 |
|
Дата и час: Пет Юли 18, 2025 6:29 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Странен проблем със степените на чистачката и късите св.
Автор |
Съобщение |
tesiv
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Нед Май 27, 2007 1:49 am Мнения: 39 Местоположение: София 15 Младост
|
 Странен проблем със степените на чистачката и късите св.
Виждам че има подобни теми, но това е малко по-различно. Става дума за следното: Мареа тд100 - първата степен на чистачката ми работи коректно за разлика от втора и трета. Като превключа на 2-ра и трета - спира да работи и още по-странното е, че спира да работи и парното. Като върна на 1-ва чистачката работи и парното пак тръгва. :(
Нестига че в най-големите порои нямам бърза степен /благодарен съм все пак че има нещо де/ но и напоследък се базика и другото лостче. Като включа на габарити нищо не работи /нито габаритите нито таблото се осветява/ а на къси - светят само фаровете за разлика от габаритите. Странното е че понякой път като се задейства някои друг консуматор /клима, халогени, веднъж и отваряне на шоф. врата/ се оправя -  Та към въпроса: някой може ли да ме посъветва къде да се завирам и къде да търся проблема? Интересното е че веднъж работи /късите и осветеността на таблото, а чистачките постоянно неработят/ - веднъж не /в последните 2-3 дни поне/.
Ако някой може да посъветва плйййййййз ...
Знам че повечето ще кажат че си е за електричар, но........ надеждата умира последна.
|
Вто Май 29, 2007 12:39 pm |
|
 |
tesiv
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Нед Май 27, 2007 1:49 am Мнения: 39 Местоположение: София 15 Младост
|
а пропо бушоните съм ги проверил - ако някой мисли че там може да е. Но проблема е периодичен т.е. веднъж работи веднъж не
|
Вто Май 29, 2007 12:41 pm |
|
 |
Rokambol
|
На първо време ми хрумва лоша връзка в куплунзите под кората на волана. Свали я, раздели куплунзите и огледай за почернели пинчета. За подбни симптоми, просто няма къде другаде да е проблема.
|
Сря Май 30, 2007 11:25 am |
|
 |
tesiv
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Нед Май 27, 2007 1:49 am Мнения: 39 Местоположение: София 15 Младост
|
10x - ще проверя пак, но не личеше да има нещо като отварях. само ги наместих, но не съм ги разкачал за да ги огледам подробно
|
Сря Май 30, 2007 11:33 am |
|
 |
Rokambol
|
За да се получават такива аномалии, следва да няма маса или по-точно казано веригата да се затваря през някой консуматор. Получава се последователно свързване на консуматори, което води до пад на напрежението във всеки един, участващ във веригата. Лесно може да се провери с волтметър, стига да знаеш къде да го закачиш. Например захранването на моторчето на парното трябва да е номинално (~13.2V). Ако съм прав, при вкл. втора степен на чистачките и вкл. парно, напрежението трябва да падне (но не и да изчезне напълно) поне на половина. Малко сложно стана обяснението; по добре отиди при някой жичкажия. Остава, разбира се и възможноста повредата да е на съвсем друго място. Просто от там бих започнал аз.
P.S. Отпред в коша при двигателя и в района на предпазителите има няколко "маси". Огледай ги за хлабава връзка, корозия или скъсване на проводник.
Един колега е имал подобен проблем тук.
|
Сря Май 30, 2007 12:09 pm |
|
 |
tesiv
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Нед Май 27, 2007 1:49 am Мнения: 39 Местоположение: София 15 Младост
|
Rokambol написа: За да се получават такива аномалии, следва да няма маса или по-точно казано веригата да се затваря през някой консуматор. Получава се последователно свързване на консуматори, което води до пад на напрежението във всеки един, участващ във веригата. Лесно може да се провери с волтметър, стига да знаеш къде да го закачиш. Например захранването на моторчето на парното трябва да е номинално (~13.2V). Ако съм прав, при вкл. втора степен на чистачките и вкл. парно, напрежението трябва да падне (но не и да изчезне напълно) поне на половина. Малко сложно стана обяснението; по добре отиди при някой жичкажия. Остава, разбира се и възможноста повредата да е на съвсем друго място. Просто от там бих започнал аз. P.S. Отпред в коша при двигателя и в района на предпазителите има няколко "маси". Огледай ги за хлабава връзка, корозия или скъсване на проводник. Един колега е имал подобен проблем тук.
колега мерси за мненията. оказа се че си прав за хлабавите връзки и като "свалих всичко долу" - имам предвид бушони, клеми и т.н. - незнайно как тръгнаха и сега няма грижа. Но друго ми прави впечатление. Бушона в уърк-шопа за чистачките е даден 10А, а в момента е 20А /така я взех/ и когато има повече консуматори в миналите дъждовни дни, този бушон, макар и по-силен пак гори. Може ли това да е свързано с масата и тя да се губи някъде и затова да гори толкова често - засега два пъти 
|
Пон Юни 11, 2007 5:03 pm |
|
 |
Rokambol
|
В уъркшопа има грешки. Заради такава грешка щях да си подпаля инсталацията. Специално за Мареа има две схеми, като едната е с разменени символи и означения. Колкото до въпроса за бушона, да, възможно е лоша маса да ти съдава такъв проблем, както е възможно и при влажно време да имаш утечка някъде, което да води до същия проблем. При мен на старата кола редовно ми гореше бушона на стоповете, оказа се от силно корозирал контакт на включвателя.
|
Пон Юни 11, 2007 5:35 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |