 |
|
Дата и час: Нед Сеп 07, 2025 9:55 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
parata
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 9:43 pm Мнения: 177 Местоположение: Айтос
|
не съм спец,но от обща култура знам,че щом консумацията е над 0.18 а. е фатално за през зимата,особенно за дизелите.На твое място бих действал на позиции.Започвам от динамото-вадя трите кабела 30,д плюс и w.,след което замервам с ампермера.Проследявам за всеки слючай и свързването на CD-то,и пак замервам.А...забравих -имаш ли централно,часовник. Така е в общи линии.Това е от мене, дано някой колега ме допълни
|
Нед Дек 23, 2007 11:21 pm |
|
 |
sok1
|
Какво стана с консумацията, колега, намери ли причината?
|
Пон Дек 24, 2007 2:52 pm |
|
 |
Sharky05
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 7:59 pm Мнения: 27
|
Имам съмнения за генератора или централното, защото когато откачих генератора напрежението спадна и след това махнах бушона на централното и почти спадна на 0. Доста интересно ми стана около този проблем и искам сам да го разреша щото е мн лено да идеш при майстора и след 2-3 часа да си я вземеш горова.А и по принцип това в общи линии ми е специалността.
|
Вто Дек 25, 2007 12:45 am |
|
 |
SCRAPHEAP
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Май 17, 2007 2:40 pm Мнения: 121 Местоположение: София 19 Люлин
|
Sharky05 написа: Имам съмнения за генератора или централното, защото когато откачих генератора напрежението спадна и след това махнах бушона на централното и почти спадна на 0. Доста интересно ми стана около този проблем и искам сам да го разреша щото е мн лено да идеш при майстора и след 2-3 часа да си я вземеш горова.А и по принцип това в общи линии ми е специалността.
Електричеството ти е специалност, а бъркаш ток и напрежение? Извинявай, не искам да прозвучи като заяждане, но те съветвам да се обърнеш към жичкаджия. Описаното измерване, може да доведе до неприятности (изгорял уред, проблеми в инсталацията и т.н.), ако не боравиш правилно с измерителното уредче. Оправи си колата при специалист, а след това ще разчепкаме теоритично кое как става.
_________________ Чук, тел, клещи и маматааа!
________________
Tipo S 1.4 i.e. '94
|
Чет Дек 27, 2007 10:08 pm |
|
 |
mihr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 2:13 pm Мнения: 88 Местоположение: София
|
 Re: Постоянен консуматор
Sharky05 написа: Искам да попитам нямкой има ли идеи защо е това, и нормално ли е.Когато откачам клемата на минуса дава искра.Замерих с уред и отчита 12 волта.Опосле отакчах бушоните един по един обаче консуматора си остана.Нямам представа от какво може да е.Също и друго искам да попитам относно стрелката за горивото - не показва вярно, даже понякога пада на нула и трябва да ударя по таблото за да се оправи.Възможно ли е това да е проблема за консуматора?Очаквам идеи за разрешаване на този проблем особенно ако на някой вече му се е случвало, ще коментираме заедно! Браво 1.6 16в. 103 коня 98г. ми е колата
Здравей Шарки 05. Искам да ти кажа няки неща, които мисля че са ти от полза. Акумулатора на колата е електроенергиен източник. СледователноЕлектрическата енергия подавана от него както и всяка ел енергия има своите основни параметри:
1.Напрежение - измерва се във ВОЛТОВЕ, дименсията е (V)
2.Tok - измерва се във АМПЕРИ (А)
3.Честота - измерва се във ХЕРЦИ (Hz)
Ако напрежението има някакви Херци, казваме че то е променливо напр. ~220V или постоянно =220V. Постоянното напрежение е двойно по смъртоносно от променливото.Но нека да спрем до тук със лекцията, защото много ще се объркаш :-) .
