въздуха в купето
Автор |
Съобщение |
mme
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Окт 16, 2005 12:53 pm Мнения: 188 Местоположение: София Надежда
|
За всички онези, които нямат пластмасовата рамка, която държи поленов или обикновен филтър предлагам следното решение: От AlCuMg3 (дурал) или друг подходящ материал изработвате рамката публикувана по-долу. Използвате филтър от абсорбатор с въглен или без такъв. Поставяте го на отвора и захлупвате с рамката. Използвате Перчата гайка М6 - леко сплесната. Чертежа на рамката BRAVO_C.zip, а резултата - в снимката. Успех на всички.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
_________________ Fiat Bravo 1.4 12V
|
Нед Мар 05, 2006 3:30 pm |
|
|
Vladim
|
Колега, а сигурен ли че плътността на този филтър е, като на оргиналния и няма да товари мотора, ако е по-плътен?
|
Нед Мар 05, 2006 5:25 pm |
|
|
mme
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Окт 16, 2005 12:53 pm Мнения: 188 Местоположение: София Надежда
|
Ще отговоря като депутат: Благодаря за тоя въпрос! А сега сериозно! Ако вентилатора е поставен във много добре изолиран въздуховод, със сигурност ще трябва да изчисляваме потока. Ще трябва да следим за налягането на изхода и да предприемем коригиращи действия при едно такова своеволие. Точно в тоя случай не трябва да подхождаме толкова научно по проблема. Принципно, но само принципно си прав. Натоварването на един вентилатор от тоя тип е пренебрежимо малко при липса на поток от флуид с ниска визкозност. Единственият проблем в случая при по-голяма плътност на филтъра ще доведе до по-малък дебит, което също не е такъв проблем. Мнението е лично. Филтъра е доста рехав.
_________________ Fiat Bravo 1.4 12V
|
Нед Мар 05, 2006 5:57 pm |
|
|
Vladim
|
Аз не бих рискувал да товаря мотора допълнително, но това е мое мнение Поздрави за добрата изработка на рамката!
|
Нед Мар 05, 2006 6:00 pm |
|
|
mme
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Окт 16, 2005 12:53 pm Мнения: 188 Местоположение: София Надежда
|
Благодаря! Все пак това работя! Забравих да допълня, че абсолютно същият тип противопрашни филтри се поставят пред вентилаторите при охлаждане на промишлена електоника.
_________________ Fiat Bravo 1.4 12V
|
Нед Мар 05, 2006 6:17 pm |
|
|
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
Vladim написа: Аз не бих рискувал да товаря мотора допълнително, но това е мое мнение Поздрави за добрата изработка на рамката!
нищо не се товари , моя филтър на темпрата оригинално е такъв /като вълнен плат/ даже и рамката е подобна само че пластмасова
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Пон Мар 06, 2006 12:05 pm |
|
|
Vladim
|
Има разлика между оргинално и home made. Ясно е, че плътноста на първото е точно такава, каквато трябва да бъде!
|
Пон Мар 06, 2006 12:16 pm |
|
|
mme
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Окт 16, 2005 12:53 pm Мнения: 188 Местоположение: София Надежда
|
То е същото като говорим за филтър, който не е сменяван когато трябва... Застава като тапа на входа и ефекта е същият, като да сложиш парче одеяло там - дори по-лошо. За този тип турбина не е никакъв проблем като първо и второ местата от където може да влиза въздух при запушен вход не са едно и две. Всичкото останало е наука но за случая както казах и преди - не "пее"...! Разбира се колегите от БАН сигурно ще имат различно от моето мнение!
