 |
|
Дата и час: Нед Сеп 07, 2025 4:42 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 4 мнения ] |
|
Пресветва ми лампата на зареждането
Автор |
Съобщение |
NikMar
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 29, 2006 11:19 am Мнения: 288 Местоположение: Габрово
|
 Пресветва ми лампата на зареждането
Колата е Пунто 1/ 1.1/1994 г. Когато е на ниски обороти или пусна някой по-голям консуматор лампата започва да пресветва, като подам гас и вдигна оборотите загасва. Аз предполагам че това е от четките з/о и на други коли ми се е случвало, но тебяха жигули и лади. Друга причина може да е разхлабен ремък, което в случая съм го изключил. Някакви други възможни вариянти за повреда. И още нещо: някой може ли да ми прати схема на генератора или ел.схема, колко струват четките с четкодържателя, предполагам че те са комплект с релето за зареждане, тъй като още не съм го разглобил, след работа ще го започвам.
|
Чет Юни 14, 2007 9:14 am |
|
 |
NikMar
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 29, 2006 11:19 am Мнения: 288 Местоположение: Габрово
|
Отремонтирах го. Проблемът се оказа в износени четки и износени писти на ротора. Износването на вътрешната писта беше минимално за 134 хил. км./ поне така сочи километража/, но на външната беше истински ужас, добре че беше на нея и подлежеше на ремонт. Износването беше 1 мм като половината от окръжността беше стигнало и до изолатора т.е. медния пръстен там въбще го нямаше /жалко че не направих снимки/. Оказа се че генератора е А115/ 65 А на магнет марели и материала на четките е по-здрав от медния пръстен. От друга страна разглобяването е доста трудно тъй като статора е захванат за корпуса откъм шайбата и изводите му са запоени за изправителния блок който е хванат за другата част на корпуса. Отказахме се да го разглобяваме и така го закачихме на струга, като се махне четодържателя има място да се пусне нож. Статора го закрепихме за струга и с доста голям зор успяхме да центоваме ротора. Външния диаметър на медния пръстен е 16,2 а износването беше го свело до 14. Намерих медна тръба 16/14 и свалихме до възможно най-близкия диаметър на тръбата - 14,5, развалцовахме тръбата, отрязахме втулка с необходимата дължина, в случая 7,5, набихмия и след това я запоихме за останалата част от медния пръстен. Сложих четки от жигула, такива имах в наличност, след малко изпиляване в/у шкурка. Материала на оригиналните четки е леко червеникъв, явно е някаква смес от мед и графит, а тези от жигулата са черни май само графит, надявам се да се износват четките а не медния пръстен за напред.
Това го написах за помощ на някой който изпадне в моето положение, всичко се случва, за сега аз спестих 100 тина лева, за колко време ще видим, надявам се да е за по-дълго.
|
Пон Юни 18, 2007 9:41 am |
|
 |
Rokambol
|
Браво на теб. Наистина жалко, че не си направил снимки...
|
Пон Юни 18, 2007 10:01 am |
|
 |
blue_g
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Ное 12, 2005 12:41 pm Мнения: 151 Местоположение: София 13 Надежда
|
а маслото на двигателя проверявал ли си го скоро, защото имах наскоро подобен проблем като твоя....присветваше лампата по време на движение обаче, и като си измериш маслото...се оказа че няма никой. Та досипах 1-2 литра, а миналата година сменявах гарнитура на двигателя а сега гледам че пак отзад е протекла малко, добре че навреме го забелязах.
_________________ Punto 1.2, ELX MPI
|
Пет Авг 17, 2007 10:47 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 4 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |