|
|
Дата и час: Съб Дек 21, 2024 5:41 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Ел. стъкла/Marea Weekend/работа без контакт/вариант
Автор |
Съобщение |
sok1
|
Ел. стъкла/Marea Weekend/работа без контакт/вариант
Отдавна се каня да си преправя ел стъклата ми да работят, когато колата не е на контакт. Винаги ме е дразнело, когато спра, изгася колата и вече почти излязал да забележа, че стъклото ми е смъкнато 2-3 см. Пъхай контактния ключ, завъртай на контакт, вдигай стъклото, мъка...
И ето, че най накрая се реших. Първо започнах с изучаване ел. схемата (позволих си да добавя част от конектор “В” на централата 244). Първо установих, че към централата 244 постоянно е подадено +12V (зелената верига). Вижда се, че ако се подаде +12V на 7-ми пин на конектор “В” и на кабела към бутоните на шоф. врата за ел стъклата след конектор 310F (синята верига между бутоните и конектор 310F), ще бъде съвсем достатъчно да постигна целта си. Зада разделя захранваните участъци от останалите консуматори, поставих и два изправителни диода Д1 и Д2. +12-те волта реших да ги “пускам” чрез един бутон, монтиран на удобно място.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Вто Мар 04, 2008 1:02 am |
|
|
sok1
|
След като сме запоили и двата диода, посредством кабел свързваме техните катоди.
Най-накрая свързвам бутона. Както се вижда от ел. схемата, той се свързва между катодите на Д1 и Д2 и кабела на пин 8 на конектор “В”. По този начин при натискане на бутона ще захраним както бутоните за ел стъклата, така и централата 244.
И най-интересното е, че варианта работи.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Вто Мар 04, 2008 1:05 am |
|
|
pi4_s_bravo
|
евала за темата!
|
Вто Мар 04, 2008 8:43 pm |
|
|
Rokambol
|
Чест и почитания, колега! Ако нямаш нищо против, мога да допълня темата и с моя вариант, макар, че при мен е само за предните стъкла. Задните са "ръчни".
|
Вто Мар 11, 2008 7:04 pm |
|
|
sok1
|
Rokambol написа: Чест и почитания, колега! Ако нямаш нищо против, мога да допълня темата и с моя вариант, макар, че при мен е само за предните стъкла. Задните са "ръчни".
Всякакви варианти са добре дошли!
Моите задни стъкла също са ръчни (при ELX е така).
|
Вто Мар 11, 2008 9:26 pm |
|
|
Rokambol
|
Пуснах го като отделна тема, заради различията в схемите.
|
Сря Мар 12, 2008 5:41 pm |
|
|
ъЪъГъЪъЛ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Мар 30, 2008 11:10 pm Мнения: 164 Местоположение: София - Младост 3
|
А на Браво същото ли е? Нещо не намерих тема за Браво...
И някой ако има навит да ми направи тая процедура на човешка цена да пише на ЛС
Че последния път с поялника си прогорих гащите... та и по навътре...
П.П.> Надявам се съм разбрал правилно темата... и това е за правене на ел стъкла да се свалят дори и да не са на контакт...
_________________ LPG
|
Съб Авг 23, 2008 8:50 pm |
|
|
Rokambol
|
ъЪъГъЪъЛ написа: А на Браво същото ли е? Нещо не намерих тема за Браво... И някой ако има навит да ми направи тая процедура на човешка цена да пише на ЛС Че последния път с поялника си прогорих гащите... та и по навътре... П.П.> Надявам се съм разбрал правилно темата... и това е за правене на ел стъкла да се свалят дори и да не са на контакт...
Има разлики в схемите между Браво и Мареа. Не са кой знае какви, но трябва да се вземат под внимание. Решението на sok1 е лесно за реализация и може би най-добре да се свържеш с него. Лошото е, че май е на мисия и не се знае кога ще се върне.
|
Съб Авг 23, 2008 10:50 pm |
|
|
sok1
|
Rokambol написа: ... Лошото е, че май е на мисия и не се знае кога ще се върне.