_________________ Fiat Bravo 1.4 12V
|
Пон Мар 06, 2006 1:43 pm |
|
|
killertoon
|
Бах и тъпотията. И аз като махнах кората и се оказа че нямам никакъв филтър, а директно перката си смуче от външния въздух. Перката е яко прашна и дори имаше изсъхнали листа !!! А аз се чудя защо постоянно ми смърди на изгорели газове и защо веднъж ми излезна половин листо от решетката на духалката
|
Вто Мар 07, 2006 10:10 am |
|
|
Vladim
|
killertoon написа: Бах и тъпотията. И аз като махнах кората и се оказа че нямам никакъв филтър, а директно перката си смуче от външния въздух. Перката е яко прашна и дори имаше изсъхнали листа !!! А аз се чудя защо постоянно ми смърди на изгорели газове и защо веднъж ми излезна половин листо от решетката на духалката
Ако нямаш филтър с активен въглен (много малко от нас имат) пак ще ти смърди на изгорели газове. Спасението е, ако ти работи клапата с, която да минеш само на въздуха в купето, или пък... тъси филтър с активен въглен
|
Вто Мар 07, 2006 11:10 am |
|
|
Mazgarev
Фиат идол
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 11:25 pm Мнения: 1315 Местоположение: София 04 Оборище
|
Vladim написа: killertoon написа: Бах и тъпотията. И аз като махнах кората и се оказа че нямам никакъв филтър, а директно перката си смуче от външния въздух. Перката е яко прашна и дори имаше изсъхнали листа !!! А аз се чудя защо постоянно ми смърди на изгорели газове и защо веднъж ми излезна половин листо от решетката на духалката Ако нямаш филтър с активен въглен (много малко от нас имат) пак ще ти смърди на изгорели газове. Спасението е, ако ти работи клапата с, която да минеш само на въздуха в купето, или пък... тъси филтър с активен въглен
този филтър колко струва? и колко време ще изтрае?
и замества ли напълно предназначението на клапата?
_________________ FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
|
Вто Мар 07, 2006 3:24 pm |
|
|
Marenero
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 5:23 pm Мнения: 16 Местоположение: Варна 03 Младост
|
Колеги на Браво, Брава и Марея разбрах къде се намира поленовия филтър, ами на Темпрата къде е, пак на същото място ли се намира под кората на чистачките или....?
_________________ Fiat Tempra 1.8 SW 836A5.000 8-клапановата двувалка
|
Сря Мар 22, 2006 5:47 pm |
|
|
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
Marenero написа: Колеги на Браво, Брава и Марея разбрах къде се намира поленовия филтър, ами на Темпрата къде е, пак на същото място ли се намира под кората на чистачките или....?
да там е под кората
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Сря Мар 22, 2006 11:10 pm |
|
|
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Потвърждавам. На типото махнах кората ( д...ба тия рапидки !) и изпрах филтъра. Беше от две части - едната бяла ( след като я изпрах, беше черна иначе ) и черна, която си остана такава. Едната е плътна-бялата, другата не. За сега не виждам разлики. Ама то и времето се стопли. Моята кола е с климатик.
|
Пет Мар 24, 2006 6:51 pm |
|
|
rumen59
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 8:19 pm Мнения: 97 Местоположение: Пазарджик
|
Re: Смяна на поленовия филтър - за въздуха в купето
dti написа: И аз както повечето непросветени мислех че е нормално да ми запотяват станичните стъкла, а на сутринта и предното. За задните на обсъждам, защото те са си постоянно запотени, пък и не ми пречи. Скоро разбрах, че не инжинерите на фиат са виновни, а някакъв поленов филтър. Тоя филтър за въздуха, който влиза в купето, прецаква цялата работа. Нов такъв струва 20лв. в Александър Ауто, а аз го взех за 12лв от магазина на Стамболийски и канала. Реших да пусна тая тема защото доста се чудих къде под чистачките се слага това чудо. А то изобщо не било трудно. Трябва само една кръстата отверка, за да се отвият две винтчета. Освен смяната, реших да напръскам стъклата отвътре със срей против запотяване. Сега се чуствам като човек Поздрави Колега, малко преправям картинките и използвам случая, за да ти благодаря за усилието - спестяваш доста въпроси с еднотипни отговори. Zaphod
ТИПОТО има ли такъв филтър......???????
|
Съб Май 06, 2006 9:15 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|