Човек, работата е далеч по-сложна отколкото изглежда. За изработка на колектора погледни тази тема-
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0
Най-общо диаметъра на тръбите трябва да е строго съобразен, защото по-малкото съпротивлвние в изпускателния тракт не трябва да е за сметка на създаваното подналягане от скоростта на отработените газове, което дори може би е по-важно. Дължината на изходящите тръбопроводи зависи от няколко фактора. Ясно е, че колкото по-малък е пътя на изгорелите газове и с по-малки съпротивления до входа на газовата част на турбокомпресора, толкова по-малки ще са загубите на кинетична енергия, по-бързо ще е "развъртането" на турбинното колело. Странната форма на тръбите, които си видял е с цел еднакъв път на газовете от всички цилиндри, равномерност на захранването на турбината, максимално използване на кинетичната енергия на газовете на съседни цилиндри за създаване на ежекционен ефект и добро очистване. Само че трябва да се мисли за конкретния двигател как е по-добре, с по-дълги или къси, еднакви по дължина тръби. А дали такива тръби ще се поберат в коша ти? Интеркулера на български му казват въздушен охладител. Служи за понижаване температурата на сгъстения вече в компресора на турбокомпресорния агрегат въздух, като така се намалява се досещаш обема му. Всички съвременни турбокомпресорни системи са снабдени с междинен охладител. Ясно е, че като имаш по-голям охладител можеш да "обработиш" по-голям дебит въздух(така ще ти е много полезен), но по-голям охладител значи по-голямо съпротивление в смукателния тракт, по-бавно развуртане на турбинното колело при ниски обороти (малка скорост на отработените газове). Мисълта ми е, че трябва всички елементи в системата да бъдат подходящо подбрани, турбокомпресор, колектори, охладител и т.н.