Теб те интересуват първите две стойности на акумулатора както за всяко едно нещо във колата Напрежение(V) и Ток(A). Математическото произведение на тези две стойности дава МОЩНОСТТА - ВАТ(W). Т.е. ако имаш акумулатор 50Аh и крушка 5W (каквато е във багажника например) и (нов акумулатор), тя ще може да свети непрекъскато така>
5:12=0,4166667(А) коетое приплизително 0,42А . Като разделим 50:0,42=119,04762h., което ще рече че тази крушка ще може да всети приблизително 119 часа до пълното изтощаване на акумулатора. Пропуснах да ти кажа че, надписите в/у акумулаторите напр. 50Ah (250)A , ознчават че максималният товарен продължителен ток може да е 50А и акумулатора може да го предостави в продължение на един час. (250)А означава, че това е максималният пусков или кратковременен ток за стартиране на двигателя е ( 3000W, мощност колкото една акумулираща печка в къщи). Затова е казано че паленето на двигателя е тежък режим за акумълатора и стартера, и трябва да бъде колкото се може по кратък за да не се разтопят кабелите.
И накрая, на базата на това което ти казах, можеш да изчислиш мощността която се консумора от твоя акумулатор и по нея да се ориентираш какво може да е. ЗАПОМНИ напрежение се измерва само чрез паралелно, а ток само чрез последователно свързване на мултимера. Във нокакъв случай не измервай тока на палене с мултимер и не измервай ток в/у клемите на акумулатора, всичко това става чрез задължително спазване на поляритета "+" и "-".
Надявам се с тези редове да съм ти бил полезен както на теб, таха и на други колеги.
|
Чет Яну 17, 2008 3:56 pm |
|
 |
Sharky05
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 7:59 pm Мнения: 27
|
Мерси за информацията, но вече разреших проблема.
|
Чет Яну 17, 2008 8:36 pm |
|
 |
pi4_s_bravo
|
и какво се оказа,че ми стана интересно?
|
Чет Яну 17, 2008 8:50 pm |
|
 |
Sharky05
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 7:59 pm Мнения: 27
|
акумилатора :? а това че има постоянно напрежение е това, че предния капак е отворен. :roll:
|
Пет Яну 18, 2008 1:41 pm |
|
 |
NikMar
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 29, 2006 11:19 am Мнения: 288 Местоположение: Габрово
|
Sharky05 написа: акумилатора :? а това че има постоянно напрежение е това, че предния капак е отворен. :roll:
Ей пак обърка напрежение с консумация, т.е. протичане на ток, което се появява при затваряне на ел. верига. Нали на теб това ти беше специалността, вземи си прочети книжките отначало.
Аз по диплома не съм ел., но доколкото знам по дефиниция напрежението е разликата в потенциялите на токоизточника и се измерва във ВОЛТ, а тока е в АМПЕР, по-горе беше изнесена една разкошна лекция по тези въпроси.
_________________ FIAT Brava 1,4/12V, FIAT Punto 1,1 SX/ 94
|
Пет Яну 18, 2008 3:44 pm |
|
 |
Sharky05
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 7:59 pm Мнения: 27
|
еми вземи прочети по-нагоре и виж 4е съм замервал във волтове и после критикувай за разлика м/у ток и напрежение.
не се обиждай 8-)
както и да е всичко е 10т. сега 
|
Пет Яну 18, 2008 6:58 pm |
|
 |
NikMar
Кара кола
Регистриран на: Сря Ное 29, 2006 11:19 am Мнения: 288 Местоположение: Габрово
|
Sharky05 написа: еми вземи прочети по-нагоре и виж 4е съм замервал във волтове и после критикувай за разлика м/у ток и напрежение. не се обиждай 8-) както и да е всичко е 10т. сега 
Извинявай, мисля че съм прочел правилно за напрежението, но ти говориш за отворен капак той в случая не влияе на напрежението а се явява като постоянния консуматор и затова писах по-горе.
_________________ FIAT Brava 1,4/12V, FIAT Punto 1,1 SX/ 94
|
Съб Яну 19, 2008 5:07 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |