Корса" за 1 млн. евро? Не и от "Опел"
От еклсузивния модел на "Мазерати" ще бъдат произведени само 12 бройки
26.05.2006
"Мазерати" готви ответен удар срещу сънародниците си от "Бугати", които водят в листата на автомобилните компании, произвеждащи най-скъпите коли в света. Към момента италиано-немското отроче "Бугати Вейрон", чиято цена е над 1 млн. евро, е само на върха в тази класация.
От септември обаче то ще има достоен конкурент. Името му е "Корса".
Не, не става дума за "Опел", а за модела Maserati MC12 Corsa, от който ще бъдат произведени всичко на всичко 12 бройки.
Гордите собственици на този автомобил няма да могат да му се наслаждават особено често - той изобщо няма да бъде хомологизиран, така че няма да може да бъде каран нито по нормалните пътища, нито по автомобилни състезания.
Именно тук обаче се крие смисълът на подобно уникално возило - неговият собственик ще може да показва уменията си зад волана единствено на собствената си писта или в краен случай - на трасетата, които принадлежат на компанията-производител.
Освен това няма възможност за избор на цвят - единственият вариант е "победно синьо". За разлика от това, оформлението на интериора ще е изцяло според желанието на бъдещите собственици.
Както може да се предположи, в техническо отношение MC12 Corsa няма много общо с далечните си братовчеди, нормалните шосейни автомобили. Далеч по-близка е родствената връзка с болидите от Формула 1.
Новото "Мазерати" ще използва платформата на "Ферари Енцо", двигателят ще е 12-цилиндров агрегат с работен обем 6 л и максимална мощност от 755 к.с. - сравнително скромно постижение на фона на 1001-ото "кончета" под капака на "Вейрон"
Все пак едва ли някой се съмнява, че този табун ще е предостатъчен: купето на двуместната MC12 Corsa е свръхлеко, кокпитът е изработен от карбонови нишки. Спирачките са поверени на признатите специалисти от "Брембо".
http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=893122
Technical data
Chassis Carbon-fiber monocoque
Gearbox Cambiocorsa
Brakes Brembo steel and carbon (no ABS)
Front Rim 18’’ race version
Rear Rim 18’’ race version
Front Tyres 14x18
Rear Tyres 14x18
Interior 2 seats – race version
Roll-bar yes
Engine V12
Capacity 6,0
Power output 755/8000
Dry weight (Kg) 1.150
Weigth/power ratio (Kg/Hp) 1,52
Units 12+3 prototypes
Price 1.000.000 euro + Tax
Road homologation No
http://www.autoracingdaily.com/article.php?cid=11686