Вече съм тук. А мисията е изпълнена. Изпекох си Д-то на плажа в Черноморец и унищожих доволно количество Бургаско...
|
Пон Авг 25, 2008 1:04 am |
|
|
ventsi79
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Мар 27, 2008 12:41 pm Мнения: 64 Местоположение: София 14 Искър,Плевен
|
Не знам дали е уместно да питам,но все пак проблема ми е : ел. стъклата не ми работят "нормално".Понякога се движат нагоре и надолу без проблеми,до един момент,в който и двете спират едновременно,дори само едното да се използва - и двете блокират - ни нагоре ,ни надолу.След известно време може да тръгнат,а може и да не тръгнат.Няколко пъти ми се е случвало да сваля шофьорското стъкло до някъде и след време като се опитам да го вдигна то е запецнало.Минава време,час,два , а понякога дори чак на другия ден като го пробвам - работи без ядове.В последните месеци работят едва 10% от времето прз което колата е на контакт.
Лятото свалях корите на вратите и намазах направляващите на стъклата с грес,но не това е бил проблема.
Ако някой има някаква идея,нека пише ...
_________________
|
Нед Яну 25, 2009 8:02 pm |
|
|
ventsi79
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Мар 27, 2008 12:41 pm Мнения: 64 Местоположение: София 14 Искър,Плевен
|
_________________
|
Нед Яну 25, 2009 9:17 pm |
|
|
ventsi79
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Мар 27, 2008 12:41 pm Мнения: 64 Местоположение: София 14 Искър,Плевен
|
Само наместих релето и всичко е кей
_________________
|
Нед Яну 25, 2009 9:41 pm |
|
|
pavlov85
Регистриран на: Пон Дек 22, 2008 12:25 am Мнения: 1 Местоположение: Първомай
|
въпросче отностно вдигането на стъклата без контакт
Здравейте колеги, предварително благодаря за труда ви да направите такъв подробен manual със снимки за този толкова болен проблем при нашите фиатки
Имам Marea Weekend 1.9 JTD ELX '99 на която наскоро сложих аларма марк, която има опция за вдигане на стъклата като при заключване подава за 30сек маса. Реших да пробвам без да купувам комфорт модул и по вашето описание, да го направя и аз, но вместо бутон за захранването на пин 7 на конектор “В” от пин 8 на конектор “В”, където е постоянното напрежение, реших да пусна един кабел до алармата и с едно реле да инвертирам 30сек. маса на 30сек. +12В и поне на теория мислех, че за тези 30сек. ще се подаде напрежение към централа 244 и към кабелите за вдигане на двете стъкла, като предварително извадя от двете букси на бутоните за стъклата, черните кабели на масата, за да предотвратим закъсяването към маса при механично ненатиснато копче. Проблема на практика ми се указа в захранването на въпросната централа 244. Като се захрани, дефакто колата все едно е на контакт. Светва таблото с всички възможни лампички, а тъй като и алармата е вързана към ключалката при положение на контакт с ACC-то, при контакт тя не може да се активира за да се стигне до подаването на този 30 секунден сигнал. Тук вече влизам в цикъл Стигам до извода, че или трябва да прекъсна връзката на алармата към контакта на колата, за да може да се активира и при положение "на контакт", или да се консултирам с вас /в пъти по запознатите от мен/, дали няма някакъв начин да захраним централа 244 и да вдигнем стъклата, без напрактика да се захранва "на контакт" колата?
Благодаря Ви предварително колеги! Очаквам предложения!
ПП. Ако администраторите сметнат, че в тази тема не е мястото за въпроса ми, нека ме извинят и да я преместят като сметнат за добре.
_________________ Fiat Marea Weekend JTD 105 '99
Opel Vectra B 1.6 16V '97
VW Polo 1.4 /метан/ '96
|
Нед Май 31, 2009 2:22 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|