Клуб FIAT България
http://fiat-bg.com/forum/

Ferrari 599 GTB Fiorano
http://fiat-bg.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=9899
Страница 1 от 1

Автор:  soulkeeper [ Сря Окт 04, 2006 11:02 pm ]
Заглавие:  Ferrari 599 GTB Fiorano

Слязъл от пистата
Летец на пътя

До преди по-малко от десетилетие създаването на автомобил с пътна хомологация, който да притежава възможностите на болид от Формула 1, беше голямата мечта за производителите. За Ferrari обаче трудностите идваха от друго естество, а именно как постоянно да подобряват своите уникални творения, за да успяват, в типично италиански стил, да диктуват световната автомобилна мода. В началото на годината Ferrari представи последния си "магистрален състезател" - 599 GTB Fiorano.
Суперавтомобилът надхвърля възможностите на популярното и считано за фаворит F40, което доскоро беше синоним на абсолютно дизайнерско съвършенство и пътно поведение. "Детронираният крал" притежава V8 двигател, спартанско оборудване на кокпита и ултра лека тръбна конструкция, която му позволява да достигне 100 км/ч само за 4,1 секунди. С представянето на 599 GTB Fiorano Ferrari демонстрират как продължителните изпитания на аеродинамиката и разпределението на масата могат да доведат до създаването на просторен и комфортен спортен автомобил. За разлика от F40 новото Fiorano предоставя необходимото вътрешно пространство за двама души.
Седалките и част от облицовката на вратите са от най-фина кожа. Идеалната им форма и симетричността на всеки отделен шев са възможни единствено благодарение на прецизната ръчна изработка. Специално за стабилната и комфортна стойка на пътника в купето е предвидена допълнителна дръжка на централната конзола. Непреходното ретро-елегантно излъчване на 599 GTB Fiorano се допълва от високотехнологични материали. Те са специално предназначени за обкръжението на шофьора - карбонови влакна и алуминий изграждат контролните уреди и волана.
Възможностите за персонализиране на интериора на 599 GTB Fiorano включват типичните за всички останали модели на Ferrari варианти. Естествено, дизайнерите са предвидили и няколко специални опции, запазени единствено за уникалния суперавтомобил.

Пълен контрол
За състезателния сезон във Формула 1 през 1996 г. Ferrari разработиха уникална система за контрол над поведението на болидите. На волана на 599 GTB Fiorano е разположен бутон с идентични функции, който позволява на шофьора да настройва режима на управление и да регулира поведението на автомобила. Промяната на опциите се изписва на дисплей, разположен в зрителното поле на водача непосредствено до огромния оборотомер.
Системата позволява в зависимост от пътната настилка да се регулират окачването и стабилността. Подобно на Ф1 от мултифункционалния волан на 599 GTB Fiorano се извършва и смяната на предавките на изключително бързата секвенциална трансмисия. Тя гарантира моментален отговор на желанията на "редовия пилот" - уникалната предавателна кутия позволява преминава на по-висока или по-ниска предавка за 100 милисекунди.

Извън пистата
599 GTB Fiorano е автомобил, в който клиентът ще може да разчита на технологии, които Ferrari разработва и усъвършенства по време на хилядите километри тестове на пистите. Прецизното окачване и активната стабилизираща програма постоянно изчисляват необходимото сцепление и гарантират съответното пътно поведение в отговор на променящата се обстановка. За целта вискозитетът на течността, използвана в окачването, се променя чрез прилагане на електромагнитно поле. Това осигурява по-добро управление и оптимално поведение на автомобила при спиране и завиване. В същото време максимално доброто сцепление с настилката значително намалява опасността от преобръщане и поднасяне, което позволява стремително и сигурно ускорение.
Възможността Ferrari 599 GTB Fiorano да развие максималния си потенциал до голяма степен се дължи и на забележителните параметри на аеродинамиката. Низходящата сила, която притиска автомобила към пътя, многократно надхвърля подемната. Това се постига благодарение на специалната конструкция на долната част на 599 GTB Fiorano и специалните шини от двете страни на задното стъкло. Те помагат за насочването на въздушната струя, без да увеличават съпротивлението. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,336, а притискателната сила при 300 км/ч е 160 кг. Тя се увеличава до 190 кг при максималната скорост от 330 км/ч.

Ритъмът на скоростта
Всичко, върху което стои емблемата Ferrari, е символ на динамика - и проектът 599 GTB не остава встрани. Изцяло алуминиевото шаси е с изключителна устойчивост на усукване. Купето е идеално балансирано, а разпределението на масата от 1580 кг е в съотношение 47/53 процента. Центърът на тежестта е свален с 20 мм в сравнение с 575 Maranello.
Техническото усъвършенстване на всеки детайл има и своето сетивно отражение. Внушителният 12-цилиндров V-образен агрегат с литрова мощност от 103 к.с. получава специална настройка, която да минимизира механичния резонанс. В резултат се постига чист и неподправен звук, който позволява 599 GTB Fiorano да бъде безпогрешно идентифицирано още преди да бъде видяно. Всеки ред цилиндри е с два разпределителни вала с постоянно регулиране на фазите на газоразпределение за всмукателните и изпускателните клапани. Това осигурява оптимално разпределение на максималния въртящ момент от 608 Нм и пълно съответствие с изискванията на Евро 4 за нивата на отделените вредни емисии - малка подробност, която осигурява пътната хомологация на 599 GTB Fiorano за Стария континент и Щатите.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/