Дата и час: Пон Май 13, 2024 9:29 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Aprilia RSV R 1000 
Автор Съобщение
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm
Мнения: 130
Местоположение: София, жк Люлин
UNREAD_POST Aprilia RSV R 1000
Спортният модел на Априля RSV е на път да премине нов Рубикон. Не става дума за продажби, които между другото скоро ще надхвърлят 30 000 екземпляра от всички модификации на модела, а за навлизане в ново дизайнерско и техническо измерение. Новата Априля RSV R 1000 и нейната разновидност R Фектъри 1000, поставят началото на нова генерация спортни машини на компанията, с които тя ще се срдава на равна нога с най-големите си конкуренти като Дукати, Ямаха и Хонда. Официалното представяне предстои в Милано през септември.

Трудно е да се отговори накратко какво се е променило в новата RSV R 1 000. На практика всичко. Затова нека започнем подред. Обновеният дизайн е първото нещо, което веднага се набива на очи. Компактни и съобразени с най-новите тенденции, формите на машината се "развиват" по хоризонтала, успоредно на земята, а не на височина. Вече няма опашка, която гледа към небето, и нос, забит в земята. Линиите вървят по хоризонтала, тенденция възприета при най-новия спортен представител на Дукати - 999. Всички черти, които са оприличавали до някаква степен предишните модели Р5\/ на скутерите, тук са изчезнали и от тях няма никакъв помен. Погледната отстрани, машината изглежда по-малка, по-ниска и дори по-дълга, отколкото е в действителност. Истината е, че размерите й са намалени. Дължината е с 35 мм по-къса от предишната генерация RSV 1000, височината е по-малка с 25 мм, а междуосието увеличено от 1415 на 1418 мм. Намалява наклонът на кормилото от 25 на 24,80 градуса.
Задницата на новата Априля е получила екстремална прибраност и обтекаемост както при едноместната, така и при двуместната версия. В нея са вградени страничните мигачи, а по средата е разположен вертикален светодиоден стоп. Който иска да покара на пистата, може за секунди да си свали или постави табела с номера на мотора. Предните мигачи пък са вградени огледала за обратно виждане. Аеродинамичното съпротивление на RSV R 1000 е паднало от 0,306 на 0,30 Cx
Подобряването на динамичните показатели на машината са постигнати, без да се влошава балансът между тях и маневреността. Централизирането на масите в мотора е постигнато допълнително чрез симетричното раздвояване(досега подобен вариант не е практикуван при ВЗУ) на ауспуховите тръби по формулата 2 в 1 в 2. Отзад те завършват с двойка заглушители от стомана инокс.
Предницата, в сравнение с останалите части на машината, изглежда най-малко оригинална. За "впрягането" на все повече и повече конски сили се е прибягнало към традиционни технически решения, които на свой ред са се отразили по необходимост на общия дизайн. Става дума най-вече за въздуховода, който започва между предните фарове на Априля. Първа, която прилага това решение, е Хонда, с цел постигане на по-голяма въздушна динамика и налягане на постъпващия въздух. Впоследствие решението се прилага и от Кавазаки при 2Х-6, вероятно и при бъдещия 2Х-10R. През вертикално отворената "уста" на Априля въздухът минава по въздуховод,за да достигне въздушна кутия с обем 10,3 л. Въздуховодът изпълнява и допълнителни функции. Той крепи предпазния щит и предния фар.
По-малко елементи, по-ниско тегло. В опит за рационализиране на конструкцията новата RSV използва по-малко елементи от предишната в надстройката. Вместо 25 сега те са само 14. Това позволява по-лесното й разглобяване. Друг пример: информацията, която доставят всички сензори в машината като цяло тече към централния електронен блок и оттам към приборите на арматурното табло вече само по две "магистрали".
Двигателят също не е останал извън вниманието на конструкторите. Той дори си е сменил името и вече се нарича V60 Магнезиум, за да се подчертае, че някои негови части - капаци и картер на съединителя, са изработени от скъпи материали. В Априля 1000 действа и нов 16-битов електронен блок, който е по-бърз и по-точен.
В една от последните реплики на Априля - RSV R Mille Haga бяха изпробвани успешно нови бутала с висока степен на резистентност и 57-мм дроселни клапи, които са се появили и при R 1000. В повече от репликата Haga обаче тя има и нови капаци на двигателя, подобряващи охлаждането и смазването на разпределителните валове, но предимно вътрешната динамика в агрегата. Благодарение на новостите по него се е избягнало и преминаването на две запалителни свещи. Степента на компресия се е покачила леко от 11,4:1 на 11,8:1. След интервенциите в агрегата постигнатите резултати са впечатляващи -132 к.с. при 9500/мин и максимален въртящ момент - 107 Нм при 7500/ мин. Това са показатели близки до "звездата" на Италия - Дукати 999.
Ако двигателят е леко преработен, то ходовата част е тотално обновена. Рамата вече е по-лека и по-устойчива на усукване, теглото й е с 600 г по-леко. Барицентърът е снижен. Задният шарнир е придвижен напред с 0,5 мм и снижен на височина. Той тежи вече под 5 кг, а повърхността му има по-гладък профил. Двигателят е изнесен с 4 мм напред. Единствено спирачките, предната вилка и амортисьорите си остават същите.
При модификацията Априля фектъри 1000 са използвани радиални спирачни апарати, джанти от ковано желязо, както и някои по-скъпи компоненти от каталога на компанията Оhlins.
Цената на новата RSV R 1000 още не е определена, но се говори за 14 000 евро при серийната машина RSV R 1000 и 17 000 за RSV R 1000 фектъри.

Технически данни:
Двигател: четиритактов, работен обем 997,6 куб.см, максимална мощност 139 к.с. при 9500/ мин, максимален въртящ момент 107 Нм при 7500/ мин, електронно впръскване, V-образен двигател, с ъгъл между цилиндрите 60 гр. Ходова част: двойна мостова рама от алуминий, два спирачни диска отпред по 320 мм, отзад един от 220 мм, предна гума 120/70-17, задна 190/55-17 Размери и маса: дължина 203 см, широчина 73 см, височина на седалката 81 см, междуосие 1418 мм, тегло 189 кг. максимална скорост 280 км/ч.

http://free.bol.bg/miroslav_vasev/

by motozone


Вто Фев 22, 2005 10:44 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg